Toon posts:

No video input

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal waarschijnlijk een beetje een omslachtig verhaal worden maargoed hier komt het ;)

Ik hen nu een nieuwe 2dehands pc gekocht. Als ik deze aansluit dan komt er op mijn beeldscherm te staan no video input, entering sleepmode.. Ik heb 3 verschillende videokaarten geprobeerd en heb bij elk hetzelfde probleem. Als ik deze videokaarten aansluit op mijn oude pc met hetzelfde beeldscherm werkt het wel gewoon. Ik heb mijn oude harde schijf aangesloten op mijn nieuwe pc. Wat kan er fout zijn?

Alvast bedankt!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Wat meer info graag, je voeding etc.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Staat er wel een OS oid op die schijf?
Weet je zeker dat de videokaart werkt?
Hoor je bepaalde beep code's?
Ietsje meer info is handig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Goeie vraag. Enige wat ik verder weet is

Moederbord: asus p5kpl
processor: pentium e8600
3 gb ddr ram
450w voeding

vid kaart. gt4201gb of gigabyte geforce 8600gt

Verwijderd

Topicstarter
Schijf en alle 3 de videokaarten werken prima op mijn oude pc, maar zodra ik ze overzet krijg ik de no video input melding. Verder geen beepjes of iets dergelijks. Enige wat ik me kan bedenken is dat de kabels van de voeding of de voeding zelf stuk is..

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Extra voedingskabel van je videokaart niet vergeten?
Voeding al gewisseld?
Anders miss toch een verrot mobo.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:32
Probeer eens de volgende routine:
Start met alleen CPU/MOBO/1 stick MEM/VGA => Beeld?
Zo nee? Bios reset, door het batterijtje eruit te halen, en een minuutje wachten, test opnieuw => Beeld?
Zo nee, test alles apart, dus Is de CPU goed, is het mobo goed, en is het geheugen goed. Zo niet, check dat voor de grap je condensatoren op je mobo, als ze bol staan waarschijnlijk je mobo dood, en kan je hem misschien reanimeren met nieuwe condensatoren.
Check je voeding ook even idd

[ Voor 3% gewijzigd door Biersteker op 14-06-2011 21:42 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Met de voeding verder nog niks gedaan, kabel niet vergeten. Ik ga morgen even vergelijken met andere voeding, maar ik hoopte stiekem dat het toch iets heel simpels zou zijn ;)
Pagina: 1