• EIH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06-2014
Ik zit in tentamentijd, en dan moet ik altijd een spel spelen ter afleiding, zo nu Duke Nukem Forever.
Na opstarten krijg merk ik in het spel dat de "bovenste helft" van mijn scherm nauwelijks wordt uitgerekend. Beetje vage beschrijving, (op de één of andere manier werkt PrintScreen ook niet...) maar het komt er op neer dat ik in de bovenste helft van mijn scherm door muren heen kijk. Onderin ziet hij objecten meer dan dubbel, zo werd de plépot uit de openingsscène meerdere keren achter elkaar weergegeven.
Eerst dacht ik dat het aan het spel lag, daarna ging ik twijfelen, videokaart wellicht stuk? Ik starte Assasins Creed (uit vorige tentamenperiode :) ), en daar bleek hij precies hetzelfde te doen, terwijl die toch echt eerst perfect werkte zonder problemen. Ik ging alvast balen, omdat ik nu echt dacht dat de videokaart een opdonder had gekregen en kapot zou zijn.
3DMark Vantage test gedaan, die deed het wel prima... Gelukkig, kaart misschien toch nog heel.
Alle drivers heb ik geupdate, evenals directx etc.

Wat kan dit zijn? Toch iets mis met mijn kaart? Of puur software? Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen?

Alvast Muchos Gracias!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 09:01

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Hmm ook op lagere resoluties last van? Zit de DVI/SUB-D stekker wel goed in de poort? Heb je een monitor met 2 aansluitingen waarvan er misschien een niet goed zit? :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-05 00:06
Heb je toevallig iZ3D geïnstalleerd?
Toen ik dat nog had, zag ik in spellen op de bovenste helft van mijn scherm geen rook, vuur en gifwolken (dus waarschijnlijk particles) meer.

• EIH
Ook op lagere resoluties ja, en de stekkers zitten goed, heb ze nog even gecheckt, maar daar is niets mis mee. En hij doet dus wel alles met de 3DMark...

• EIH
iZ3D ken ik niet, en ik kan het ook niet vinden op mijn compu, denk dus niet dat ik dat heb.

Heb ook nog maar eens oude games uit de doos gehaald, en daar lijkt hij geen problemen mee te hebben.

Het lijkt er trouwens, kom ik net achter, bij DNF niet op alsof hij alleen de bovenste helft verneukt (dat was meer zo bij AC:B), maar overal ziet het er vreemd uit. Kijk door muren heen etc. Printscreen is gelukt in windowed view.
http://img840.imageshack.us/img840/549/naamloosbl.th.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/840/naamloosbl.jpg

[Voor 72% gewijzigd door EIH op 15-06-2011 13:22]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:49
Wat voor kaart heb je?
Kijk eens wat de temps zijn tijdens het spelen van een spel.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien een rare oplossing, maar staat Vsync aan ? Probeer eens om die settings aan te zetten ?
Is wel een vaag probleem, het kan inderdaad zijn dat je grafische kaart en / of voeding een opdonder hebben gekregen...

Android developer & dürüm-liefhebber

• EIH
Kaart is een MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC. Temps zijn 50-60 C. Niet heel vreemd dus lijkt me.
Vsync, aan/uit maakt geen of nauwelijks verschil. (eerder meer "copiën" bij aan dan uit).

Kan het ook aan de voeding liggen? Hoezo denk je dat? (Ik had die link niet gelegd)

Wat ik het vreemde vind, is dat hij de test van de 3DMark wel goed doorstaat en dan geen problemen geeft. Daardoor denk ik dat er misschien niets mis is met de hardware, maar het misschien in de software/drivers ligt. Maar die heb ik de afgelopen dag al duuzend keer deupdate, evenals directx, de c++ shizzle van microsoft etc.

[Voor 58% gewijzigd door EIH op 15-06-2011 15:58]

• EIH
Na een complete reset (deïnstallatie, eruit halen, en hem van punt 1 opnieuw installeren), werkt hij weer!
Nu zal ik nooit weten waardoor het kwam, maar wel chil dat er dus niets kapot was/is.. :)
iig bedankt voor de reacties.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:49
Het zou er aan hebben kunnen liggen dat je anti aliasing had geforceerd via de drivers. Je krijgt erg mooie effecten als je dat doet xD.
Dat heb ik in ieder geval net getest.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee