Ik ben bezig om mijn Java kennis op te vijzelen en dan met name Threads. Ik wil nu een simpele applicatie maken die twee (om te beginnen) tekst bestanden per regel uitleest waar 1 thread een tekst bestand voor zijn rekening neemt. Hieronder staan voorbeeld files met de verwachte output.
Tekstbestand 1
Tekstbestand 2
Output die ik wil
Het gedeelte met threads is niet moeilijk, dit lukt me wel. Maar ik krijg elke keer andere output. Nu heb ik verder gezocht en ben ik op synchronized gelopen met wait() en notify(). Als ik verder zoek kom ik allemaal voorbeelden tegen, maar die hebben niks met File I/O te maken. Kan iemand mij in de juiste richting schoppen met betrekking to synchronized en het inlezen van twee files ?
Tekstbestand 1
code:
1
2
3
4
5
| file 1 - line 1 file 1 - line 2 file 1 - line 3 file 1 - line 4 file 1 - line 5 |
Tekstbestand 2
code:
1
2
3
4
5
| file 2 - line 1 file 2 - line 2 file 2 - line 3 file 2 - line 4 file 2 - line 5 |
Output die ik wil
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| file 1 - line 1 file 2 - line 1 file 1 - line 2 file 2 - line 2 file 1 - line 3 file 2 - line 3 file 1 - line 4 file 2 - line 4 file 1 - line 5 file 2 - line 5 |
Het gedeelte met threads is niet moeilijk, dit lukt me wel. Maar ik krijg elke keer andere output. Nu heb ik verder gezocht en ben ik op synchronized gelopen met wait() en notify(). Als ik verder zoek kom ik allemaal voorbeelden tegen, maar die hebben niks met File I/O te maken. Kan iemand mij in de juiste richting schoppen met betrekking to synchronized en het inlezen van twee files ?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[