Dit is opgesplitst van Algemeen Budget Gaming topic, waar een discussie plaatsvond over de splitsing van de budgetgaming-topics.
[Voor 96% gewijzigd door TheZeroorez op 14-06-2011 22:08]
[Voor 96% gewijzigd door TheZeroorez op 14-06-2011 22:08]
Ik had een uitzondering voor zulke gevallen gemaakt omdat ik al dacht dat dat zou opkomen inderdaad:Ike. schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:03:
[...]
Het nieuwe budget topic is voor aanbiedingen die je gelijk kan downloaden
[Voor 18% gewijzigd door Pheace op 13-06-2011 18:13]
dus dit topic wat nu "Algemeen" heet is nu eigenlijk alleen aanbiedingen voorIke. schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:03:
[...]
Het nieuwe budget topic is voor aanbiedingen die je gelijk kan downloaden
Binnenkort misschien enkel nog console's. Mods moeten nog overleggenKingKoning schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:10:
[...]
dus dit topic wat nu "Algemeen" heet is nu eigenlijk alleen aanbiedingen voor
- consoles (fysiek én digitaal)
- pc's fysiek
[Voor 10% gewijzigd door Pheace op 14-06-2011 13:40]
Op dit moment dus: Ja.KingKoning schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:10:
[...]
dus dit topic wat nu "Algemeen" heet is nu eigenlijk alleen aanbiedingen voor
- consoles (fysiek én digitaal)
- pc's fysiek
4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
Nee.DeX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:10:
We krijgen een 3 deling dus:
Algemeen budget gaming topic voor Fysieke PC games
Algemeen budget gaming topic voor Fysieke & Direct Download Console games
Algemeen budget gaming topic voor Direct Download PC games
Ben ik echt de enige die dit ongelovelijk overkill vind?
Ja.Is dit alleen omdat sommige gebruikers zicht irriteren aan de frequentie van een type aanbiedingen (DD/Console/PC)?
Cunning linguist.
Beetje overkill, vind het juist prettig alles in één topic is te vinden. Maar misschien ook wel logisch dat ze opgesplitst gaan worden vanwege de toenemende drukte en aanbiedingen.DeX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:10:
Ben ik echt de enige die dit ongelovelijk overkill vind?
JaIs dit alleen omdat sommige gebruikers zicht irriteren aan de frequentie van een type aanbiedingen (DD/Console/PC)?
Tweedeling.DeX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:10:
Ben ik echt de enige die dit ongelovelijk overkill vind? Is dit alleen omdat sommige gebruikers zicht irriteren aan de frequentie van een type aanbiedingen (DD/Console/PC)?
[Voor 19% gewijzigd door Pheace op 14-06-2011 14:26]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Anoniem: 59888
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
met die logica kun je alles in een topic stoppen..NickD schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:09:
Ik snap persoonlijk het probleem ook niet helemaal. Als je iets niet wilt lezen, doe je dat dan toch niet?
Dat slaat ook nergens op natuurlijk. Zolang het behapbaar is zie ik niet waarom je zou lopen spreiden. Ik heb net even gekeken, het gaat gemiddeld om ~ 50 posts per week in dit topic. Dat is in mijn ogen gewoon goed te doen en daarmee kun je de essentie van dit topic (budgettoppers delen) prima in kwijt. Voor alle platformen.El_V schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:25:
met die logica kun je alles in een topic stoppen..
en daar zit het verschil tussen de voor en tegenstandersIceStorm schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:42:
[...]
het gaat gemiddeld om ~ 50 posts per week in dit topic. Dat is in mijn ogen gewoon goed te doen
Maar het gaat nu juist om de verhouding! Het gaat er niet om dat het 50 posts per week zijn. En nee, het gaat er óók niet om dat er te weinig voor console x gepost wordt!IceStorm schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:42:
[...]
Dat slaat ook nergens op natuurlijk. Zolang het behapbaar is zie ik niet waarom je zou lopen spreiden. Ik heb net even gekeken, het gaat gemiddeld om ~ 50 posts per week in dit topic. Dat is in mijn ogen gewoon goed te doen en daarmee kun je de essentie van dit topic (budgettoppers delen) prima in kwijt. Voor alle platformen.
Signature
Het gaat niet om vele aanbiedingen waar je geen interesse in hebt maar om het feit dat het altijd Steam deals zijn. Mensen die van Steam deals houden weten ze wel te vinden en ik vind het dan ook niet nodig dat deze gepost worden, behalve als de aanbieding inderdaad enorm goed is. (zo is de Black ops steam deal al van te voren aangekondigd met vermoeden dat het geen goede aanbieding zou zijn, de matige aanbieding zelf gepost en het zoals verwacht was de aanbieding matig gepost wat imo niet in dit topic thuis hoort)IceStorm schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:42:
[...]
Dat slaat ook nergens op natuurlijk. Zolang het behapbaar is zie ik niet waarom je zou lopen spreiden. Ik heb net even gekeken, het gaat gemiddeld om ~ 50 posts per week in dit topic. Dat is in mijn ogen gewoon goed te doen en daarmee kun je de essentie van dit topic (budgettoppers delen) prima in kwijt. Voor alle platformen.
Dat is niet helemaal waar. Het vrije weekend was gepost, met de opmerking dat als er eventueel een aanbieding van zou zijn dat het waarschijnlijk geen goede zou zijn. Daar was dan later op gereageerd inderdaad omdat dat ook werkelijk zo was maar de aanbieding was niet echt gepost. Blijft een weekend gratis Black ops.Kluutmaran schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:11:
[...]
(zo is de Black ops steam deal al van te voren aangekondigd met vermoeden dat het geen goede aanbieding zou zijn, de matige aanbieding zelf gepost en het zoals verwacht was de aanbieding matig gepost wat imo niet in dit topic thuis hoort)
Top!Pheace schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:17:
[...]
Tweedeling.
Het PC Budget Gaming Topic (Wat nu nog PC-DD is)
Het Console Budget Gaming Topic (Xbox360/PS3/WII) (Dit topic)
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
In 2009 is het vanuit het oude budgettopic het Algemeen Budget Gaming topic ontstaan om de aanbiedingen te centraliseren in plaats van aanbiedingen door alle topics heen. Dat idee werd door vrijwel iedereen gewaardeerd, een centrale plaats voor alle aanbiedingen zodat je net die ene gave aanbieding ook meepikt. In de loop der tijd is het topic steeds populairder geworden, mede door drukte tijdens de steam winter en summer sales. Daarbij werd overigens ook steevast geklaagd over de grote hoeveelheid steam posts.TheZeroorez schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:12:
De opsplitsing van D2D games is inderdaad gemaakt omdat de verhouding dagelijkse downloadaanbiedingen vs alle andere budgetaanbiedingen nogal scheef werd. En dat is eigenlijk nooit echt handig.
Dat dus o.a.Anoniem: 59888 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:56:
[...]
Daarbij werd overigens ook steevast geklaagd over de grote hoeveelheid steam posts.
Dit is anderhalf jaar prima gegaan maar nu is er ineens een probleem.
[Voor 15% gewijzigd door Bor op 15-06-2011 18:12]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik ben het helemaal met je eens.DeX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:20:
Nog steeds zie ik niet in hoe daily deals geen "echte" aanbiedingen zijn, gezien dit voornamelijk afhankelijk is van de lezer, en niet van de poster. Wat jij geen aanbieding vind, kan iemand anders super blij mee zijn. Een spltsing tussen PC en Console kan ik wel inzien, al vind ik het nog steeds onnodig (Budgetgaming = budgetgaming). Een Splitsing tussen PC-DD en PC + Console lijkt me helemaal niets omdat de PC platform dan aan twee kanten word getrokken. Vooral als we het hebben over spellen die zowel fysiek als PC-DD te bemachigen zijn (Steam/Valve, EA "Origin"). Het word dan een cross post feest.
Je kunt het ook anders zien. Door al die PC-DD/Steam meuk houdt zowat iedere Console-gamer het topic maar voor gezien. Ik kijk bijv. nu veel vaker op budgetgaming.nl, ik weet niet of dat een goed teken is? Daar hoef ik me in ieder geval niet door al die PC-DD/Steam meuk heen te worstelen eer ik bij de goede console-aanbiedingen kom. Dus ik ben zeker voor het scheiden van PC vs. Console (PS3/X360/Wii) aanbiedingen.Anoniem: 59888 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:56:
[...]
Dat probleem is pas ontstaan sinds de Steam daily deals die hier vrijwel dagelijks gepost worden, in combinatie met het feit dat het aantal console posts flink omlaag gegaan is (blijkbaar weinig animo onder de posters). De oplossing wordt nu gezocht in het loslaten van de centralisatie en PC games af te splitsen in een eigen topic. Zodoende blijft er een semi-dood console only topic over en een druk PC topic.
[...]
[Voor 6% gewijzigd door LuPo op 17-06-2011 16:12]
Wat je hier boven neerzet is natuurlijk niet objectief. Wat voor de een een goede aanbieding is is voor de ander niet interessant. Om het nu gelijk zo zwart wit neer te zetten heeft imho geen zin. Er zijn ook zat mensen die zowel de console als de PC aanbiedingen interessant vinden.LuPo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:54:
[...]
Van mij part blijven al die lui die 'goede' (ahum) PC aanbiedingen lekker posten. Hebben wij een mooi console topic waarin de aanbiedingen gepost worden die de moeite waard zijn. Ik heb liever 2 post in de week van échte aanbiedingen. Dan, zoals nu, 50 posts in de week met dikke onzin.
Steam deals zijn echte aanbiedingen. Als dat geen echte aanbiedingen zijn wat valt dan volgens jou nog wel onder die noemer?Zelfde geldt dus voor die PC-DD/Steam deals. Het is de bedoeling dat er alleen échte aanbiedingen worden gepost.
[Voor 15% gewijzigd door Bor op 15-06-2011 19:42]
Ps4/switch gamer
[Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 15-06-2011 22:30]
Dat klopt. Het is ook een beetje moeilijk om die grens te trekken. Oorspronkelijk was het topic bedoelt voor uitzonderlijke koopjes, dat is wat breder geworden. Op zich niet erg, alleen vraag ik me af of je niet je doel voorbij schiet als je iedere dag de daily deal gaat posten. Je krijgt dan een boel posts die zoals TheZeroorez terecht opmerkt snel hun waarde verliezen.DeX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:20:
Nog steeds zie ik niet in hoe daily deals geen "echte" aanbiedingen zijn, gezien dit voornamelijk afhankelijk is van de lezer, en niet van de poster. Wat jij geen aanbieding vind, kan iemand anders super blij mee zijn.
Oké hier ben je me kwijt. Eerst zeg je dat er niet naar een oplossing voor het lage aantal posts gezocht wordt, maar vervolgens ben je het (zoals ik het begrijp) met me eens dat met het huidige aantal console posts het console topic redelijk dood zou zijn, en daar een oplossing voor moet komen. m.i. Ben je dan wel degelijk op zoek naar een oplossing voor dat lage aantal, of begrijp ik je verkeerd?TheZeroorez schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:30:
m.i. wordt er geen oplossing gezocht voor het lage(re) aantal console aanbiedingen dat gepost wordt door de topics te scheiden.
[..]
• De kans op het overhouden van een actief en een dood topic. Maar dat zal verbeterd worden doordat (zoals users aangeven) weer meer console gamers het topic gaan volgen en gebruiken.
De vraag die zich nu voordoet aan mensen die eerder wel console deals postten en dat nu niet doen is "zul je als de steam deals verdwijnen weer gaan posten?". Natuurlijk zeggen ze dan allemaal meteen ja. Punt is alleen wel dat dat sentiment snel verdwijnt en alle andere factoren die een rol spelen bij het posten van console deals hetzelfde blijven. Ik wil hier niet beweren dat er niet meer console posts komen, maar er vanuit gaan dat dat gebeurt omdat mensen dat (met de beste bedoelingen) zeggen is wat mij betreft te optimistisch en aan de naïeve kant.TheZeroorez schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:30:
• De kans op het overhouden van een actief en een dood topic. Maar dat zal verbeterd worden doordat (zoals users aangeven) weer meer console gamers het topic gaan volgen en gebruiken.
Ik blijf er bij dat problemen en oorzaken door elkaar gehaalt worden. Het verschil in hoeveelheid tussen PC en console posts wordt m.i. niet alleen veroorzaakt door de grote hoeveelheid PC posts maar ook door de lage hoeveelheid console posts. Het eerste los je op met een apart topic, maar het tweede vererger je daar mee. Daarnaast wordt er geen enkele aandacht besteed aan de vraag of het dagelijks posten van daily deals überhaupt nuttig/gewenst is.TheZeroorez schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:30:
Dat er voor sommigen weinig voordeel te halen valt bij deze verandering snap ik, maar voor anderen is dat er wel. De nadelen zijn niet eens zo groot, dus wat is het probleem met twee topics in plaats van één?
[Voor 10% gewijzigd door LuPo op 16-06-2011 16:29]
Jazeker, de poll hierboven.Beakzz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:30:
Ik denk juist dat tweakers met een console ook wel af en toe een game op de pc spelen of heb jij onderzoekcijfers om het te onderbouwen?
[...]
Lekkere steekproef heeft die poll ook
Mwah, er staan amper een paar nieuwe aanbiedingen; het grootste deel van de posts zijn reacties op een enkele game / aanbieding. No offense maar laten we niet te snel conclusies trekken.LuPo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:20:
Misschien moet je even in de realiteit stappen en het Algemeen Budget Gaming Topic bezoeken. Nu het er weer een stuk rustiger is beginnen de console-aanbiedingen alweer - spreekwoordelijk - als paddestoelen uit de grond te schieten.
Over zoiets kun je het oneens zijn en je kunt er lang of kort over praten, maar ik denk dat alleen een praktijktest het gaat uitwijzenAnoniem: 59888 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:00:
Ik wil hier niet beweren dat er niet meer console posts komen, maar er vanuit gaan dat dat gebeurt omdat mensen dat (met de beste bedoelingen) zeggen is wat mij betreft te optimistisch en aan de naïeve kant.
En ook dat is iets waar je lang over kunt praten, maar van beide kanten maar met zwakke verhalen. Imo kan het echt geen kwaad om het uit te proberen. Mocht het na een tijdje zo zijn dat het consoletopic helemaal geen activiteit meer kent kan de boel natuurlijk altijd weer gemerged worden, maar ik ga er echt niet vanuit dat dit nodig is, in tegenstelling.Het eerste los je op met een apart topic, maar het tweede vererger je daar mee. Daarnaast wordt er geen enkele aandacht besteed aan de vraag of het dagelijks posten van daily deals überhaupt nuttig/gewenst is.
Dictatuur ookIceStorm schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:24:
[...]
Lekkere steekproef heeft die poll ook
Ik ben nog steeds tegen splitsing maar ik zie het zal weer, democratie zuigt.
[Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 16-06-2011 22:12]
Wat een kletsLuPo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:20:
De meerderheid van de gamers gamen alleen op de console
Cunning linguist.
Ik vind dat in zijn algemeenheid al een vrij dubieuze uitspraak maar om op een pc-georienteerd forum pc-gamers als minderheid af te schilderen gaat wel heel ver.LuPo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:20:
De meerderheid van de gamers gamen alleen op de console en die worden dus verplicht om al die meuk van de PC ook door te nemen omdat de minderheid PC-gamers (waarvan sommigen een console hebben) niet bereid zijn om twee topics door te nemen.
Als paddestoelen uit de grond schieten is wel erg overdreven om een handje vol posts te beschrijven. Daar komt bij dat het logisch is dat deze hele discussie op korte termijn tot gevolg heeft dat er meer gepost wordt daar. Of dat effect op langere termijn ook nog werkt is maar zeer de vraag. Ik neem aan dat ik niet hoef te herhalen dat ik denk van niet.LuPo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:20:
Misschien moet je even in de realiteit stappen en het Algemeen Budget Gaming Topic bezoeken. Nu het er weer een stuk rustiger is beginnen de console-aanbiedingen alweer - spreekwoordelijk - als paddestoelen uit de grond te schieten. Dus daar zou ik me maar niet druk over maken.
Het idee dat PC gamers een kleine minderheid zijn is al een aanname waarvan het waarheidsgehalte zeer discutabel is, het idee dat zij zich maar aan de console meerderheid aan moeten passen vind ik een beetje jammer. Het is niet zo dat PC gamers minderwaardig zijn en maar in een hoekje geduwt moeten worden. Dit sentiment merkte ik in het voormalige algemeen budget gaming topic ook al een beetje. Jammer en wat mij betreft GoT-onwaardig. Daarnaast spreekt het voor zich dat een poll met maar 39 stemmen en een handjevol klaag-posts niet bepaald representatief zijn.LuPo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:20:
Waarom wil je overigens persé niet scheiden? De meerderheid van de gamers gamen alleen op de console en die worden dus verplicht om al die meuk van de PC ook door te nemen omdat de minderheid PC-gamers (waarvan sommigen een console hebben) niet bereid zijn om twee topics door te nemen.
Uit de poll komt mijns inziens duidelijk naar voren dat een scheiding PC / Console gewenst is.
TheZeroorez schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:11:
Gezien er in twee dagen vooral (wat meer uiteengezet) herhaald is wat eerder al gepost werd, en er van zowel de PC- als consolegamers kant verder geen enorme tegenspraken zijn, zal ik de topics aanpassen.
Het zal neem ik aan niemand verbazen dat ik bij mij mening blijf. (zeef schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:14:
Soms moet het gewoon gaan proberen. [..] Uiteindelijk moet je kiezen en zal je altijd mensen teleurstellen. Dat is nu eenmaal niet anders en daarvoor bij voorbaat onze excuses.
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 17-06-2011 15:31]
We zullen zien. Goed?Anoniem: 59888 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:28:
[...]
Als paddestoelen uit de grond schieten is wel erg overdreven om een handje vol posts te beschrijven. Daar komt bij dat het logisch is dat deze hele discussie op korte termijn tot gevolg heeft dat er meer gepost wordt daar. Of dat effect op langere termijn ook nog werkt is maar zeer de vraag. Ik neem aan dat ik niet hoef te herhalen dat ik denk van niet.
Beetje jammer om jezelf nu als de gebeten hond naar voren te laten komen. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat er hier op GoT naar mijn mening relatief veel console-gamers zitten. Als ik tenminste de verhouding PC/Console posters zie op het gehele forum. Het kan zijn dat ik fout zit. Echter ook uit de poll kwam duidelijk naar voren dat men wil afsplitsen. Om dan oogkleppen op te houden en blijven volhouden dat splitsen niet nodig is vind ik een beetje jammer. Ook jammer dat je trouwens niet op mijn eerdere bericht reageert. Ik ben benieuwd naar je mening daarover.[...]
Het idee dat PC gamers een kleine minderheid zijn is al een aanname waarvan het waarheidsgehalte zeer discutabel is, het idee dat zij zich maar aan de console meerderheid aan moeten passen vind ik een beetje jammer. Het is niet zo dat PC gamers minderwaardig zijn en maar in een hoekje geduwt moeten worden. Dit sentiment merkte ik in het voormalige algemeen budget gaming topic ook al een beetje. Jammer en wat mij betreft GoT-onwaardig. Daarnaast spreekt het voor zich dat een poll met maar 39 stemmen en een handjevol klaag-posts niet bepaald representatief zijn.
Overigens ben ik blij te merken dat bovengenoemd sentiment bij de mensen die de touwtjes in handen hebben geen enkele rol speelt.
[...]
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details