Toon posts:

Windows 7 Installeren lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 11:19
Hallo

even mijn hardware info:

Moederboard: p8z68-v pro
Processor: i7 2600k
Ram geheugen: 8GB
video kaart: Asus EAH6970

Opslag:
Harddisk : Western Digital Caviar Blue 1TB
SSD : 525 Agility3 OCZ 120GB <---- ( hier wil ik windows op! )

ik heb vandaag mn nieuwe pc in elkaar gezet.
als ik hem opstart krijg ik de volgende melding: No harddisk detected.
Als ik in de bios kijk zie ik wel de SSD en de 1TB schijf (en de dvd speler)!

Wat moet ik nu doen?
Ik wil windows 7 op mijn SSD installeren.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
Pas de bootvolgorde aan zodat ie eerst van cd start. Kijk verder even of je s-ata controller op ahci staat.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Welk programma geeft die melding? De BIOS? De EFI? Windows Setup?
Wat heb je al geprobeerd om te troubleshooten?

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:02
Boot volgorde aanpassen zodat ie van de Dvdspeler begint te lezen tijdens het opstarten.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

en als je makkelijk wel zin koppel nog even je 1T schijf los, dan ben je zeker dat je windows op de juiste schijf zal hebben. en verder zoals gezegd, dvd als eerste zetten bij je boot. ahci aanzetten.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:37

Zorian

What the fox?

Dit had ik ook met mijn 2600K.
Ik heb het ook opgelost door tijdens het booten op F12 te drukken en vanaf DVD te installeren. Om de 1 of andere reden zag hij bij mij ook geen schijven als ik hem vanaf USB wou installeren.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 15:29

Luppie

www.msxinfo.net

Als de melding 'No Harddisk detected' vanuit de windows installatie komt (en ik ga ervan uit dat dit het geval is, aangezien je anders een melding krijgt van No OS found of no Bootdisk detected) Zal ik eerst eens kijken of je in de BIOS de sata mode niet per ongeluk op RAID hebt staan. Zet deze in dat geval op AHCI of laat hem op RAID staan en creeer 2 RAID volumes.

Als je hem wel al op AHCI hebt staan, dan weet ik niet of Windows 7 de SATA drivers al op de DVD heeft staan, maak in dat geval een driverdisk (of USB stick) en laadt bij het partitiioneren in de setup, de drivers.

Lees met name hoofdstuk 4 van de manual nog eens goed door, daar staat veel handige info in.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Legerarmy
echt vaag, steeds als ik hem na een lange tijd opstart zegt hij "cpu fan error" als ik hem restart krijg ik die melding niet meer.

hij zegt nog steeds "No Harddisk detected"
Ik heb mn 1TB schijf los gekoppeld, maar dit maakt geen verschil.

ik heb Windows 7 op een DVD staan, en ook deze wilt hij niet opstarten :S
vaag hoor!

AHCI mode stond al aan,ik heb alle sata's op enabled gezet.

boot option 1 staat op de DVD speler, en boot option 2 staat op mn SSD

als ik boot via cd krijg ik het volgende:
Reboot and Select proper Boot device
or Instert Boot Media in selected Boot device and press a key

Kan iemand me helpen?

[Voor 20% gewijzigd door Legerarmy op 15-06-2011 18:19]

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Die error van de CPU-fan, duidt erop dat je cpuventilator te weinig toeren maakt, of dat hij losgekoppeld is. Dat kun je oplossen door of de fan opnieuw aan te sluiten, of in de bios selecteren dat hij zoiets niet detecteerd.

Hij boot dus wel op de DVD? Of dat ook niet?

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:48
Is de windows dvd origineel?
zoniet is de dvd bootable? Sorry was te traag... :P

[Voor 22% gewijzigd door dragoncry op 15-06-2011 18:22]

• Legerarmy
nou, ik heb windows 7 van school gedownload, de key is wel legaal, maar geen officele cd!

Ik stop net windows XP pro er in ( ook legaal maar geen officeele cd) en krijg een blue screen:

A problem has been detected and windows has been shit down to precent damage to your computer.

if this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives of hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated.Run CHKDSK /f to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

Technical information:

*** STOP: 0X0000007N (0xF78D2524, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)

• Dennis585
Probeer eens een Ubuntu cd.
Downloaden , iso branden en testen maar.

http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download

• Legerarmy
heb een andere windows xp sp2 geprobeerd, krijg nu de melding in het nederlands (nederlandse windows)...
ben bezig met downloaden van unbuntu

maar hoe kan dit :S:S

• Dennis585
De Ubuntu die je nu download kun je vanaf de cd/dvd testen : een livecd.

• Legerarmy
ik heb hem op cd gebrand hij hij doet het wel. ik zag ook dat hij als nog zei "no harddisk detected"...

hoe kan dat???
dus ik moet even
- andere windows 7 downloaden..
- cpu fan opnieuw aansluiten

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06-2020
Legerarmy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:39:
Ik stop net windows XP pro er in ( ook legaal maar geen officeele cd) en krijg een blue screen:

A problem has been detected and windows has been shit down to precent damage to your computer.

if this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives of hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated.Run CHKDSK /f to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

Technical information:

*** STOP: 0X0000007N (0xF78D2524, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)
Deze melding komt omdat je in de BIOS de SATA mode op AHCI hebt staan. Dan installeert Windows XP niet zonder dat je eerst in de installatieprocedure SATA drivers AHCI drivers via F6 toevoegt (staat onderin scherm wanneer je F6 - op tijd - moet indrukken). Ik had precies hetzelfde toen ik in BIOS op AHCI had staan en Windows XP wilde installeren.
Let er op dat je die drivers via een floppydrive toe moet voegen, via USB wordt nog niet ondersteund bij Windows XP installeren! Of je moet de drivers eerst slipstreamen.

Die melding 'No harddisk detected' kan trouwens ook zijn van één van de twee controllers (Marvell), namelijk dat die in BIOS 'aan' staat, maar aan die SATA-controller geen HD zit. Wel aan de Intel-controller. Mijn ouders hebben een Asus P8P67 en die krijgen die melding bij booten ook, tenzij ik Marvell-controller in BIOS uitschakel.

• Legerarmy
shit, mn pc beschikt alleen over een cd speler en usb shit natuurlijk.

het is allemaal wel ingewikkeld!
ik heb wel een cd van de moederboard zal dat niet helpen? daar op staat windows 7 ready!

vaag hoor!

ik heb de cd van de moederboard er in gedaan,

eerst kreeg ik een menu, selecteerde ik 64 bit, en nu moet ik een floppy in a stoppen! WTF??

ik wil trouwens windows 7 installeren

ik hoop dat iemand mij kan helpen, erg frusterend dat windows 7 er niet op wilt.

[Voor 44% gewijzigd door Legerarmy op 15-06-2011 20:08]

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 11:32
Wat je kan proberen is de drivers (gewoon de drivers van het moederbord) in je windows 7 installatie te zetten met behulp van een programma (nLite was zoiets voor Windows XP dacht ik, weet niet of dit er ook is voor Windows 7).

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

Om het googlen wat makkelijker te maken, de meer gebruikte term is slipstreamen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 11:32
Ik weet dat het slipstreamen is maar wist niet meer zeker of dit nou ook een naam was voor de drivers integreren :')

• Legerarmy
Ik ben gister avond nog even bezig geweest, en heb Windows 7 opnieuw gedownload, en hij doet het nu wel!

Bij het opstarten krijg ik nog wel:

- cpu fan errror
Dit moet ik even uit zoeken, misschien plugje in de verkeerde koppeling geplugd, wel raar is dat hij alleen bij de eerste keer opstarten deze melding weer geeft.
- no hard disk found.
HetBiggie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:40:
Die melding 'No harddisk detected' kan trouwens ook zijn van één van de twee controllers (Marvell), namelijk dat die in BIOS 'aan' staat, maar aan die SATA-controller geen HD zit. Wel aan de Intel-controller. Mijn ouders hebben een Asus P8P67 en die krijgen die melding bij booten ook, tenzij ik Marvell-controller in BIOS uitschakel.
dit moet ik nog even proberen

• Legerarmy
even terug komen op de CPU fan error.

Als ik hem aan zet, dan draait hij onder der 500 nog wat...
als ik er even naar kijk dan gaat hij wat omhoog, en als hij boven de 600 zit is hij niet meer rood,
daarna kan ik mn pc restarten en dan doet hij het goed, maar wat is het probleem??

en kan ik de Marvell-controller gewoon uit zetten?
heb mn SSD en HD op sata

[Voor 12% gewijzigd door Legerarmy op 18-06-2011 12:37]

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Probeer eens de HDD mode van AHCI af te zetten, dit kan je na de installatie weer terug veranderen met wat settings in de registry en daarna in de bios -> google.

Ik had hier ook problemen mee.

• Legerarmy
Windows 7 heb ik al geïnstalleerd zo als aangegeven

• Mr_Mellow
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 11:55

Mr_Mellow

Keep it simple

Legerarmy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:36:
even terug komen op de CPU fan error.

Als ik hem aan zet, dan draait hij onder der 500 nog wat...
als ik er even naar kijk dan gaat hij wat omhoog, en als hij boven de 600 zit is hij niet meer rood,
daarna kan ik mn pc restarten en dan doet hij het goed, maar wat is het probleem??

en kan ik de Marvell-controller gewoon uit zetten?
heb mn SSD en HD op sata
CPU fan error:
Bios -> hardware monitor, als het goed is vind je daar 'cpu fan speed low limit' .. of iets in die richting. Die staat nu waarschijnlijk op 600, probeer deze op 400 te zetten (iig lager dan jouw 500 nog wat..)

Marvell-controller:
Als je er niets aan hebt hangen (de navy blue aansluitingen) kun je hem volgens mij gewoon uitzetten... scheelt je weer wat tijd met booten.

waar heb je sata spullen nu aan hangen?

• Legerarmy
Mr_Mellow schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:54:
[...]
waar heb je sata spullen nu aan hangen?
Hoe kan ik dat zien? :$

• Mr_Mellow

Mr_Mellow

Keep it simple

Kast open maken en kijken wat de kleuren zijn van de sata poorten die je gebruikt.

2 navy bleu = Marvell (6 Gb/s)
2 gray = Intel (6 Gb/s)
4 blue = Intel (3 Gb/s)

Gelukt met de cpu fan error?

• Legerarmy
in de navy blue zit niets,
ik op de 2 gray 3 sata connecters zitten die van de boven kant van mn pc zijn, SSD en HD en DVD rom zitten op de blue.

misschien slimmer om de SSD en de HD op de 2 gray te zetten?
en de rest op blauw?
fan ga ik zo proberen

ik heb mijn CPU aansluiting op CPU_FAN

de volgende zijn leeg:

PWR_FAN1
PWR_FAN2
CHA_FAN1
CHA_FAN2

Ik heb trouwens 2 stekkers los hangen:

HD AUDIO
AC'97
HD AUDIO kan ik in AAFP stoppen maar dan kan ik die AC'97 nergens meer kwijt xD

[Voor 37% gewijzigd door Legerarmy op 18-06-2011 18:35]

• Mr_Mellow

Mr_Mellow

Keep it simple

Legerarmy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:30:

misschien slimmer om de SSD en de HD op de 2 gray te zetten?
en de rest op blauw?
Ik zeg doen! :)

• Legerarmy
ik heb mijn CPU aansluiting op CPU_FAN

de volgende zijn leeg:

PWR_FAN1
PWR_FAN2
CHA_FAN1
CHA_FAN2

Ik heb trouwens 2 stekkers los hangen:

HD AUDIO
AC'97
HD AUDIO kan ik in AAFP stoppen maar dan kan ik die AC'97 nergens meer kwijt xD
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee