Toon posts:

HD gaat in slaapstand bij datatransfer

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 262068

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik heb even een technisch probleempje waar ik geen oplossing voor kan vinden.
Ik wil namelijk een grote hoeveelheid data overzetten van m'n externe HD (een samsung story station, 1,5TB, met Windows 7) naar de PC en omgekeerd. Als de hoeveelheid data die ik over wil zetten nu te groot is, dan lijkt de HD in slaap te vallen bij zo'n saai klusje.
In het vooruitgangs schermpje blijft de vooruitgang nu steken op 'nog ..GB te gaan'. Het probleem is dat ik de boel niet meer op gang krijg en als ik het overzetten annuleer loopt de hele computer vast. Dat wil zeggen; het annuleren blijft eeuwig doorgaan en als ik me wil afmelden of de computer opnieuw wil opstarten blijft die ook eeuwig op 'afmelden' staan. Het gevolg is dat ik de pc moet resetten.
Dit gebeurt ongeveer bij datatransfers van boven de 20GB.
Op het moment dat de vooruitgang blijft steken en ik open de HD dan hoor je hem weer opnieuw op gang komen. Vandaar dat ik zeg dat die in slaapstand gaat. Ik heb reeds de energiebesparing bij USB uitgezet. Het is vreemd dat die dit doet terwijl die in gebruik is.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Want mijn hele muziek collectie overzetten gaat zo lang duren als het in stukjes van 20GB moet :)

Edit: Het gebeurt ook met m'n andere externe HD (samsung G3)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 262068 op 15-06-2011 01:40]

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

Ik heb zelf ook wel eens iets gehad wat daar misschien op leek. Externe hdd die niet fatsoenlijk meer wilde "veilig verwijderen' na een bepaalde tijd, en ook niet erg responsief was.

Bij mij heb ik dat toen opgelost door bij de energie-instellingen in te stellen dat de hdd later wordt uitgeschakeld. Of je kan het uitschakelen compleet uitzetten, al dan niet voordat je >20GB kopieert.

Volgens mij komt dat probleem namelijk daardoor, en heeft dat verder weinig met usb energiebesparing te maken. Kan me wel voorstellen dat er iets misgaat doordat die signalen om te gaan 'slapen' via de usb gaan e.d., maar daar weet ik verder te weinig van af. :)

Weet niet of je er iets aan hebt, just my 2 cents.

Edit: het ging bij mij dan om een Sata quickport, op een windows xp machine.

[Voor 9% gewijzigd door crizyz op 15-06-2011 01:42]

Crizyz op Steam

Anoniem: 262068

Topicstarter
Ah, ik dacht dat 'harde schijf' onder intern valt en de externe onder het kopje USB. Ik zal die van de harde schijf ook even aanpassen...

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

Anoniem: 262068 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:43:
Ah, ik dacht dat 'harde schijf' onder intern valt en de externe onder het kopje USB. Ik zal die van de harde schijf ook even aanpassen...
Zou ook best kunnen hoor, maar ik heb het toen op kunnen lossen op de manier die ik beschreef.
Je kan het altijd uitproberen natuurlijk, niet geschoten, is niet geschoten. ;)

Crizyz op Steam

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee