Toon posts:

Algemeen Budget Gaming topic opsplitsing

Pagina: 1
Acties:

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit is opgesplitst van Algemeen Budget Gaming topic, waar een discussie plaatsvond over de splitsing van de budgetgaming-topics.

[Voor 96% gewijzigd door TheZeroorez op 14-06-2011 22:08]

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 15:55

Pheace

The Eviler of Evil

Ike. schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:03:
[...]

Het nieuwe budget topic is voor aanbiedingen die je gelijk kan downloaden
Ik had een uitzondering voor zulke gevallen gemaakt omdat ik al dacht dat dat zou opkomen inderdaad:

"Wat niet
Aanbiedingen om de hoek bij je lokale Mediamarkt of andere verkopers van fysieke media. Het gaat hier enkel om de aanbiedingen van games die je thuis in je luie stoel kan downloaden. (met uitzondering van games die je in de winkel kan kopen en je eventueel aan download services kan linken (EA-DM, Steamworks)"

Maar misschien wordt het helemaal een PC Budget Gaming Topic. Ben nog op het woord van een mod aan het wachten. Zou op zich wel simpeler/overzichtelijker zijn waarschijnlijk. De duidelijkste lijn zit toch wel tussen console en PC denk ik.
Je krijgt dan wel wat sales waar 1 sale in twee topics kan waarschijnlijk omdat de game op meerdere platformen kan zijn maar het is al zeldzamer dat ze tegelijk on sale gaan voor de verschillende platformen, en over het algemeen zal iemand die naar een sale op zoek is op een bepaalde game dat waarschijnlijk toch maar voor 1 platform doen.

[Voor 18% gewijzigd door Pheace op 13-06-2011 18:13]

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:14
Ike. schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:03:
[...]

Het nieuwe budget topic is voor aanbiedingen die je gelijk kan downloaden
dus dit topic wat nu "Algemeen" heet is nu eigenlijk alleen aanbiedingen voor

- consoles (fysiek én digitaal)
- pc's fysiek

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

KingKoning schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:10:
[...]

- pc's fysiek
Binnenkort misschien enkel nog console's. Mods moeten nog overleggen :) Uiteraard als dat gebeurt zal het wel gepaard gaan met een titel verandering.

[Voor 10% gewijzigd door Pheace op 14-06-2011 13:40]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:40
KingKoning schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:10:
[...]

- pc's fysiek
Op dit moment dus: Ja.

Verder wat Pheace zegt. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 14:24
We krijgen een 3 deling dus:
Algemeen budget gaming topic voor Fysieke PC games
Algemeen budget gaming topic voor Fysieke & Direct Download Console games
Algemeen budget gaming topic voor Direct Download PC games

Ben ik echt de enige die dit ongelovelijk overkill vind? Is dit alleen omdat sommige gebruikers zicht irriteren aan de frequentie van een type aanbiedingen (DD/Console/PC)?

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:22

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

DeX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:10:

Ben ik echt de enige die dit ongelovelijk overkill vind?
Nee.
Is dit alleen omdat sommige gebruikers zicht irriteren aan de frequentie van een type aanbiedingen (DD/Console/PC)?
Ja.

Cunning linguist.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:58

Ben ik echt de enige die dit ongelovelijk overkill vind?
Beetje overkill, vind het juist prettig alles in één topic is te vinden. Maar misschien ook wel logisch dat ze opgesplitst gaan worden vanwege de toenemende drukte en aanbiedingen.
Is dit alleen omdat sommige gebruikers zicht irriteren aan de frequentie van een type aanbiedingen (DD/Console/PC)?
Ja

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ben ik echt de enige die dit ongelovelijk overkill vind? Is dit alleen omdat sommige gebruikers zicht irriteren aan de frequentie van een type aanbiedingen (DD/Console/PC)?
Tweedeling.

Het PC Budget Gaming Topic (Wat nu nog PC-DD is)
Het Console Budget Gaming Topic (Xbox360/PS3/WII) (Dit topic)

Dat is de gedachte tenminste. PC/Console is toch wel de grootste kloof. Sales zullen meestal niet voor beiden zijn en in de weinige gevallen waar dat gebeurt wil iemand dat meestal toch enkel voor 1 platform hebben.

De splitsing Online/Fysiek is juist wat verwarrend, daarom zou de PC splitsing handiger zijn, maar een topic voor Steam alleen werkte ook niet echt met de andere PC-DD's die ook regelmatig aanbiedingen hebben.

Daarnaast is er een duidelijk verschil tussen de sales bij beiden.
Op wat uitzonderingen na zijn de console games hoofdzakelijk fysieke sales. PC heeft een veel grotere focus op het online verkopen en een (relatief) kleiner gedeelte fysieke sales.
En doordat de PC een groot online gedeelte heeft ligt de frequentie van de sales veel hoger dan de Console sales. (of in ieder geval de transparantie van die sales ligt veel hoger). Het afsplitsen van de PC sectie is dan ook het meest logisch naar mijn idee.

[Voor 19% gewijzigd door Pheace op 14-06-2011 14:26]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:45

MsG

Forumzwerver

Maar dan vinden PC-aanbieding-hunters de digitale-pc-aanbiedingen weer irritant helaas. 3 lijkt mij ook overkill, dan moet je dus als PC-gamers sowieso 2 topics checken. Is het zo moeilijk om als pc-gamer de digitale download-posts te negeren? Om voor die kleine groep nou alles om te gooien...

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Om ook een duit in het zakje te doen, ik vind de splitsing behoorlijke overkill. De insteek van dit topic is om budgetpareltjes boven water te krijgen en voor welk platform dat dan is vind ik niet echt interessant. Ik wil gewoon aanbiedingen zien, dan bepaal ik zelf wel of ik ze wil of niet ;). En kom op, het is niet alsof er echt niet doorheen te komen is, het gaat om een handjevol aanbiedingen per dag, das een pagina oid per week (als je op standaard 25 posts per pagina zit). Vooruit, laten het er 2 per week zijn. Daar is nog wel doorheen te komen toch?

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:14
Mee eens, ik vind 1 topic ook niet zo erg. het zijn misschien 2 a 3 pagina's per week. En zo erg vind ik het niet om daar doorheen te moeten bladeren.
Een splitsing zou betekenen dat ik door 2 topics heen moet want ik ben geinterreseerd in zowel Xbox als PC aanbiedingen.....

maar goed, als er dan toch écht gesplitst moet gaan worden ben ik meer voor de PC / Consoles variant dan voor de fysiek/digitale variant.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:29

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik stoorde me er ook niet aan, alleen aangezien ik alleen maar steam games koop/volg zullen jullie me hier dan niet of nauwelijks meer zien... :z

discogs

Anoniem: 59888

Ik vind de splitsing dikke onzin. Een paar mensen zeuren dat er te weinig console aanbiedingen worden gepost, maar posten zelf niets. Vervolgens moet er om die reden maar een splitsing komen. 8)7 Als de consolefans dan niet een stuk meer gaan posten is het resultaat ook nog eens dat dit topic heel rustig wordt, of alsnog voornamelijk gevuld met fysieke PC aanbiedingen. Dat levert dus ook niks op.

Wat mij betreft laten we het gewoon bij één topic. Als mensen vinden dat er te weinig aanbiedingen voor platform X gepost worden posten ze zelf maar meer. Als er echt een grote groep mensen is die zich aan de vele hoeveelheid Steam posts ergert zou je ook nog een regel kunnen introduceren dat de daily deal niet wordt gepost tenzij het om een hele bijzondere aanbieding gaat. Dat lijkt mij een stuk effectiever dan de boel opslitsen.

• El_V
  • Laatst online: 07-06 13:10
Een daily deal is altijd een 'bijzondere' aanbieding maar dan hoef je het nog niet iedere dag te posten. hoe het topic eerst was voor de het posten van digitale deals was gewoon een stuk fijner. Ik ben daarom ook zeker voor een splitsing (en dan wel pc topic en console topic) maar dat was al bekend..

en als je tegen de splitsing bent omdat je dan twee topics door moet lopen.. je loopt toch iedere dag wel meerdere topics door. Ik denk dat er meer mensen console only zijn dan dat er mensen zijn die op beide platforms gamen..

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Er lopen hier volgens mij gewoon een paar mensen rond die zich te snel ergeren aan iets. Je ziet toch gelijk als het een digitale aanbieding is ? Het wordt meestal duidelijk aangegeven en dan schieten mijn ogen er gewoon voorbij. Zullen per topic lekker veel aanbiedingen worden dan !

Ik zal geen budget meer volgen of melden iig.

• MsG
  • Laatst online: 01:45

MsG

Forumzwerver

Als je dan split doe dan alleen console en pc gescheiden. Dat is nog te onderbouwen.

maar ook nog weer daar 2 scheidingen in voor Downloads of fysieke spellen vind ik wel een beetje overdreven. De mensen die dat willen zijn namelijk in de minderheid.

En soms heeft steam elke dag iets anders, ik vind het wel prettig dat dat elke dag er dan gewoon op staat.

Misschien iets duidelijker maken met wat logo's? Want soms zie ik een goede download-deal en dan zie ik later pas dat het geen steam is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 19:11
Ik snap persoonlijk het probleem ook niet helemaal. Als je iets niet wilt lezen, doe je dat dan toch niet? Misschien moet er eens een poll geplaatst worden waaruit blijkt wat mensen precies willen zien, dan kunnen we namelijk zeker weten dat er mensen zijn die liever alleen één zien...

Wat mij betreft gaan ze weer samen, dat scheelt meerdere threads lezen en updaten. Of splits het desnoods in pc en consoles...

• El_V
NickD schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:09:
Ik snap persoonlijk het probleem ook niet helemaal. Als je iets niet wilt lezen, doe je dat dan toch niet?
met die logica kun je alles in een topic stoppen..

• IceStorm

IceStorm

El_V schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:25:
met die logica kun je alles in een topic stoppen..
Dat slaat ook nergens op natuurlijk. Zolang het behapbaar is zie ik niet waarom je zou lopen spreiden. Ik heb net even gekeken, het gaat gemiddeld om ~ 50 posts per week in dit topic. Dat is in mijn ogen gewoon goed te doen en daarmee kun je de essentie van dit topic (budgettoppers delen) prima in kwijt. Voor alle platformen.

• El_V
IceStorm schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:42:
[...]
het gaat gemiddeld om ~ 50 posts per week in dit topic. Dat is in mijn ogen gewoon goed te doen
en daar zit het verschil tussen de voor en tegenstanders

• Exar
  • Laatst online: 23:26
[...]

Dat slaat ook nergens op natuurlijk. Zolang het behapbaar is zie ik niet waarom je zou lopen spreiden. Ik heb net even gekeken, het gaat gemiddeld om ~ 50 posts per week in dit topic. Dat is in mijn ogen gewoon goed te doen en daarmee kun je de essentie van dit topic (budgettoppers delen) prima in kwijt. Voor alle platformen.
Maar het gaat nu juist om de verhouding! Het gaat er niet om dat het 50 posts per week zijn. En nee, het gaat er óók niet om dat er te weinig voor console x gepost wordt!
Waar het om gaat is de verhouding. Dat je eerst door 36 Steam aanbiedingen moet, voordat je een interessante budget aanbieding tegen komt...
Van mijn part komt er maar 1 post per week in de thread (maar dan wel een non-Steam of andere DD), dan hoef ik de thread ook niet vol verwachting te openen, als er geen nieuwe posts zijn...

Signature

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:22
[...]

Het gaat niet om vele aanbiedingen waar je geen interesse in hebt maar om het feit dat het altijd Steam deals zijn. Mensen die van Steam deals houden weten ze wel te vinden en ik vind het dan ook niet nodig dat deze gepost worden, behalve als de aanbieding inderdaad enorm goed is. (zo is de Black ops steam deal al van te voren aangekondigd met vermoeden dat het geen goede aanbieding zou zijn, de matige aanbieding zelf gepost en het zoals verwacht was de aanbieding matig gepost wat imo niet in dit topic thuis hoort)

Het zou hetzelfde als elke maandag alle Zavvi Mega Monday deals hier gepost zouden worden terwijl er die week misschien wel geen enkele echt goede aanbieding bij zit.

Dus speciaal voor degene die de Steam Daily Deal een app tip
http://nl.appbrain.com/ap...ly-deals/org.cjones.steam

Als de Steam Deals een beetje ingeperkt worden is splitsing natuurlijk niet nodig want dan blijft het gewoon leesbaar. Genoeg gepost over splitsing of niet terug naar de aanbiedingposters!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Kluutmaran schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:11:
[...]
(zo is de Black ops steam deal al van te voren aangekondigd met vermoeden dat het geen goede aanbieding zou zijn, de matige aanbieding zelf gepost en het zoals verwacht was de aanbieding matig gepost wat imo niet in dit topic thuis hoort)
Dat is niet helemaal waar. Het vrije weekend was gepost, met de opmerking dat als er eventueel een aanbieding van zou zijn dat het waarschijnlijk geen goede zou zijn. Daar was dan later op gereageerd inderdaad omdat dat ook werkelijk zo was maar de aanbieding was niet echt gepost. Blijft een weekend gratis Black ops.

• LuPo
Pheace schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:17:
[...]

Tweedeling.

Het PC Budget Gaming Topic (Wat nu nog PC-DD is)
Het Console Budget Gaming Topic (Xbox360/PS3/WII) (Dit topic)
Top! d:)b

Nu kan ik hier gewoon weer iedere keer kijken als het topic nieuwe posts heeft zonder dat ik gelijk weer wegga omdat het wéér PC-DD aanbiedingen zijn. Ik werd er een beetje gek van. Overigens keek ik de laatste tijd nieteens meer in dit topic omdat ik door al die PC-DD aanbiedingen de console-aanbiedingen niet meer zag. Dat zou hetzelfde zijn als wij elke week de Zavvi Mega Monday zouden posten. Met alle 'goede' deals, ahum.

• TheZeroorez
  • Niet online
De opsplitsing van D2D games is inderdaad gemaakt omdat de verhouding dagelijkse downloadaanbiedingen vs alle andere budgetaanbiedingen nogal scheef werd. En dat is eigenlijk nooit echt handig.

Om alles wat logischer te maken (zonder het meteen weer in scheve verhoudingen te zetten) is inderdaad de mogelijkheid boven gekomen om een PC-budgettopic en een overig budgettopic te maken. Ik heb al met een andere Spielerij-mod overlegd, ook die zag hier het voordeel in.

Eigenlijk was ik klaar om dit door te voeren, totdat ik jullie discussie in het budgettopic tegen kwam. Ik geef jullie nog even de tijd voor wat input, dus ga je gang! :)

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ik ben voor, maar dat is geen verassing waarschijnlijk.

Vanwege het veel grotere online aanbod van PC games zijn de sales daarvan frequenter te posten omdat dat simpelweg veel transparanter is dan iemand die toevallig om de hoek bij zijn lokale games boer een game on sale vindt voor een goede prijs.

Ook is bij PC een stuk lastiger 'goede deal' te kwalificeren aangezien het ook vaak om games gaat die niet eens meer in de Pricewatch staan (oudere games), of niet eens offline te verkrijgen zijn (Indie games, Games die alleen digitaal te krijgen zijn).

Om beide redenen zal het aantal PC aanbiedingen zowiezo flink hoger ligger dan de rest.

Over games die op meerdere platformen beschikbaar zijn, dat is niet zo van belang denk ik. Sales daarvan gaan alleen samen tijdens release (budget) en de zeldzame gevallen dat sales later samen lopen voor meerdere platformen tegelijk dan ben je als consument vaak toch maar geinteresseerd in 1 platform.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:22

Sandyman538

SandstorM [148839]

Tsja, ik denk dat alle voors en tegens wel benoemd zijn door de tweakers. Ik ben ook een voorstander om eerder genoemde redenen. Dus ik denk dat er weinig voer meer voor discussie is, want je zult mensen houden die zeggen, dan lees je toch over die paar posts heen en anderen die het vervelend vinden en daarom het topic bijna niet meer bezoeken (zoals ik).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

TheZeroorez schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:12:
De opsplitsing van D2D games is inderdaad gemaakt omdat de verhouding dagelijkse downloadaanbiedingen vs alle andere budgetaanbiedingen nogal scheef werd. En dat is eigenlijk nooit echt handig.
In 2009 is het vanuit het oude budgettopic het Algemeen Budget Gaming topic ontstaan om de aanbiedingen te centraliseren in plaats van aanbiedingen door alle topics heen. Dat idee werd door vrijwel iedereen gewaardeerd, een centrale plaats voor alle aanbiedingen zodat je net die ene gave aanbieding ook meepikt. In de loop der tijd is het topic steeds populairder geworden, mede door drukte tijdens de steam winter en summer sales. Daarbij werd overigens ook steevast geklaagd over de grote hoeveelheid steam posts.

Dit is anderhalf jaar prima gegaan maar nu is er ineens een probleem. Er is een grote hoeveelheid PC-DD posts en maar weinig console posts. Dat probleem is pas ontstaan sinds de Steam daily deals die hier vrijwel dagelijks gepost worden, in combinatie met het feit dat het aantal console posts flink omlaag gegaan is (blijkbaar weinig animo onder de posters). De oplossing wordt nu gezocht in het loslaten van de centralisatie en PC games af te splitsen in een eigen topic. Zodoende blijft er een semi-dood console only topic over en een druk PC topic.

Dat levert vrijwel niks op, terwijl de essentie van het probleem niet opgelost wordt. De daily deals vervuilen het topic te veel, aangezien het topic bedoelt was voor echt goede aanbiedingen lijkt het mij geen slecht idee om die regel opnieuw in te voeren (is te veel verwaterd in de loop der tijd) en ook op daily deals toe te passen. Daarnaast is er een scheve balans tussen console en PC. Niet alleen omdat er simpelweg meer PC deals zijn, maar ook omdat console deals weinig gepost worden. Als de klagers in plaats van te klagen console deals posten is dat probleem ook opgelost en kunnen we gewoon één topic houden. Het vergroten van animo voor het posten van console deals lijkt mij een stuk betere oplossing dan de lage hoeveelheid console deals die nu gepost worden een apart topic te geven.

• DeX
Nog steeds zie ik niet in hoe daily deals geen "echte" aanbiedingen zijn, gezien dit voornamelijk afhankelijk is van de lezer, en niet van de poster. Wat jij geen aanbieding vind, kan iemand anders super blij mee zijn. Een spltsing tussen PC en Console kan ik wel inzien, al vind ik het nog steeds onnodig (Budgetgaming = budgetgaming). Een Splitsing tussen PC-DD en PC + Console lijkt me helemaal niets omdat de PC platform dan aan twee kanten word getrokken. Vooral als we het hebben over spellen die zowel fysiek als PC-DD te bemachigen zijn (Steam/Valve, EA "Origin"). Het word dan een cross post feest.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 14:59
Ik vind een splitsing ook niet nodig, ik ben namelijk geïnteresseerd in zowel console als pc aanbiedingen. Maar als een splitsing echt nodig is doe dan maar PC vs Consoles.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 59888 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:56:
[...]
Daarbij werd overigens ook steevast geklaagd over de grote hoeveelheid steam posts.

Dit is anderhalf jaar prima gegaan maar nu is er ineens een probleem.
Dat dus o.a.

Daily deals zijn overigens ook gewoon aanbiedingen en horen daarom imho ook in het topic of in de topics thuis.

[Voor 15% gewijzigd door Bor op 15-06-2011 18:12]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• anandus
  • Niet online
DeX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:20:
Nog steeds zie ik niet in hoe daily deals geen "echte" aanbiedingen zijn, gezien dit voornamelijk afhankelijk is van de lezer, en niet van de poster. Wat jij geen aanbieding vind, kan iemand anders super blij mee zijn. Een spltsing tussen PC en Console kan ik wel inzien, al vind ik het nog steeds onnodig (Budgetgaming = budgetgaming). Een Splitsing tussen PC-DD en PC + Console lijkt me helemaal niets omdat de PC platform dan aan twee kanten word getrokken. Vooral als we het hebben over spellen die zowel fysiek als PC-DD te bemachigen zijn (Steam/Valve, EA "Origin"). Het word dan een cross post feest.
Ik ben het helemaal met je eens.
Mocht er perse een splitsing zijn, dan over de lijn PC<->Consoles en dan kan in het topic zelf gewoon het oude systeem gehanteerd worden, dus er even bijzetten of het een DD (direct download) of een HC (hardcopy)* is.

Zo worden de console budgetspelletjes niet overspoeld door Steam ea, maar houd je nog wel wat overzichtelijkheid en je kan duidelijk zien of het een budgetbak-aanbieding of niet is.

* Ik noem maar wat, hoor :)

• LuPo
Anoniem: 59888 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:56:
[...]

Dat probleem is pas ontstaan sinds de Steam daily deals die hier vrijwel dagelijks gepost worden, in combinatie met het feit dat het aantal console posts flink omlaag gegaan is (blijkbaar weinig animo onder de posters). De oplossing wordt nu gezocht in het loslaten van de centralisatie en PC games af te splitsen in een eigen topic. Zodoende blijft er een semi-dood console only topic over en een druk PC topic.

[...]
Je kunt het ook anders zien. Door al die PC-DD/Steam meuk houdt zowat iedere Console-gamer het topic maar voor gezien. Ik kijk bijv. nu veel vaker op budgetgaming.nl, ik weet niet of dat een goed teken is? Daar hoef ik me in ieder geval niet door al die PC-DD/Steam meuk heen te worstelen eer ik bij de goede console-aanbiedingen kom. Dus ik ben zeker voor het scheiden van PC vs. Console (PS3/X360/Wii) aanbiedingen.

Overigens post ik de laatste tijd de goede console aanbiedingen maar in het PS3-ervaringen topic. Dan wist ik in ieder geval dat ik de doelgroep nog kon bereiken. Door het volstromen van het Algemeen Budget Gaming Topic kwam niemand daar meer. Reden des te meer om te splitsen dus, want nu zijn we weer af bij waar het om begon: dat de aanbiedingen in allerlei topics werden gepost. Ik heb liever 2 post in de week van échte aanbiedingen. Dan, zoals nu, 50 posts in de week met halve aanbiedingen.

Nogmaals. Wij kunnen ook wel iedere zondagavond alle Zavvi Mega Monday aanbiedingen gaan posten. Denk niet dat iemand daar blij van wordt. Zelfde geldt dus voor die PC-DD/Steam deals. Het is de bedoeling dat er alleen échte aanbiedingen worden gepost. Het gaat dus niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.

[Voor 6% gewijzigd door LuPo op 17-06-2011 16:12]

• Bor

Bor

LuPo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:54:
[...]
Van mij part blijven al die lui die 'goede' (ahum) PC aanbiedingen lekker posten. Hebben wij een mooi console topic waarin de aanbiedingen gepost worden die de moeite waard zijn. Ik heb liever 2 post in de week van échte aanbiedingen. Dan, zoals nu, 50 posts in de week met dikke onzin.
Wat je hier boven neerzet is natuurlijk niet objectief. Wat voor de een een goede aanbieding is is voor de ander niet interessant. Om het nu gelijk zo zwart wit neer te zetten heeft imho geen zin. Er zijn ook zat mensen die zowel de console als de PC aanbiedingen interessant vinden.
Zelfde geldt dus voor die PC-DD/Steam deals. Het is de bedoeling dat er alleen échte aanbiedingen worden gepost.
Steam deals zijn echte aanbiedingen. Als dat geen echte aanbiedingen zijn wat valt dan volgens jou nog wel onder die noemer?

[Voor 15% gewijzigd door Bor op 15-06-2011 19:42]

• El_V
maar de rest van zn post heeft hij verder gelijk. zullen vast wel een aantal mensen zijn die beide aanbiedingen interessant vinden (degene die klagen over de splitsing) maar denk dat het grote deel of console of pc gamed

ik postte ook regelmatig aanbiedingen maar doe het nu eerder in het ps3 topic dan hier.

• DeX
We pollen het ff. Volgens mij zijn er 4 opties:
Niet splitsen
Splits Fysiek / Download
Splits Consoles / PC
Splits Consoles / PC / PC-DD

Ook een poll maken? Klik hier

• El_V
lastig stemmen.. ik ben voor splitsen maar of het nu fysiek / download of console / pc is maakt me verder weinig uit. zolang ik maar geen last heb van de vele DD posts

• LuPo
Makkelijk. Splitsing PC/Console. Andere opties worden wat ingewikkeld en dit blijft lekker overzichtelijk. ;)

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 22:29
Eens met lupo. Graag splitsing console/pc/

Ps4/switch gamer

• TheZeroorez
  • Niet online
Of ergens in het verleden wel/niet over geklaagd is en of daar toen wel/niet actie op ondernomen is is natuurlijk geen argument :)

m.i. wordt er geen oplossing gezocht voor het lage(re) aantal console aanbiedingen dat gepost wordt door de topics te scheiden. Wat nu wel aan het licht is gekomen is dat de grote hoeveelheid DD aanbiedingen (die vaak maar één dag geldig zijn, en dus snel hun 'nut' verliezen in een topic) de toch al schaarse console-aanbiedingen helemaal ondersneeuwen.

Door te splitsen op PC / console zal alles wat beter gaan, even de voordelen op een rijtje:
• Iedereen met alleen interesse in PC- of console-aanbiedingen hoeft minder te lezen om tegen dezelfde informatie aan te lopen.
• Het console-topic wordt niet steeds omhoog getrapt met aanbiedingen die slechts één dag geldig zijn voor PC-gamers. Dit soort posts verliezen snel hun waarde en zullen andere nuttige posts in laten sneeuwen.

De nadelen:
• Wie een PC en console heeft zal twee topics aan moeten klikken in plaats van één (met in totaal ongeveer evenveel berichten als nu).
• De kans op het overhouden van een actief en een dood topic. Maar dat zal verbeterd worden doordat (zoals users aangeven) weer meer console gamers het topic gaan volgen en gebruiken.

Een splitsing voor enkel DD is een iets te snel genomen beslissing geweest, en inderdaad zeker geen ideale situatie.

Dat er voor sommigen weinig voordeel te halen valt bij deze verandering snap ik, maar voor anderen is dat er wel. De nadelen zijn niet eens zo groot, dus wat is het probleem met twee topics in plaats van één? :)

[Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 15-06-2011 22:30]

DeX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:20:
Nog steeds zie ik niet in hoe daily deals geen "echte" aanbiedingen zijn, gezien dit voornamelijk afhankelijk is van de lezer, en niet van de poster. Wat jij geen aanbieding vind, kan iemand anders super blij mee zijn.
Dat klopt. Het is ook een beetje moeilijk om die grens te trekken. Oorspronkelijk was het topic bedoelt voor uitzonderlijke koopjes, dat is wat breder geworden. Op zich niet erg, alleen vraag ik me af of je niet je doel voorbij schiet als je iedere dag de daily deal gaat posten. Je krijgt dan een boel posts die zoals TheZeroorez terecht opmerkt snel hun waarde verliezen.

Ik ben het met je eens dat het wat overdreven is om ze "geen echte aanbiedingen" te noemen, maar desondanks vraag ik me af of het zin heeft om die dagelijks te posten. Je kunt je ook afvragen waarom je de steam daily deals wel zou posten en anderen niet, en of je daadwerkelijk wilt dat die ook allemaal gepost worden. Wat mij betreft is het antwoord dat dagelijkse aanbiedingen wat te veel van het goede is, maar dat in het geval een hele goede aanbieding daar een uitzondering op gemaakt kan worden. Maar goed, ik begrijp ook wel dat niet iedereen er zo over denkt.
TheZeroorez schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:30:
m.i. wordt er geen oplossing gezocht voor het lage(re) aantal console aanbiedingen dat gepost wordt door de topics te scheiden.
[..]
• De kans op het overhouden van een actief en een dood topic. Maar dat zal verbeterd worden doordat (zoals users aangeven) weer meer console gamers het topic gaan volgen en gebruiken.
Oké hier ben je me kwijt. Eerst zeg je dat er niet naar een oplossing voor het lage aantal posts gezocht wordt, maar vervolgens ben je het (zoals ik het begrijp) met me eens dat met het huidige aantal console posts het console topic redelijk dood zou zijn, en daar een oplossing voor moet komen. m.i. Ben je dan wel degelijk op zoek naar een oplossing voor dat lage aantal, of begrijp ik je verkeerd?
De vraag die zich nu voordoet aan mensen die eerder wel console deals postten en dat nu niet doen is "zul je als de steam deals verdwijnen weer gaan posten?". Natuurlijk zeggen ze dan allemaal meteen ja. Punt is alleen wel dat dat sentiment snel verdwijnt en alle andere factoren die een rol spelen bij het posten van console deals hetzelfde blijven. Ik wil hier niet beweren dat er niet meer console posts komen, maar er vanuit gaan dat dat gebeurt omdat mensen dat (met de beste bedoelingen) zeggen is wat mij betreft te optimistisch en aan de naïeve kant.
Dat er voor sommigen weinig voordeel te halen valt bij deze verandering snap ik, maar voor anderen is dat er wel. De nadelen zijn niet eens zo groot, dus wat is het probleem met twee topics in plaats van één? :)
Ik blijf er bij dat problemen en oorzaken door elkaar gehaalt worden. Het verschil in hoeveelheid tussen PC en console posts wordt m.i. niet alleen veroorzaakt door de grote hoeveelheid PC posts maar ook door de lage hoeveelheid console posts. Het eerste los je op met een apart topic, maar het tweede vererger je daar mee. Daarnaast wordt er geen enkele aandacht besteed aan de vraag of het dagelijks posten van daily deals überhaupt nuttig/gewenst is.

tl;dr: m.i. Ligt de juiste oplossing in het vinden van een consensus over de grote hoeveelheid PC-DD posts en in het opkrikken van het aantal console posts. Een splitsing lijkt me de verkeerde keuze waarbij in het PC/PC-DD topic problemen blijven bestaan en het console topic half dood eindigt.

• LuPo
Misschien moet je even in de realiteit stappen en het Algemeen Budget Gaming Topic bezoeken. Nu het er weer een stuk rustiger is beginnen de console-aanbiedingen alweer - spreekwoordelijk - als paddestoelen uit de grond te schieten. Dus daar zou ik me maar niet druk over maken. :)

Waarom wil je overigens persé niet scheiden? De meerderheid van de gamers gamen alleen op de console en die worden dus verplicht om al die meuk van de PC ook door te nemen omdat de minderheid PC-gamers (waarvan sommigen een console hebben) niet bereid zijn om twee topics door te nemen.

Uit de poll komt mijns inziens duidelijk naar voren dat een scheiding PC / Console gewenst is. :)

[Voor 10% gewijzigd door LuPo op 16-06-2011 16:29]

• Beakzz
  • Nu online
Ik denk juist dat tweakers met een console ook wel af en toe een game op de pc spelen of heb jij onderzoekcijfers om het te onderbouwen ? Eigenlijk speel ik juist de aanbiedingen op de pc en verder alles op de console , maar als het bij 2 topics blijft (ook al vind ik het onzin ) kan ik er best mee leven.

• LuPo
Beakzz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:30:
Ik denk juist dat tweakers met een console ook wel af en toe een game op de pc spelen of heb jij onderzoekcijfers om het te onderbouwen?
[...]
Jazeker, de poll hierboven. :)

• El_V
poll lijkt me duidelijk ja

• IceStorm

IceStorm

Lekkere steekproef heeft die poll ook ;)
Ik ben nog steeds tegen splitsing maar ik zie het zal weer, democratie zuigt.

• El_V
wat is er mis met de steekproef dan?

• Bor

Bor

LuPo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:20:
Misschien moet je even in de realiteit stappen en het Algemeen Budget Gaming Topic bezoeken. Nu het er weer een stuk rustiger is beginnen de console-aanbiedingen alweer - spreekwoordelijk - als paddestoelen uit de grond te schieten.
Mwah, er staan amper een paar nieuwe aanbiedingen; het grootste deel van de posts zijn reacties op een enkele game / aanbieding. No offense maar laten we niet te snel conclusies trekken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 59888 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:00:
Ik wil hier niet beweren dat er niet meer console posts komen, maar er vanuit gaan dat dat gebeurt omdat mensen dat (met de beste bedoelingen) zeggen is wat mij betreft te optimistisch en aan de naïeve kant.
Over zoiets kun je het oneens zijn en je kunt er lang of kort over praten, maar ik denk dat alleen een praktijktest het gaat uitwijzen :)
Het eerste los je op met een apart topic, maar het tweede vererger je daar mee. Daarnaast wordt er geen enkele aandacht besteed aan de vraag of het dagelijks posten van daily deals überhaupt nuttig/gewenst is.
En ook dat is iets waar je lang over kunt praten, maar van beide kanten maar met zwakke verhalen. Imo kan het echt geen kwaad om het uit te proberen. Mocht het na een tijdje zo zijn dat het consoletopic helemaal geen activiteit meer kent kan de boel natuurlijk altijd weer gemerged worden, maar ik ga er echt niet vanuit dat dit nodig is, in tegenstelling.
IceStorm schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:24:
[...]

Lekkere steekproef heeft die poll ook ;)
Ik ben nog steeds tegen splitsing maar ik zie het zal weer, democratie zuigt.
Dictatuur ook }) ;)

Gezien er in twee dagen vooral (wat meer uiteengezet) herhaald is wat eerder al gepost werd, en er van zowel de PC- als consolegamers kant verder geen enorme tegenspraken zijn, zal ik de topics aanpassen.

[Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 16-06-2011 22:12]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 07:59
Soms moet het gewoon gaan proberen. Met de splitsing op genre of console hebben we destijds ook topics vol gepost en voor beiden valt heel wat te zeggen. Uiteindelijk moet je kiezen en zal je altijd mensen teleurstellen. Dat is nu eenmaal niet anders en daarvoor bij voorbaat onze excuses. :)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:22

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

De meerderheid van de gamers gamen alleen op de console
Wat een klets :D.

Cunning linguist.

• Beakzz
  • Nu online
zeef schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:14:
en daarvoor bij voorbaat onze excuses. :)
U zijt vergeven :9

[Voor 0% gewijzigd door zeef op 17-06-2011 10:08. Reden: mod power abuse :P]

• IceStorm

IceStorm

Ik ben benieuwd ;) Nogmaals, van mij had het niet gehoeven maar ik ben blij dat we iig weer tot de essentie van het topic (vooruit, de topics) over kunnen gaan, namelijk elkaar attenderen op mooie budgetaanbiedingen.

De meerderheid van de gamers gamen alleen op de console en die worden dus verplicht om al die meuk van de PC ook door te nemen omdat de minderheid PC-gamers (waarvan sommigen een console hebben) niet bereid zijn om twee topics door te nemen.
Ik vind dat in zijn algemeenheid al een vrij dubieuze uitspraak maar om op een pc-georienteerd forum pc-gamers als minderheid af te schilderen gaat wel heel ver.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 07:59
Heren, heren, heren. Laten we niet verzanden in welles-nietes maar vooral onze energie steken in de nobele kunst van het elkaar attenderen op mooie budgetaanbiedingen. :)

Misschien moet je even in de realiteit stappen en het Algemeen Budget Gaming Topic bezoeken. Nu het er weer een stuk rustiger is beginnen de console-aanbiedingen alweer - spreekwoordelijk - als paddestoelen uit de grond te schieten. Dus daar zou ik me maar niet druk over maken. :)
Als paddestoelen uit de grond schieten is wel erg overdreven om een handje vol posts te beschrijven. Daar komt bij dat het logisch is dat deze hele discussie op korte termijn tot gevolg heeft dat er meer gepost wordt daar. Of dat effect op langere termijn ook nog werkt is maar zeer de vraag. Ik neem aan dat ik niet hoef te herhalen dat ik denk van niet. ;)
Waarom wil je overigens persé niet scheiden? De meerderheid van de gamers gamen alleen op de console en die worden dus verplicht om al die meuk van de PC ook door te nemen omdat de minderheid PC-gamers (waarvan sommigen een console hebben) niet bereid zijn om twee topics door te nemen.

Uit de poll komt mijns inziens duidelijk naar voren dat een scheiding PC / Console gewenst is. :)
Het idee dat PC gamers een kleine minderheid zijn is al een aanname waarvan het waarheidsgehalte zeer discutabel is, het idee dat zij zich maar aan de console meerderheid aan moeten passen vind ik een beetje jammer. Het is niet zo dat PC gamers minderwaardig zijn en maar in een hoekje geduwt moeten worden. Dit sentiment merkte ik in het voormalige algemeen budget gaming topic ook al een beetje. Jammer en wat mij betreft GoT-onwaardig. Daarnaast spreekt het voor zich dat een poll met maar 39 stemmen en een handjevol klaag-posts niet bepaald representatief zijn.
Overigens ben ik blij te merken dat bovengenoemd sentiment bij de mensen die de touwtjes in handen hebben geen enkele rol speelt.
TheZeroorez schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:11:
Gezien er in twee dagen vooral (wat meer uiteengezet) herhaald is wat eerder al gepost werd, en er van zowel de PC- als consolegamers kant verder geen enorme tegenspraken zijn, zal ik de topics aanpassen.
zeef schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:14:
Soms moet het gewoon gaan proberen. [..] Uiteindelijk moet je kiezen en zal je altijd mensen teleurstellen. Dat is nu eenmaal niet anders en daarvoor bij voorbaat onze excuses. :)
Het zal neem ik aan niemand verbazen dat ik bij mij mening blijf. (:+) Ik vind het jammer maar de beslissing komt natuurlijk niet onverwacht. Overigens is er geen sprake van rancune en zal ik het PC topic blijven bezoeken (het console topic is voor mij minder relevant aangezien ik momenteel geen consoles bezit). Excuses zijn wat mij betreft niet nodig, het is een gegeven dat je niet altijd iedereen tevreden kunt stellen en dat je als gebruiker ook wel eens bij de groep hoort die "aan het kortste eind trekt". You win some, you lose some. ;)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 17-06-2011 15:31]

• LuPo
Anoniem: 59888 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:28:
[...]

Als paddestoelen uit de grond schieten is wel erg overdreven om een handje vol posts te beschrijven. Daar komt bij dat het logisch is dat deze hele discussie op korte termijn tot gevolg heeft dat er meer gepost wordt daar. Of dat effect op langere termijn ook nog werkt is maar zeer de vraag. Ik neem aan dat ik niet hoef te herhalen dat ik denk van niet. ;)
We zullen zien. Goed?
[...]

Het idee dat PC gamers een kleine minderheid zijn is al een aanname waarvan het waarheidsgehalte zeer discutabel is, het idee dat zij zich maar aan de console meerderheid aan moeten passen vind ik een beetje jammer. Het is niet zo dat PC gamers minderwaardig zijn en maar in een hoekje geduwt moeten worden. Dit sentiment merkte ik in het voormalige algemeen budget gaming topic ook al een beetje. Jammer en wat mij betreft GoT-onwaardig. Daarnaast spreekt het voor zich dat een poll met maar 39 stemmen en een handjevol klaag-posts niet bepaald representatief zijn.
Overigens ben ik blij te merken dat bovengenoemd sentiment bij de mensen die de touwtjes in handen hebben geen enkele rol speelt.

[...]
Beetje jammer om jezelf nu als de gebeten hond naar voren te laten komen. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat er hier op GoT naar mijn mening relatief veel console-gamers zitten. Als ik tenminste de verhouding PC/Console posters zie op het gehele forum. Het kan zijn dat ik fout zit. Echter ook uit de poll kwam duidelijk naar voren dat men wil afsplitsen. Om dan oogkleppen op te houden en blijven volhouden dat splitsen niet nodig is vind ik een beetje jammer. Ook jammer dat je trouwens niet op mijn eerdere bericht reageert. Ik ben benieuwd naar je mening daarover. :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee