Java spookt rare dingen uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-01 23:20
Hoi iedereen,

zoals de titel al zegt spookt java rare dingen uit op m'n MBP (mid 2009) met daarop SL met de laatste updates. Het probleem is dus dat java plots uit het niets, zelfs na het herstarten zonder dat er software draait, plots 100% van m'n CPU gaat gebruiken wat er dus voor zorgt dat de temperatuur van m'n laptop de hoogte in gaat.

Ik heb dus alles reeds geupdate naar de laatste versie maar zonder resultaat, iemand hier die toevallig weet waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:48

Standeman

Prutser 1e klasse

Eerste gok is dat een java-app opgestart wordt tijdens met booten of inloggen. Java applicaties willen nog wel eens onder de naam "java" komen te staan i.p.v. de juiste applicatie naam. (tenminste, bij windows).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Heb net gekeken en er stond 1 applicatie tussen die ik niet meteen kon thuis brengen en dus die er eventjes uit gegooid, hopelijk brengt dit beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Dit heeft jammer genoeg niet geholpen, java schoot weer na enkele momenten naar 100%, dit was de software die draaide en ook de software die ingesteld staat om op te starten bij inloggen:

Software die aan het draaien was:

- Firefox 4
- adium
- iChat
- keynote
- mail

Opstartsoftware:

- GrowlHelperApp
- iTunesHelper
- SIMBL Agent
- Dropbox
- HPEventHandler

Ik heb wel geen idee wat SIMBL Agent is, maar voor de rest zie ik niet meteen iets dat het systeemverbruik van java zou kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Ja, maar het is wel java die voor de load zorgt en niet die HPEventHandler?
Pagina: 1