• bert170881
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06-2022
Hallo iedereen,

ik stel hier een vraagje ivm het gebruik van google maps in het buitenland omdat ik niet zeker ben hoe het allemaal werkt.

Ik heb een galaxy SII met prepaid met 2GB data per maand (aan €15 om te bellen en smsen).
Waar ik niet goed aan uit kan is als ik naar het buitenland navigeer met Google Maps, de data wordt aangesproken (die 2GB) of dat dit wordt aangerekend als bellen naar het buitenland.

Heeft iemand hier ervaring mee?

bedankt,
Bert

Anoniem: 151099

dataverkeer buitenland is op een postpaid abbo een apart component. zou je even na moeten vragen of het uberhaupt van je tegoed af gaat.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Bij mij werkt het wel gewoon, maar afhankelijk van je provider moet je wel extra betalen.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55

JB

Cédric roelt!

Valt buiten je bundel. Beter gebruik je Aura of Copilot of iets dergelijks, deze gebruiken geen data omdat je de maps lokaal op je gsm zet.

Mijn boefje is liev!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Valt buiten de reguliere bundels inderdaad, buiten Europa is het ook erg duur (20 euro per MB is dan vrij normaal). Binnen Europa hebben veel providers al wel bundels, maar of dat genoeg is voor navigatie met Google Maps vraag ik me af (kleine bundels)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Als ik me niet vergis ondersteunt Google Maps nu ook offline storage en kan je de kaarten dus op je sd-kaartje opslaan. Kom je veel goedkoper uit ;).

(Heb het gisteren nog gezien op mijn vaders Desire Z)

Software is like sex, it's better when it's free

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is dat er al? Zag wel een nieuwsbericht er over.

/▌

• Jip
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 10:29
Wat Google Maps momenteel ondersteund zijn kaarten die gecache't zijn, waardoor je vooraf je route kan berekenen en daarna geen internet meer nodig hebt. Alleen het nadeel is dat als je verkeerd rijd, je weer wel internet nodig hebt. (Hangt er een beetje vanaf hoe erg je verkeerd rijd). Dus in het buitenland is dit nog niet echt te gebruiken. Aangezien je daar geen routes kan plannen zonder gebruik te maken van internet van je mobiel. (Je kan natuurlijk wel een wifi-hotspot aanschieten)

Er komt later dit jaar inderdaad ondersteuning voor offline kaarten, waardoor je ook voor het berekenen van een route geen internet meer nodig hebt.

"Volgens een welingelichte bron uit de Nederlandse telecomindustrie gaat Google binnenkort een offline-versie van Google Maps Navigatie aanbieden. Daarmee wordt het ook mogelijk om ook in het buitenland gratis te navigeren."

[Voor 15% gewijzigd door Jip op 21-06-2011 14:36]

Fujifilm X-T1, X-E3 | XF 16mm F1.4, XF 35mm F2, XF 18-55mm, XF 55-200mm

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Reflash schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:25:

Er komt later dit jaar inderdaad ondersteuning voor offline kaarten, waardoor je ook voor het berekenen van een route geen internet meer nodig hebt.
Ik ben benieuwd, want volgens mij gebeurd de routeberekening ook online (dat is eigenlijk vrij simpel te testen door eens een parallelweg op te rijden die ook in de cache staat. Moet je dan terug of wordt er een route herberekend, ik denk het eerste)

/▌

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee