Toon posts:

[Proxmox] Vm via sommige netwerken niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:41
Beste tweakers,

Ik heb thuis een oude laptop staan die ik gebruik als "thuisserver" daar het scherm het niet meer doet.
Hier is proxmox op geïnstalleerd vanwege de eenvoud van configuratie.

Hier draaien volgende machines op:
1x win2k8
1x win2k3
1x ubuntu 10.04 server (knowledgetree)
1x ubuntu 10.04 server (Thinclient server)
1x ubuntu 10.04 client (Thinclient voor testdoeleinden)

Verder moet ik ook vermelden dat ik op de proxmox server een ddclient heb draaien omdat ik gebruik maak van dyndns.

Als ISP heb ik telenet (België) en beschik ik over een nieuwer docsys 3.0 modem die tevens dienst doet als router (jammer genoeg). Hier heb ik port forwarding op ingesteld zodat ik mijn knowledge tree server en proxmox server kan bereiken. Echter kan ik bij mijn vriendin, die overigens ook telenet heeft, de knowledge tree server soms niet bereiken. Mijn proxmox server kan ik wel benaderen via de webinterface.

Hetzelfde geldt op mijn werklocatie (Getronics). Bij de virtuele omgeving van mijn klant kan ik mijn website wel goed benaderen. Wanneer ik via mijn gsm (provider Mobile Vikings) mijn website probeer te benaderen gaat alles ook perfect.

Heeft iemand hier een verklaring voor?
De proxmox server is ten alle tijde bereikbaar. Ik heb geen instellingen gewijzigd en lokaal kan ik de webserver sowieso benaderen.

Als jullie verdere info nodig hebben hoor ik het graag. Een re-install zie ik niet zo zitten...

• ddkiller0900
Niemand een idee?
Ik ga straks eens kijken om de bestanden te backuppen en eventueel een extra server op te zetten om te kijken of het probleem zich hier ook voordoet. Indien dat niet het geval is kan ik mijn bestanden op de nieuwe server plaatsen en de oude server verwijderen.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:24
Op welke mannier verbind je dan, via IP of DNS.

Als je verbind dmv DNS wat gekoppeld is met Dydns.
Wanneer je problemen ondervind met je connecti vanaf je vriendin, het uit te voeren via een alternatieve verbinding. Meende dat je tel dit ook kon doen.

Suc 6 Collega :D

• ddkiller0900
Ik heb al via ip en via het adres geprobeerd. Soms werkt het wel maar soms niet :S
Als ik de knowledge tree server kan benaderen gaat alles goed totdat ik bestanden probeer te uploaden.

Via de klantomgeving kan ik wel gewoon de server benaderen + uploaden. Lijkt me dus sterk dat het iets met dns ofzo te maken heeft, of hier moet iets geblocked worden. Maar dan nog, het gaat maar om een simpele server op poort 80.

En wie is mijn collega? Welk team? :p

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:24
ddkiller0900 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:01:
Ik heb al via ip en via het adres geprobeerd. Soms werkt het wel maar soms niet :S
Als ik de knowledge tree server kan benaderen gaat alles goed totdat ik bestanden probeer te uploaden.

Via de klantomgeving kan ik wel gewoon de server benaderen + uploaden. Lijkt me dus sterk dat het iets met dns ofzo te maken heeft, of hier moet iets geblocked worden. Maar dan nog, het gaat maar om een simpele server op poort 80.

En wie is mijn collega? Welk team? :p
Als ik het goed volg is het niet zo zeer dat het niet te bereiken is maar dat de uploads niet wil lukken. Persoonlijk heb ik hiermee geen ervaring, het kan wezen dat de file upload over een random poort gaat.

ow jah GC BUZW

• ddkiller0900
De website lijkt ook vaak niet bereikbaar terwijl het via mijn gsm wel lukt en via andere netwerken dan op het werk/vriendin.
Ik ga straks proberen op apache volledig opnieuw te installeren en kijken of ik de oorzaak kan vinden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee