Toon posts:

Wat zijn dit voor een stekkertjes?! (PC fans in minibar)

Pagina: 1
Acties:

• Baapje327
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Tweakers,

even een rare vraag, ik heb een mini bar koelkast hier staan, werkt top, alleen als ie een tijdje draait(dag ofzo) dan wie ie nog wel eens gaan aanlopen.(moet nog even uitzoeken waar t geluid nou precies vandaan komt maar zoveel bewegende delen zitten er niet in, denk alleen de fans, maar verder onderzoek volgt nog...)

lang verhaal kort, ik ding openschroeven, kom ik 2 PC like fans tegen...ik gelijk blij, denk, stop er gewoon andere fans in, probleem opgelost...
maar ik heb echt geen flauw idee wat voor een stekkers eraan zitten...
kan iemand mij vertellen wat ik moet kopen als vervanging?

Stekker 1: http://imageshack.us/photo/my-images/829/imag0081vc.jpg/

Stekker 2: http://imageshack.us/photo/my-images/684/imag0083yv.jpg/

alvast bedankt!

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 11:23
Die stekkertjes zie je wel vaker aan fans, vooral als ze ingebouwd zitten ergens in. (in een voeding bijvoorbeeld)

Ik zou gewoon een soldeerbout gebruiken en wat heatshrink en die oude stekkertjes aan de nieuwe fans solderen.
(kleur bij kleur houden, dus zwart aan zwart, rood aan rood. De kleuren die je teveel over hebt, kun je negeren)

[Voor 20% gewijzigd door Wirf op 14-06-2011 22:03]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Baapje327
huh, hebben dit soort stekkers geen naam?

verder hoeft er niet gesoldeerd te worden tog?, pak gewoon t oude stekkertje, en dan doe ik daar de nieuwe draadjes in...ducktape erbij, prima toch, of werkt t niet zo?

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

• Anoniem: 330656
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
even solderen is wel het beste en ook niet moeilijk ;)

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 13:03
jawel, ze hebben een naam :P vrijwel zeker dat het JST stekkertjes zijn, hier heb je (eigenlijk) een speciale tang voor nodig om de krimpcontactjes aan de draden te krijgen, maar met een punttang (en eventueel een druppel soldeertin) ben je er ook

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Even langs de elektro speciaalzaak, daar willen ze je vast wel helpen door die stekkertjes aan een nieuwe fan te krimpen. Tip: neem er een met een lage RPM: koelkastjes hebben meestal niet al te veel airflow nodig en meer RPM = meer herrie.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:08
hey grappig, ik heb deze minibar ook en ook zelf de fans vervangen. Dit heeft bij mij goed geholpen.

ik heb gewoon de draden doorgeknipt van beide fans en deze weer aan elkaar gesoldeerd.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:31

Fordox

00101010

mijn kast hangt vol met die 2 pins dingen :) ik heb heel wat voedingen gesloot.
allemaal aan 12 volt gehangen (d.m.v. een 4-pins molex) met een schakelaar ertussen, werkt perfect :)
je kunt ze ook aan 3 pins connectoren hangen. zolang de zwarte en rode maar kloppen. ze schuiven er goed overheen als het goed is (deed het bij mij wel, ik gebruikte ook splitters) :)

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• Baapje327
dank allen, fans worden bijbesteld als ik nieuwe pc ga kopen over paar weekjes...dus dan maar ff kijken of t allemaal gaat werken met nieuwe fans:)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee