Toon posts:

No video input

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 410885

Topicstarter
Het zal waarschijnlijk een beetje een omslachtig verhaal worden maargoed hier komt het ;)

Ik hen nu een nieuwe 2dehands pc gekocht. Als ik deze aansluit dan komt er op mijn beeldscherm te staan no video input, entering sleepmode.. Ik heb 3 verschillende videokaarten geprobeerd en heb bij elk hetzelfde probleem. Als ik deze videokaarten aansluit op mijn oude pc met hetzelfde beeldscherm werkt het wel gewoon. Ik heb mijn oude harde schijf aangesloten op mijn nieuwe pc. Wat kan er fout zijn?

Alvast bedankt!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Wat meer info graag, je voeding etc.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Staat er wel een OS oid op die schijf?
Weet je zeker dat de videokaart werkt?
Hoor je bepaalde beep code's?
Ietsje meer info is handig ;)

Topicstarter
Goeie vraag. Enige wat ik verder weet is

Moederbord: asus p5kpl
processor: pentium e8600
3 gb ddr ram
450w voeding

vid kaart. gt4201gb of gigabyte geforce 8600gt

Topicstarter
Schijf en alle 3 de videokaarten werken prima op mijn oude pc, maar zodra ik ze overzet krijg ik de no video input melding. Verder geen beepjes of iets dergelijks. Enige wat ik me kan bedenken is dat de kabels van de voeding of de voeding zelf stuk is..

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Extra voedingskabel van je videokaart niet vergeten?
Voeding al gewisseld?
Anders miss toch een verrot mobo.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Probeer eens de volgende routine:
Start met alleen CPU/MOBO/1 stick MEM/VGA => Beeld?
Zo nee? Bios reset, door het batterijtje eruit te halen, en een minuutje wachten, test opnieuw => Beeld?
Zo nee, test alles apart, dus Is de CPU goed, is het mobo goed, en is het geheugen goed. Zo niet, check dat voor de grap je condensatoren op je mobo, als ze bol staan waarschijnlijk je mobo dood, en kan je hem misschien reanimeren met nieuwe condensatoren.
Check je voeding ook even idd

[Voor 3% gewijzigd door Biersteker op 14-06-2011 21:42]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Topicstarter
Met de voeding verder nog niks gedaan, kabel niet vergeten. Ik ga morgen even vergelijken met andere voeding, maar ik hoopte stiekem dat het toch iets heel simpels zou zijn ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee