Toon posts:

Pc pakt windows 7 dvd niet

Pagina: 1
Acties:

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
Op mijn huidige pc heb ik sinds een behoorlijke tijd al windows 7 geinstalleerd (legale versie home premium 64bit). Nu heb ik van het weekend mijn nieuwe SSD binnengekregen (Crucial M4) en wilde ik windows 7 dus op de SSD installeren.

Nu het ik de SSD aangesloten op SATA0, de dvd speler op SATA1, mijn 2 samsung spinpoints 1TB op SATA 2 en 3 en een ander dingetje voor usb en e-sata op SATA4.

Wanneer ik de pc op start met de windows 7 dvd in de speler verwacht ik dat hij gaat zeggen: "druk op een toets om door te gaan" as usual. Echter gebeurd dit niet en start hij gelijk door.

Ik heb daarna alle kabeltjes weer terug gezet naar de oude staat en de SSD niet aangesloten. Echter pakt hij nog steeds de dvd niet.

Ik heb ook alle bios settings gereset naar de standaard fabrieks waardes.

Ik heb dus maar een niet legale versie van het net geplukt om te kijken of het aan de dvd lag. Hier hetzelfde probleem. Ligt dus niet aan de dvd.

Toen heb ik weer alles aangesloten zoals eerst genoemd en heb ik in windows zelf een windows installatie gedaan. Dit lukte wel soort van. Ik heb nu dus windows op de SSD geinstalleerd en de C:\ geformatteerd.

Echter ben ik hier niet tevreden mee. Hij moet gewoon vanaf de dvd afspelen zodat ik netjes mijn harde schijven kan formatteren en de SSD C:\ kan maken etc. Normaliter heeft dit altijd gewoon gewerkt (en ik heb al de nodige verschillende windows versies geinstalleerd). Ik kom er niet bij dat hij nu ineens niet meer vanaf de dvd wil opstarten. Iemand enig idee wat dit kan zijn.
Als je vragen hebt over mijn bios instelling dan moet ik dat even opzoeken want ik zou niet weten hoe ik printscreens van mijn bios kan maken :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Anoniem: 393864
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Staat je dvd-drive als eerste in de boot-volgorde?

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Heb je je BOOT priority wel goed staan?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17
Meestal kan je, als je bij het logo bent van het moederbord, op ESC drukken. Dan verschijnt er een lijstje met wat je wilt opstarten.

Rare vogel in spe

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 14:55
@Xesxen

Bij Asus moederborden is dit vaak de F8-toets.

---

Je BIOS instellingen staan verkeerd bij de opstart-volgorde, zoals LSWaard en Biersteker ook al aangeven. Je kunt dat veranderen in de BIOS, door bij het opstarten op de DEL-toets te drukken (na piepje) en dan ga je naar de 1na laatste tabje van rechts (naast tabje met opties om te saven e.d.). Dan vind je daar wel iets als Boot priority, en dan moet je er even voor zorgen dat de dvd-drive als eerste komt te staan. Druk daarna op F10 en kies "Yes" om de instellingen op te slaan.

Bovenstaande wijzigingen zorgen ervoor dat als je de volgende keer een opstartbare dvd/cd in je cd/dvd speler doet, dat die cd/dvd dan gelijk wordt opgestart.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52
Zet deze installatie gewoon op een USB stick : http://images2.store.micr...Windows7-USB-DVD-tool.exe

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• thewizard2006
Daar heb ik al op gecontroleerd. Als ik zorg dat bij advanced bios features de first boot device op de dvd spelers staat, de 2e op de M4 en de 3e op random(floppy of whatever) dan start hij dus de dvd op maar niet de setup.
Ik krijg te zien boot from cd/dvd en dan een laad balkje met windows is loading files en daarna starting windows. Dan krijg ik een scherm te zien met blauwe achtergrond maar compleet leeg met een pijltje in het midden. Verder gebeurd er niets.

Channel 0 master is de M4
Channel 0 slave is de HDD
Channel 1 master is de DVD
Channel 1 slave is de HDD

@tc982 dan moet ik eerst een ISO van mijn orginele windows maken?

[Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 14-06-2011 20:07]

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:02
Ik had precies hetzelfde probleem bij mijn Dell SC440 server. Kreeg de DVD met geen mogelijkheid aan de praat. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en de boel via een USB stick geïnstalleerd...
Ben er nooit achtergekomen waarom de DVD niet werd gepakt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37
Heb je hetzelfde als je alle onnodige schijven verwijderd, dus alleen met de dvd en de ssd aangesloten?

• thewizard2006
Nielson schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:04:
Heb je hetzelfde als je alle onnodige schijven verwijderd, dus alleen met de dvd en de ssd aangesloten?
Nog niet geprobeerd en staat in de planning. Ik wil juist echter wel met die HDD aangesloten want dan kan ik ze gelijk de juiste stationsletter geven en fatsoenlijk formatteren etc. Kan ook wel achteraf nu ik er over nadenk. Maar primaire probleem is dus dat hij ineens de windows cd niet meer pakt.

Doe net de dvd in de pc van mijn vriendin en daar start hij wel netjes op etc.

Ik kan ook op F12 drukken tijdens het opstarten en dan kan ik nogmaals het boot device opgeven. Als ik dus voor de dvd kies kan gaat hij weer van alles laden etc maar krijg ik alleen een blauw achtergrond scherm en verder niets.

[Voor 23% gewijzigd door thewizard2006 op 14-06-2011 20:17]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37
Heb je in de bios nog specifieke opties voor je s-ata controller, met name de instelling ide/ahci/raid?

• thewizard2006
die staat nu op ide
als ik ahci zet dan geeft hij de melding dat this version supports HDD and cd-rom drives only melding en krijg ik een BSOD.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:24

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het laden kan een poos duren hoor, zeker vanaf dvd. Mocht dit allemaal niet willen download dan de Windows 7 USB download tool (van microsoft) en maak daarmee een installatie usb stick aan, heb je de hele dvd niet nodig en het installeren gaat stukken sneller! ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• thewizard2006
bij mijn vriendin doet hij het gelijk als ik de dvd er in doet en die heeft een mindere pc en geen SSD en geeft hij gewoon de te verwachten meldingen of ik wil opstarten van de DVD.

zoals hierboven ook al vermeld moet ik een ISO eerst aanmaken van de legale windows versie die ik heb toch? Aangezien ik geen isootje heb (alleen van de illegale windows). Zal dat wel ff proberen. Moet ik wel al mijn muziek van mijn usb stick (32GB) kopieren zeker want hij zal vast gaan formatteren.

• thewizard2006
Net dus een ISO gemaakt met magic ISO van mijn orginele windows als windows 7.iso

Met dat tooltje dat hier genoemd wordt deze op mijn USB stick gezet. In de BIOS heb ik eerste boot device op USB-HDD gezet (en tweede op USB-CD en derde op nog een USB iets). Bij het opstarten gebeurd er niets en start hij uiteindelijk gewoon windows op en niet de setup of ISO die op de USB staat.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 17:36
thewizard2006 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:28:
die staat nu op ide
als ik ahci zet dan geeft hij de melding dat this version supports HDD and cd-rom drives only melding en krijg ik een BSOD.
Die staat nu op IDE (of legacy op sommige mobo's) en moet daar op staan omdat je zo Windows hebt geinstalleerd, daarom krijg je bsod's zodra je het veranderd naar AHCI. Als je een nieuwe install gaat doen, eerst in je bios de setting op AHCI zetten... ;) Is toch ook nodig om esata te kunnen gebruiken dacht ik? Anders kan je toch niet hot-swapperen? Of vergis ik mij nou? Het zou wel eens kunnen dat de SSD AHCI prefeert? Maar nu ga ik wel een beetje buiten mijn kennis gebied... (please correct me if I'm wrong, maar wees aardig :+ )

Ik zou toch ook voor de optie gaan om eerst eens wat drives af te koppelen... steek de dvd-drive bijvoorbeeld eens in een andere poort, ander kabeltje proberen etc. Driveletters toewijzen is een heel simpel klusje achteraf... en als je ze op de geprefereerde volgorde insteekt dan komt het meestal vanzelf al goed.

• thewizard2006
Tja, als hij gewoon van de dvd af zou installeren dan zou ik eerst ff in de BIOS hem op AHCI kunnen zetten uiteraard. Maar hij pakt de dvd niet en daarom heb ik toen geinstalleerd vanuit windows zelf. Dan zal hij daarna, als ik die zaken ga wijzigen, vast wel foutmeldingen geven. Ben ook geen expert. De AHCI is volgens mij voor de houdbaarheid van je SSD (of de snelheid). Kan zonder maar voorkeur met.

Morgen ga ik maar eens zaken los halen zodat ik alleen mijn SSD en DVD speler over heb. Ziet er nu beetje slordig uit:

De I-schijf is mijn USB stick. De D schijf moet ik gewoon houden daar staat mijn download meuk op. De E schijf was de vroegere C schijf waar windows dus op stond. De G schijf is een afsplitsing van de E schijf en die kan ik niet verwijderen. Die is 100MB en daar staat wat uh caching zooi op ofzo. Geen idee hoe ik die wegkrijg :S
De M schijf is dus de SSD en die moet ik dan naar C gaan vernoemen. Echter kan dit niet standaard met windows volgens mij (zijn daar programma's voor?)

Onder zie je ook dat ik bezig ben om ATI te installeren (de installeer manager) maar die komt niet verder dan: Bezig de bronmedia voor installeerbare pakketten te tellen. Die kan ik dus op de 1 of andere manier niet installeren :S gaat echt lekker zeg.

• thewizard2006
ik zit er over te denken om eerst ook de bios te flashen. Kijken of dat wat helpt.
http://www.gigabyte.com/p...age.aspx?pid=3287&dl=1#ov hier kan ik de spullen wel vandaan halen.
Wellicht dat iemand nog kan vertellen wel device (HDD, SSD, DVD) ik op welke Sata aansluiting het beste kan aansluiten. Wil de SSD op SATA2_0 zetten. Heb ergens gelezen dat dit ten goede komt van de snelheid.
Moederbord is een GA-P55M-UD2.

Edit
Probleem is inmiddels verholpen. Blijkbaar was ik niet geduldig genoeg en was 5min wachten op de setup niet voldoende. Dit heeft 8min geduurd voordat de setup tevoorschijn kwam. Toen was het redelijk snel gedaan. In iedergeval super bedankt voor de tips. Heb er ook weer het een en ander van geleerd :)

[Voor 26% gewijzigd door thewizard2006 op 15-06-2011 20:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee