Toon posts:

Rare hoge temp in speedfan

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 15:38
SOLVED, mag getrashed worden oid

Hallo,

Dit tabelletje kreeg ik tevoorschijn in speedfan na het installeren van m'n nieuwe mobo (zie inventaris als je benieuwd bent :P)

Ik kan alleen de AUX temp niet plaatsen. Lijkt me sterk dat dit de werkelijke temperatuur is, tenzij er ergens kortsluiting moet zijn. Echter doet alles het perfect en is het zeker niet de eerste keer dat ik mijn systeem van A tot Z begin op te bouwen.

Alvast bedankt voor de raad ;-)

Groeten

PS: Mocht ik hier verkeerd zijn, excusez moi dan!

[Voor 8% gewijzigd door Mu.siQ op 15-06-2011 09:25]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Als de computer het goed doet, en je hebt nergens problemen mee... Dan zou ik me nergens zorgen om maken en is het zeer waarschijnlijk een foute temperatuurweergave. Daarnaast, als je even logisch nadenkt kan het ook bijna niet dat het ene onderdeel 100+ graden celcius is, terwijl het andere onderdeel koel rond de 30 graden verkeerd ;).

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:57
Het zal waarschijnlijk een verkeerde uitlezing van een sensor zijn. Voor de zekerheid kan je de temperaturen in de bios bekijken.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
Speedfan werkt gewoon niet goed.. gebruik beter hardware monitor, deze leest accurater uit

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Mu.siQ
alex3305 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:13:
Als de computer het goed doet, en je hebt nergens problemen mee... Dan zou ik me nergens zorgen om maken en is het zeer waarschijnlijk een foute temperatuurweergave. Daarnaast, als je even logisch nadenkt kan het ook bijna niet dat het ene onderdeel 100+ graden celcius is, terwijl het andere onderdeel koel rond de 30 graden verkeerd ;).
Ik zat zelf ook al met het feit dat het vrijwel onmogelijk lijkt. Mijn systeem werkt perfect. Een foutje is nog wel dat mijn front USB het nog niet doet, maar er zaten 3 USB aansluitingen op het mobo waar het stekkertje oppaste en na het bestuderen van de manual kon ik niet uitmaken welke ik moest hebben, dus gewoon andere proberen.
THE_FIREFOX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:15:
Het zal waarschijnlijk een verkeerde uitlezing van een sensor zijn. Voor de zekerheid kan je de temperaturen in de bios bekijken.
Dat ga ik inderdaad nog eens even doen.
nedernakker schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:15:
Speedfan werkt gewoon niet goed.. gebruik beter hardware monitor, deze leest accurater uit
*gaat zoeken naar hardware monitor*

@Allen; bedankt voor de snelle info!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 18:23
Zoals hierboven al vermeld is Speedfan nou niet de meest betrouwbare bron voor dit soort gegevens, hardware monitor is een betere en voor temperaturen gebruik in meestal Core Temp.

Edit: Voel ook eens met je hand aan bepaalde componenten, zo weet je zeker of iets niet te heet word.

[Voor 22% gewijzigd door Dutchmania op 15-06-2011 09:19]

• Mu.siQ
Als ik nu in hardware monitor kijk zie ik dit volgende lijntje staan;
AUXTIN 111C 53C 112C
Waarin 1e Value is, 2e min en 3e max

Waarbij de 111 net nog eens terugschoot naar 62 graden en dan weer terug naar 111...
Ik weet niet eens waar AUXTIN van is? Je denkt aan AUX als in geluid maar?!?

Verdere temps ben ik tevreden mee

en met de hand voelen...ja, het kan, maar het is zo klimmen en prutten gezien de plek van de kast =P

*edit* na wat gegoogle komt het vaker voor zie ik. Schijnt nogal een buggy sensor te zijn. Niet dat ik me echt zorgen maakte maar het is wss niets. Thanks for everyones help!

[Voor 34% gewijzigd door Mu.siQ op 15-06-2011 09:25]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 18:32
Dit zou eigenlijk in cooling thuishoren, maargoed, dit is gewoon een sensor die inderdaad niet goed uitgelezen of vertaald is :)
Dit topic heeft verder weinig toegevoegde waarde.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee