Anoniem: 396756

Topicstarter
beste mede tweakers,

Ik heb op 1 september 2010 een Abonnement afgesloten via de webshop van Telfort:
Product: Nokia E72 (€ 0 eenmalig)
Abonnement: Telfort 150 (24 mnd), € 7,45 per maand
Extra's: + 1000 SMS-berichten, voor €11,95 p/mnd
+ Surf & mail onbeperkt eerste 12 mnd van €10,- voor €5,- per maand
Actie: Na 12 maanden wordt het maandtarief € 14,95

(dit hierboven komt rechtstreeks uit het contract).

Ik heb een hele tijd met plezier gebruik gemaakt van mijn Nokia E72. Echter op een dag toen ik hem wou aansluiten op de Pc door middel van USB-kabel werkte dit niet.

Naar zelf wat dingen geprobeerd te hebben zijn wij naar de Telfort winkel in Apeldoorn gegaan.
Daar heeft de filiaal manager nog het 1 en ander uitgeprobeerd maar dit had geen effect.

Hij zei dat het onder de Aankoopgarantie viel en het opgestuurd zou worden naar hun 'reparatie service'.

Citaat uit het reparatie opdracht formulier:
'Wanneer uw toestel onder garantie valt, wordt het toestel kosteloos gerepareerd. Wanneer uw toestel buiten de garantie valt, betaald u de reparatiekosten van het toestel. Hiervan ontvangt U vooraf een prijsopgave. Wanneer u niet akkoord gaat betaald u 39 euro aan onderzoekskosten.'

Datum inlevering defecte telefoon: 23 maart 2011.

Sinds dat moment hoor ik een hele tijd 'niks'.

op 7 april 2011 krijg ik een brief. Hierin staat dat de reparatie is vertraagd vanwege drukte en tijdelijk niet beschikbaar zijn van onderdelen.

Ik hoor weer een hele tijd 'niks' (ondertussen zelf klantenservice gebeld van Telfort, maar die konden mij niks vertellen en zouden het noteren zodat er contact met me werd gezocht, Hier hoor ik echter Nooit wat van terug).

op 4 mei 2011 krijg ik een pakketje binnen, Het is mijn toestel.
Echter wanneer ik het papier bekijk staat er tot mijn verbazing:

Garantie: de garantie is afgewezen omdat:
Garantie afgewezen door fabrikant (nokia zelf).

Apparaat afgekeurd.

Vervangende onderdelen:
1x SM FUSE FF 2A 32V 0402
1x CONN USB 5POL MICRO-USB

Kosten:
40,85 (inclusief BTW).

Echter hebben ze de hele Micro-USB port van de printplaat afgehaald.. en is gewoon letterlijk niet meer aanwezig.

Ik ben bloed nijdig in de auto gestapt en naar de Telfort winkel in Apeldoorn gereden. Hier snapte ze er niks van en zouden het voor mij uitzoeken..

'Weer wachten'.

Ik krijg donderdag 12 mei een telefoontje van het Filiaal in Apeldoorn met dat ze nog niks gehoord hebben (dit puur om mij op de hoogte te houden van de gang van zaken).

dinsdag 17 mei Ben ik zelf terug gegaan naar de Filiaal in Apeldoorn om te kijken of ze meer wisten. Hier de filiaal manager gesproken en die ging het opnieuw inboeken..

'Weer wachten'

Vrijdag 27 mei:
Ik krijg een telefoontje van iemand van Telfort.. Er word mij verteld dat het probleem van het toestel mijn schuld is. De enige optie die ik had was dat ik opnieuw de telefoon zou verzenden dat ze de USB port erin zouden zetten en dat deze alsnog niet naar behoren zou functioneren. (ik werd steeds nijdiger).

Ik ben naar de Telfort filiaal in Apeldoorn gereden en heb gevraagt waar dit in hemelsnaam op sloeg..
Hier.. naar het maken van 3 telefoontjes wisten zij mij te vertellen dat nokia het toestel heeft afgekeurd met de reden: val, druk, stoot schade etc. (er zat volgens hun een breukje op de printplaat).
Echter is dit nooit gezien bij het reparatiebedrijf van Telfort.. anders hadden ze hem 'denk ik' nooit doorgestuurd.

Ik heb mijn telefoon niet weer opgestuurd.. Puur omdat het voor mijn gevoel toch geen zin had.. deze optie staat echter nog steeds wel open.

Ik heb mijn telefoon nu is zitten testen.. nu blijkt ook dat de camera niet meer kan focussen.. hij word gewoon niet (meer) scherp..

- Die kosten van de reparatie kloppen niet.. ik ben nooit op de hoogste gesteld van dat er kosten gemaakt zouden worden!

- Mijn telefoon nog steeds defect (zelfs zonder usb port nu? :S)

- Camera focust niet meer (sinds 'reparatie')

Ik ben werkelijk ten einde raad.. Wat zijn nu mijn rechten als consument.. en wat kan ik doen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik verplaats dit topic naar Shopping Forum, daar past het beter.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Topicstarter
Oke, Bedankt.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:59

Praetextatus

the dutch_paki

Ik zou t hele verhaal inclusief alle mails/brieven die je hebt gewisseld aangetekend sturen naar telfort en een termijn aangeven waarin je t opgelost wilt hebben.

[Voor 5% gewijzigd door Praetextatus op 15-06-2011 09:30]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Anoniem: 396756 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:11:
Ik heb op 1 september 2010 een Abonnement afgesloten via de webshop van Telfort:
Als je het toestel binnen 6 maanden na aankoop inlevert voor reparatie onder garantie dan zullen zij moeten aantonen dat het defect is ontstaan door verkeerd gebruik. Uit je verhaal kan ik niet opmaken dat ze dat hebben gedaan (zoals het bijvoegen van foto's).
Citaat uit het reparatie opdracht formulier:
'Wanneer uw toestel onder garantie valt, wordt het toestel kosteloos gerepareerd. Wanneer uw toestel buiten de garantie valt, betaald u de reparatiekosten van het toestel. Hiervan ontvangt U vooraf een prijsopgave. Wanneer u niet akkoord gaat betaald u 39 euro aan onderzoekskosten.'
Rare spelfout en rare vormfout. U betaald klopt gewoonweg niet en uit deze tekst blijkt dat het toestel hoe dan ook wordt gerepareerd, ongeacht hoe een defect is ontstaan.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Heb je ergens een handtekening moeten plaatsen voor deze reparatie? Zo niet, dan kun je heel lastig gaan doen en het een en ander gaan afdwingen. Ze mogen niet zonder toestemming van de eigenaar de telefoon 'slopen'. Trouwens ben ik ook wel benieuwd of je ook het iets op papier hebt, ik zie namelijk veel mondelinge overeenkomsten terug.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:11
Trommelrem schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:03:
[...]

Als je het toestel binnen 6 maanden na aankoop inlevert voor reparatie onder garantie dan zullen zij moeten aantonen dat het defect is ontstaan door verkeerd gebruik. Uit je verhaal kan ik niet opmaken dat ze dat hebben gedaan (zoals het bijvoegen van foto's).

[...]

Rare spelfout en rare vormfout. U betaald klopt gewoonweg niet en uit deze tekst blijkt dat het toestel hoe dan ook wordt gerepareerd, ongeacht hoe een defect is ontstaan.
Maar als TS het toestel op 23 maart heeft ingeleverd (zoals in de OP staat), dan is het meer dan 6 maanden geleden en heeft de verkoper deze verplichting dus niet :)

Topicstarter
@praetextatus
Hier heb ik ook over naar zitten denken.. maar ik vroeg mij af of hier geen instanties of iets dergelijk voor zijn. Als consument sta je zo klein tegenover Telfort.

@trommelrem
Ze hebben mij dit inderdaad niet duidelijk aangegeven. Maar wel is het mijn schuld wegens val, druk, stoot schade etc.. Dit is inderdaad niet daadwerkelijk aangetoond.

@badpunK
Ik heb een handtekening moeten plaatsen op het formulier voor verzending naar het reparatiecentrum.. (anders word het product niet verzonden naar het reparatiecentrum.
Er is heel veel mondeling gebeurd, hiervan baal ik zelf ook. Dit van het geld kan ik hardmaken.. Want dit word zwart op wit aangegeven dat ze het hadden moeten melden.

@tankiej
De aankoopgarantie bij telfort zit op een jaar. Dus dit hele gedoe valt dus wel degelijk onder de aankoopgarantie.. echter valt schade door gebruiker hier niet onder. Nokia zegt dat er een breuk op de printplaat zit (nergens aangetoond). Dus volgens de papieren word het niet vergoedt. Echter ben ik het hier dus niet mee eens.

Dit hele verhaal klopt gewoon van geen kant als je het mij vraagt!
Heel erg bedankt voor jullie reacties :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:11
Anoniem: 396756 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:33:
@praetextatus
Hier heb ik ook over naar zitten denken.. maar ik vroeg mij af of hier geen instanties of iets dergelijk voor zijn. Als consument sta je zo klein tegenover Telfort.

@trommelrem
Ze hebben mij dit inderdaad niet duidelijk aangegeven. Maar wel is het mijn schuld wegens val, druk, stoot schade etc.. Dit is inderdaad niet daadwerkelijk aangetoond.

@badpunK
Ik heb een handtekening moeten plaatsen op het formulier voor verzending naar het reparatiecentrum.. (anders word het product niet verzonden naar het reparatiecentrum.
Er is heel veel mondeling gebeurd, hiervan baal ik zelf ook. Dit van het geld kan ik hardmaken.. Want dit word zwart op wit aangegeven dat ze het hadden moeten melden.

@tankiej
De aankoopgarantie bij telfort zit op een jaar. Dus dit hele gedoe valt dus wel degelijk onder de aankoopgarantie.. echter valt schade door gebruiker hier niet onder. Nokia zegt dat er een breuk op de printplaat zit (nergens aangetoond). Dus volgens de papieren word het niet vergoedt. Echter ben ik het hier dus niet mee eens.

Dit hele verhaal klopt gewoon van geen kant als je het mij vraagt!
Heel erg bedankt voor jullie reacties :)
Dat snap ik wel, alleen het punt is dat in de eerste 6 maanden de verkoper moet bewijzen dat het gebruikersschade is, als hij zegt dat dit het is. Daarna moet de koper bewijzen dat het geen gebruikersschade is, als de verkoper zegt dat dit het is :)

Maar als Nokia zegt dat er een breuk op de printplaat zit, dan moeten ze daar toch makkelijk een foto van kunnen maken en die opsturen.. Jij mag dan wel degene zijn die moet bewijzen dat het geen gebruikersschade is, maar jij mag de telefoon niet openmaken van Nokia omdat dan de garantie vervalt. Dus zij zullen het wel moeten doen :)

De laatste keer dat ik een telefoon opstuurde voor garantie, kreeg ik te horen dat het waterschade zou zijn. Er zou corrosie op de printplaat zitten. Maar toen ik vroeg om een foto daarvan voor bewijs, kreeg ik opeens een nieuwe telefoon :')

[Voor 15% gewijzigd door Tankiej op 20-06-2011 12:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:23
Tankiej schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:38:
[...]

De laatste keer dat ik een telefoon opstuurde voor garantie, kreeg ik te horen dat het waterschade zou zijn. Er zou corrosie op de printplaat zitten. Maar toen ik vroeg om een foto daarvan voor bewijs, kreeg ik opeens een nieuwe telefoon :')
Dat is inderdaad ook een veel gehoorde smoes van zaken om onder dit soort dingen uit te komen. Zeggen ze waterschade, zeg jij ik heb hem nergens in het water laten vallen, zeggen zij: heb je hem wel eens in de regen gebruikt, dan komt het daardoor. Idioot gedoe altijd. Slaat ook nergens op! Goeie oplossing van je om om een foto te vragen.

ontopic, hoe vorderen de zaken hier?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee