Toon posts:

DDR3 geheugen, advies?

Pagina: 1
Acties:

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 21:37
Beste allen,

Sinds DDR2 heb ik er weer even uitgelegen kwa kennis mbt ddr3 en op het moment probeer ik me weer in te lezen in de techniek.

Op het moment ben ik bezig met een nieuwe build, bestaande uit een

Asus P6T7 WS Supercomputer
I7 990X
3x5870 in CFX
1xGTX295 (physx/crunch)
Perc5 met een zooitje raptors en wat tera's

Op het moment zit ik aan 14gb geheugen (3x2 en 2x4). Dit gaat vervangen worden door een andere set.

De set welke ik op het oog heb is deze : KHX1600C9D3K6/24GX Intel X.M.P, DDR3-1600, non-ECC, unbuffered DIMM 24GB 6X4GB 9-9-9-27 1.65V pricewatch: Kingston KHX1600C9D3K6/24GX

een andere set: (wat is t verschil? :s )
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3T1BK6/24GX

en zo zijn er nog meerdere sets.

pricewatch: Corsair Dominator CMP24GX3M6A1600C9

De 990 zal ergens op de 4.5 uit moeten komen met alleen de multi (hoop ik).
Alles is/wordt watergekoeld op het geheugen na, maar naar kan ik wel een 120mm op zetten.

Budget ligt rond de 250 (liever niet meer, maargoed, die paar tientjes mogen er ook nog bij :X )

Zie door de bomen het bos niet meer (zeker niet sinds ik weer ergens wat gelezen heb over een i7 quad die overgeklokt moet worden om gebruik te maken van 1600 etc iets met theoretische bandbreedte etc.)

Waar ga ik het voor gebruiken? -> patience

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
KaWaReZ schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:14:
Beste allen,

Waar ga ik het voor gebruiken? -> patience
_/-\o_

Ik heb zelf de Kyngston HyperX 1600 (2x2 GB) en ik zou zeggen, tussen die 2 verschillende Kingston is geen verschil. Heel misschien dat de ene iets cooler blijft dan de ander, maar daar zou je de Reviews kunnen lezen.

Wat betreft de Corsair ben ik niet mee bekend, dus daar kan ik geen oordeel over doen.

Persoonlijk zou ik voor deze gaan:
pricewatch: Kingston KHX1600C9D3K6/24GX

heb ik zelf ook, alleen dan de 4GB versie (2x2), kun je lekker overclocken (heb ze van 1,8 standaard met 0.3 V overgeclocked), en houd toch lekker vol (zit uit mijn hoofd op @1066 in Bios, weet ff niet wat CPU'Z er van zegt)

Ook zijn ze klein. Sommige CPU coolers kunnen nog al in de weg zitten, en dan is het toch fijn om kleine Geheugen bankjes te hebben, in plaats van Grote kool vinnen op zulke kaartjes.

Veel plezier en suc6 ermee

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:14

Melkaz

Melkazar

Ten eerste, jesus wat een specs! Ben benieuwd waarvoor je die 24GB ram nodig hebt haha.

Het verschil tussen de twee Kingston setjes lijkt slechts minimaal te zijn. De KHX1600C9D3T1BK6 is pas net een maandje of twee op de markt, de andere al een ruim jaar.

De BK staat voor de Black series, de specs zijn nagenoeg identiek behalve:
BK6 Power 2.225 W (operating per module)
K6 Power 1.800 W (operating per module)
en de BK6 heeft grotere heatsinks(let erop of deze dan wel gaan passen).

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz

• KaWaReZ
watergekoeld ;) gaat dus geheid passen

denk dat t een van de kingstons gaat worden, maarja... 2.2 of 1.8watt per module (zal hier niet op gaan mierenvrijen, rest van de setup trekt al genoeg uit de muur :+ )

Reviews zijn er niet echt vwb deze twee (drie) kits

dus rest de vraag: het verschil tussen black en "normaal"

zoals ik al zei: patience ;) (en wat internetten etc)

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:14

Melkaz

Melkazar

KaWaReZ schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:00:
dus rest de vraag: het verschil tussen black en "normaal"
Dan zou ik gaan voor degene die het goedkoopste is of het snelste leverbaar is, vaak ben ik best bereid 20~ euro extra te betalen voor hardware zodat ik het kan halen bij mijn lokale computerboer. RMA''tjes enzovoort zijn dan vaak veel gemakkelijker en ik ben niet zo'n fan van om 5 onderdelen te bestellen van 5 verschillende zaken om een paar euro te besparen.

ps: persoonlijk vind ik de zwarte kit er wel mooier uit zien maar mijn kast heeft geen raampjes :D

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz

• KaWaReZ
bij mij draait t allemaal onder mn bureau (tenzij ik een of andere vage ingeving krijg t zooitje aan de muur te prikken.
heb er mooie koelblokken op zitten, maar worden niet meer zichtbaar :/

hoef maar 2 bestellingen te plaatsen nog... 1 bij highflow en de ander voor t geheugen. Krijg vandaag mn laatste 5870 binnen en dan kan ik gaan knutselen :)

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 22:48
Gewoon als tip, de laatste tijd let ik erg op de geheugen prijzen en afgelopen dag zijn de prijzen voor kingston geheugen met bijna 50% getaald bij salland! Ik heb net 8GB(2x 4GB) DDR3 HyperX XMP 1600mhz geheugen besteld voor 43 euro inclusief verzendkosten! Dus kijk even op de site van salland.eu ;)

Specs

• KaWaReZ
setje is voor 219 daar bij salland zie ik
zal ff kijkenm want 3 van jouw setjes is 160 euro, scheelt wel ff 80 euro :+

Kingston HyperX T1 Dual Channel 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
drie van deze kitjes

Of twee van deze kitjes: Kingston HyperX H2O Triple Channel 6 GB, PC3-16000, 2000 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 3
dan heb ik maar 12gb ..

zucht... veel bomen en groot bos :+

[Voor 54% gewijzigd door KaWaReZ op 15-06-2011 14:30]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee