Toon posts:

3d Via HDMI 1.3a componenten (Bron en eindbestemming is 1.4)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:15
Mijn HTPC (i3-2100T) heeft een HDMI 1.4 connector. Deze loopt via een 1.3a kabel naar mijn receiver (marantz sr5003) met een 1.3a HDMI aansluiting. Vervolgens gaat er van de receiver een 1.3a HDMI kabel naar mijn 3D TV (LG 50PZ550). Hierbij kan het DTS-MA signaal door receiver worden gefilterd.

[ 1.4 ] < 1.3a > [1.3a] < 1.3a > [ 1.4 ]

Als ik mij niet vergis, moet mijn TV nu gewoon een 3D Signaal ontvangen. Dit maak ik op de deze bron.

Klopt mijn bewering '3D via HDMI 1.3' is mogelijk volgens bovenstaand model? Middels dit topic probeer ik 'onnodig geld uitgeven ' te voorkomen.

[Voor 5% gewijzigd door mcsluis op 15-06-2011 10:55]

Anoniem: 271622

nee gaat niet werken

• mcsluis
Want ? Argument?

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:22
De HDMI kabels kunnen het in ieder geval aan. Aanschouw mijn best vriend wikipedia:

Wikipedia: HDMI

En het leeft, HMDI 1.3a ondersteund 3D over HDMI. Dus nu nog kijken of je Marantz het ondersteund, maar dit zal waarschijnlijk wel lukken als ze zich aan de specs houden.

[Voor 30% gewijzigd door Lt-Crash op 15-06-2011 11:03]

• mcsluis
Lt-Crash schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:01:
De HDMI kabels kunnen het in ieder geval aan. Aanschouw mijn best vriend wikipedia:

Wikipedia: HDMI

En het leeft, HMDI 1.3a ondersteund 3D over HDMI. Dus nu nog kijken of je Marantz het ondersteund, maar dit zal waarschijnlijk wel lukken als ze zich aan de specs houden.
Een work around is anders om de HTPC via HDMI aan te sluiten op de marantz. End de TV aan te sturen via een DVI - HMDI converter. Dan ben ik er ook.

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:37

PaulX

Beyond your imagination...

tot en met HDMI1.3 alleen side-by-side of top-and-bottom 3D mogelijk. Geen Full Blu-ray 3D.
Alhoewel ik nu zo even niet precies weet waarom het volgens Sony wel kan met de PS3.

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• mcsluis
PaulX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:16:
tot en met HDMI1.3 alleen side-by-side of top-and-bottom 3D mogelijk. Geen Full Blu-ray 3D.
Alhoewel ik nu zo even niet precies weet waarom het volgens Sony wel kan met de PS3.
Om het probleem van de bekabeling voor te zijn heb ik zojuist 4 stuks (2 meter) 1.4 kabels besteld (11 euro incl verzend).

Nu moet ik alleen zeker weten dat een DVI->HDMI convertor geen beperkende factor is. Op deze manier stuur ik audio via hdmi naar de receiver en via DVI/HMDi convertor en een 1.4 kabel naar de TV.

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:22
PaulX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:16:
De TS heeft overal HDMI 1.3a liggen. En HDMI 1.3a ondersteund ook gewoon 3D of HDMI. De baas van de blu-ray disc association zegt het volgende over 3d over HDMI 13.a:
AP: It's not required to use 1.4 as long as everything in the signal path is capable of handling the 3D payload. This means, for example, that HDMI 1.3a can be used if all components, including cables and HDMI switching devices (such as A/V receivers) are "High Speed HDMI." It's important to check with the manufacturer of any switching device to see if it complies with High Speed data rates. If not, then the 3D player's video output should be connected to the 3D display directly using High Speed HDMI cables, with audio connected to the A/V receiver via analog or other digital outputs.
bron

[Voor 3% gewijzigd door Lt-Crash op 15-06-2011 13:34]

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:37

PaulX

Beyond your imagination...

Hmm...OK, das dan duidelijk.
High-Speed HDMI kabel voldoet dus prima voor Full-HD 3D oftewel Blu-ray 3D.
Een zogeheten High-Speed rated HDMI kabel houdt dus in dat deze in elk geval 10.2 Gbit/sec aan data moet kunnen transporteren over tenminste 7.5 meter.
Zolang je geen av-receiver hebt die bepaalde 3D EDID informatie niet kan versturen zul je dus de Blu-ray 3D bron direct aan moeten sluiten op 't 3D weergave apparaat. Een speler met twee HDMI uitgangen is dan een oplossing. (De tweede uitgang is dan voor de 'niet 3D compatibele' HDMI1.3 A/V receiver, puur voor audio)

Een HDMI1.4 kabel wordt dan naar mijn idee pas echt 'nodig' zogezegd als je gebruikt kunt en wilt maken van de Ethernet channel (mits de aangesloten apparatuur dat ondersteund uiteraard)
4k × 2k Resolution Support en Audio Return Channel kunnen blijkbaar ook gewoon met 'n High-Speed HDMI 1.3 kabel.

[Voor 13% gewijzigd door PaulX op 16-06-2011 21:26]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• mcsluis
Nadat ik een viertal 1.4 kabels heb aangeschaft, heb ik het als volgt opgelost

[Humax] -----------------------------<1.4>--------------------------[LG 50PZ550 TV]
[HTPC] -------------------------------<1.4>--------------------------[SR5003 receiver] * Voor geluidsignaal*
[HTPC] (DVI/HDMI Conc) -----<1.4>---------------------------[LG 50PZ550 TV] * Voor 3D beeldsignaal*

De TV herkent nu automatisch het 3d signaal van de HTPC. De DVI convertor zet het 3d signaal zonder problemen door.

Nu nog de 3d brillen aanschaffen :P

[Voor 3% gewijzigd door mcsluis op 16-06-2011 23:29]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb je het wel al gewoon geprobeerd met de Marantz ertussen? Die stap mis ik geloof ik, maar zou wel optimaal zijn voor de audio-sync.

HDMI 1.4 kabels bestaan officieel niet (HDMI 1.4 is een standaard voor de apparatuur), het is nu 'high speed' en 'high speed met ethernet'.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• mcsluis
Hmmm. Het out of sync van de audio valt mij nu wel op idd. Ik heb het zojuist geprobeerd via de marantz maar dan herkent de TV het 3D signaal niet automatisch. Als ik dan vervolgens de optie 'lip sync' in de receiver aanzet, herkent de TV opeens wel het 3d signaal, maar komt het geluid niet meer aan bij de receiver. Het loopt dus niet helemaal lekker..

Opties;
1) HDMI naar TV, optisch naar reciver --> Geen DTS-MA meer mogelijk
2) DVI converter naar TV, HDMI naar receiver --> Out of sync probleem, kan software matig aangepast worden
3) HDMI splitter aanschaffen --> Een naar de tv, andere naar de receiver --> Geen delay meer?

Iemand een idee/tip

• mcsluis
Stom.. mijn receiver beschikt of over een lip-sync functie die handmatig in te stellen is. Dus geen gedonder in de software. Probleem is daarmee denk ik opgelost. Zal het vanavond gaan testen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee