Toon posts:

Wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-03 14:02
Mede-auteurs:
  • c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:20

c-mattic

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 09:43

HKnoodle

Hallo,

Pas geleden heb ik een xps 17 gekocht.
Maar ik heb wat problemen met mijn wireless verbinding.
Hij verbind wel maar bij het spelen van online games is de lag/latency niet te harden.
Nou weet ik dat wireless niet echt geweldige opstelling is voor online games maar hier zit iets niet goed.
Nu zijn er een aantal gebruikers die ook een xps 17 hebben met hetzelfde verschijnsel.
xps 17
Intel® Centrino® Advanced-N 6230
sitecom wl-342
Laatste firmware v0.90
band 2,4 ghz(b+g+n)
kanaal breedte:20/40
wpa preshared key
Online games die ik speel en last van heb: Ultima online
en team fortress 2
Bij team fortress 2 heb ik de ping bekeken.
Draad:60-90ms
Wireless: 200-600ms
Ik heb een Apple Extreme in combinatie de Intel 6230.
Heb wel begrepen dat de AE niet goed overweg kan met de PSP van de kaart.
Volgens mij worden de problemen veroorzaakt door de power saving protocol.
Heb power settings gewijzigd in max, maar dat helpt ook niet.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn met die probleem..
Dlink DIR-615 (single band n-router) - Ingesteld als Acces Point
Bbox2 (vermomde Sagem F@st 6364 van Belgacom, mijn internetprovider) - Wireless G modem
Draadloze beveiliging is ingesteld op WPA2-AES/TKIP
Heb de Intel Centrino N-1030 in mijn xps 17.

Correctie: Misschien was ik niet duidelijk genoeg in de xps 17 thread. Ik had verbindingsproblemen, maar die zijn (sinds 2 weken) verdwenen na het verwijderen van de McAfee Security. Alhoewel deze oplossing niet bij velen werkt, dus misschien is er iets anders aangepast tijdens de-installatie van McAfee of de installatie van MS Security Essentials erna. Herinner me toen niet nog iets anders veranderd te hebben, alvorens de problemen waren verdwenen.
Indien jullie meer informatie nodig hebben zeg het eventjes en ik zal de post updaten.
We hebben alle 3 al verschillende dingen geprobeerd maar tot nu toe geen effect.

[Voor 13% gewijzigd door c-mattic op 14-06-2011 23:35. Reden: Update probleem c-mattic]

• Anoniem: 393864
  • Niet online
Hebben jullie de driver geupdate?

• Teutates
Ik heb de meeste recente driver die via dell beschikbaar is. :)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:59
code:
1
2
ping 192.168.1.1
tracert 192.168.1.1

Als je dat uitvoert in de commandline terwijl je draadloos bent verbonden, wat komt daar dan uit? Wat heb je voor router?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Teutates schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:44:
[...]

Ik heb de meeste recente driver die via dell beschikbaar is. :)
Dat is vaak zeker niet de meest recente driver. Als je een Intel kaartje hebt, download even de laatste driver in het Intel Download Center.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Teutates
marcop23 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:44:
code:
1
2
ping 192.168.1.1
tracert 192.168.1.1

Als je dat uitvoert in de commandline terwijl je draadloos bent verbonden, wat komt daar dan uit? Wat heb je voor router?
sitecom wl-342

Staat ook in de eerste quote ;)

En omdat het resultaat nogal vreemd was een 2de ping.

http://i128.photobucket.com/albums/p199/cristiaan1989/tracert.png
Petervanakelyen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:59:
[...]

Dat is vaak zeker niet de meest recente driver. Als je een Intel kaartje hebt, download even de laatste driver in het Intel Download Center.
Bedankt zal kijken of er een nieuwere variant tevinden is :)

EDIT nieuwste driver geinstalleerd van intel alleen probleem blijft bestaan.

Heb een tijdje status bekeken van de wireless adapter.

Daar de speed:
max 144mbps
En soms halveert hij opeens of erger.
Laagste die ik gezien heb: 28mbps

Dit is van ongeveer 1meter van de router af waar alleen ik en de stoel waar ik op zit tussen de router en mijn pc inzitten.

[Voor 15% gewijzigd door Teutates op 14-06-2011 21:01. Reden: Aanvulling]

• HKnoodle
Heb net een WNDR3700 gehaald om te testen.
Ik heb namelijk gelezen dat mijn Apple extreme niet goed overweg kan met powersaving.
De WNDR3700 is een redelijke high-end routers, dus als het daar ook op verschijnt moet het toch ergens anders liggen.
Ik gebruik de programma pingplotter om te monitoren.

Intel schijnt op de hoogte te zijn van dit probleem en zegt dat het op sommige AP voorkomt.
Er is ook een walktrough op de Intel site on de settings te wijzigen, maar dit heeft bij mij niet geholpen.

• Teutates
HKnoodle schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:16:
Intel schijnt op de hoogte te zijn van dit probleem en zegt dat het op sommige AP voorkomt.
Er is ook een walktrough op de Intel site on de settings te wijzigen, maar dit heeft bij mij niet geholpen.
Mag ik die link van die walktrough :) we hebben alle 3 problemen maar het kan nog steeds 3 verschillende dingen zijn :) dus ik wil graag zelf alles een keer proberen kijken of het werkt :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 13:12
Wat laat InSSIDer zien ?

Zitten er wellicht andere draadloze netwerken op hetzelfde kanaal (of kanalen).

En heb je bekabeld al geprobeerd om andere mogelijke problemen uit te sluiten.

Abort, Retry, Quake ???

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Kijk eens of deze instellingen voor de intel kaartjes helpen:
Channel width: Auto
Fat channel intolerant: disabled
Transmit power: Highest
(WMM: Enabled)

Op routers:
Beveiliging: WPA2 met alleen AES.

Tsja wireless blijft soms gissen... Intel 1030 is wel een beduidend ander kaartje is namelijk zeg maar een halve Intel 6230.

• Teutates
Nivk schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:47:
Kijk eens of deze instellingen voor de intel kaartjes helpen:
Channel width: Auto
Fat channel intolerant: disabled
Transmit power: Highest

Op routers:
Beveiliging: WPA2 met alleen AES.

Tsja wireless blijft soms gissen... Intel 1030 is wel een beduidend ander kaartje is namelijk zeg maar een halve Intel 6230.
Gedaan en ook nog een andere instelling ingesteld.
De router stond wmm al aan.
802.11n width for band 2.4 stond op 20hz only heb ik op auto gezet en nu heb ik 300mbps

Wel heb ik trouwens dat de verbinding even wegvalt en dat hij weer verbinding maakte met de router.
(is nu erger... maar was eerst ook al af en toe )

EDIT:windows adapter laten repareren en voorlopig is hij nu weer stabiel (dat hij niet wegvalt)

[Voor 5% gewijzigd door Teutates op 14-06-2011 22:10]

• c-mattic
Heb mijn deel in de eerste post aangepast. Onderstaande toegevoegd:
Correctie: Misschien was ik niet duidelijk genoeg in de xps 17 thread. Ik had verbindingsproblemen, maar die zijn (sinds 2 weken) verdwenen na het verwijderen van de McAfee Security. Alhoewel deze oplossing niet bij velen werkt, dus misschien is er iets anders aangepast tijdens de-installatie van McAfee of de installatie van MS Security Essentials erna. Herinner me toen niet nog iets anders veranderd te hebben, alvorens de problemen waren verdwenen.

• HKnoodle
Teutates schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:33:
[...]

Mag ik die link van die walktrough :) we hebben alle 3 problemen maar het kan nog steeds 3 verschillende dingen zijn :) dus ik wil graag zelf alles een keer proberen kijken of het werkt :)
http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-006205.htm

Hier een link naar een Engelse thread op notebookreview over dit probleem
http://forum.notebookrevi...wireless-n-bluetooth.html

En hier nog een draadje bij intel zelf
http://communities.intel.com/message/124186

[Voor 8% gewijzigd door HKnoodle op 15-06-2011 06:38]

• HKnoodle
c-mattic schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:34:
Heb mijn deel in de eerste post aangepast. Onderstaande toegevoegd:

[...]
Heb McAfee ook verwijderd maar dat hielp ook niet.
Ik heb 2 xps 17 met allebij de 6230 naast elkaar liggen met dezelfde probleem (1 met en 1 zonder McAfee)

Heb nu de WNDR3700 v2 getest en behaal betere resultaten dan met mijn Apple Extreme.
Bij AE waren de ping spikes rond de 250-300 en nu met de Netgear gehalveerd naar 120-150.
Nog maar even verder testen met andere settings e.d.

Bij de Intel walktrough staat er dat je wat moet wijzigen in Intel PROset wireless maar ik kan die ene functie niet vinden??

[Voor 34% gewijzigd door HKnoodle op 15-06-2011 06:46]

• c-mattic
Die Intel walkthrough klopt bij mij ook van geen kanten.
Van beide methodes kan ik geen enkel toepassen. Optie Geavanceerd vind ik bijvoorbeeld nergens terug in de Intel Proset Wireless Utility.. 8)7 Test Intel haar walkthroughs niet zelf?
Heb ze dan ook mooi feedback gegeven. Nu hopen dat ze daar iets mee doen. Alhoewel als ik de respons van Intel zelf zie op die thread op hun forum... :|

Idee van op Netgear-forums:
Al geprobeerd via Coniguratiescherm > Hardware en Geluiden > Energiebeheer > De schema-instellingen wijzigen > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen, je Wireless op maximale prestaties te zetten?
Als dit al niet het geval is...

[Voor 16% gewijzigd door c-mattic op 15-06-2011 08:01]

• HKnoodle
Idee van op Netgear-forums:
Al geprobeerd via Coniguratiescherm > Hardware en Geluiden > Energiebeheer > De schema-instellingen wijzigen > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen, je Wireless op maximale prestaties te zetten?
Als dit al niet het geval is...
Dat heb ik al geprobeerd en alle profielen gewijzigd naar max maar dat helpt ook niet. |:(

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je een meter van je router af zit kun je dan geen draad leggen wanneer je gaat gamen? FPS over wifi is echt not done imo. Overigens lost dat je probleem niet op, maar als het gewone internetten wel werkt dan heb je het beste van twee werelden :)

Gezien het feit dat je snelheid in mbps enorm schommelt zou ik inderdaad eens kijken naar andere wireless netwerken in de buurt. Het verbaast me overigens dat de Netgear beter presteert, ik heb een WNR3500v2 en die is qua bereik waardeloos.

Heb je evt een andere laptop om te proberen? Dan weet je of het aan de router of aan de Dell ligt....

[Voor 9% gewijzigd door XeNeRgY op 15-06-2011 11:00]

• Teutates
XeNeRgY schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:00:
Als je een meter van je router af zit kun je dan geen draad leggen wanneer je gaat gamen? FPS over wifi is echt not done imo. Overigens lost dat je probleem niet op, maar als het gewone internetten wel werkt dan heb je het beste van twee werelden :)

Gezien het feit dat je snelheid in mbps enorm schommelt zou ik inderdaad eens kijken naar andere wireless netwerken in de buurt. Het verbaast me overigens dat de Netgear beter presteert, ik heb een WNR3500v2 en die is qua bereik waardeloos.

Heb je evt een andere laptop om te proberen? Dan weet je of het aan de router of aan de Dell ligt....
Dat doe ik ook voorlopig ;) maar wil wel gebruik maken van mijn wireless als ik bijvoorbeeld in de tuin zit of zoiets.
Na het installeren van de nieuwste driver met intel software merk ik dat mijn verbinding zo nu en dan ook een1 seconden helemaal kwijt ben. ik weet niet of dit komt door de nieuwste driver+software of dat het eerst ook gebeurde maar dat de standaard windows software het gewoon niet weergaf.
Er zitten wel een paar andere in de buurt en 3 met het slechtste bereik (verste weg) zitten ook op kanaal 11.
Ik heb 2 laptops in mijn netwerk en een notebook +3 smartphones die af en toe verbinding maken.

Merk wel dat sinds kort (net na aanschaf xps 17) heb ik af en toe een laptop/smartphone die geen verbinding krijgt met mijn router.

Ik heb nog een oudere wireless sitecom op zolder staan.. die ben ik van plan vanavond aantesluiten en kijken of bij die het signaal wel stabiel blijft.

Indien wel moet ik even kijken wat mijn opties zijn... want die wl342 is nog niet eens een jaar oud... :|

• HKnoodle
XeNeRgY schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:00:

Ik merk inderdaad dat de bereik minder is maar mijn verbinding is wel veel sneller geworden.
Haal nu met de Netgear 120Mb met dl en met de Apple Extreme 60Mb, dus met andere woorden ben ik wel heel tevreden met de snelheid van de WNDR3700v2.

Ik heb 3 laptops in huis, 2 xps 17 met dezelfde kaart (6230) en allebei hebben ze hetzelfde probleem.
Maar de 3e daarentegen heeft een simpele netwerkkaartje en die heeft totaal geen problemen!
Denk niet dat de probleem bij Dell ligt maar eerder bij de Intel netwerkkaart.

Bedraad heb ik totaal geen problemen maar wireless is echt een drama, vooral met Skype en gamen.
Helaas zit ik wel wat verder van mijn router, dus een draad is bij mij geen optie.
Ik heb ook al Powerline getest maar dat is ook een drama bij mij, haal maar 30Mb, zal wel met de groepen en storingen te maken hebben.

• Teutates
Nog geen tijd gehad om mijn andere router aantesluiten.

Ik heb 802.11n van auto afgehaald (en ben weer terug van 300mbps naar 144 ) maar hij is wel stabieler geworden... netwerk verbinding valt minder weg.

Ik kwam wat tegen in mijn beveilingslog van mijn router.
ik begrijp niet helemaal wat er staat maar de meest voorkomende waren deze 2 .

ip xps 17**SYN Flood to Host**snip(from WAN Outbound)
ip xps 17**TCP FIN Scan**(from WAN Outbound)

(weet niet hoe nuttig het hele log is dus alleen de statements gekopieert als het nuttig kan zijn kan ik later nog heel de log posten)

• c-mattic
Teutates schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:48:

Ik kwam wat tegen in mijn beveilingslog van mijn router.
ik begrijp niet helemaal wat er staat maar de meest voorkomende waren deze 2 .

ip xps 17**SYN Flood to Host**snip(from WAN Outbound)
ip xps 17**TCP FIN Scan**(from WAN Outbound)
Ik ben totaal geen expert qua beveiliging en DoS-attacks, maar beetje googlen toonde aan dat het bij "Flood to Host" om een DoS-attack gaat. Een interesssante website over allerhande externe aanvallen vind je hier. Deeltje over DoS en Flood to Host is ergens onderaan te vinden.

Geen idee wat aan de basis ligt van die DoS.. en/of hoe je die kan voorkomen?
Zal zeker wel iemand op Tweakers hierover meer verstand van hebben dan ik?
Maar het verklaart wel je onstabiele verbinding (DoS-aanvallen overbelasten je router).

Over FIN scan:
A FIN, or "Finish", is a TCP packet used to terminate a connection, or can be used as a more stealthy method to look for open ports. Receiving a FIN scan doesn't mean your system is compromised, that only means someone (hacker?) or something (virus?) is trying to peek around your computer without being noticed.
Ziet er allemaal wat onrustwekkend uit, aan de andere kant...
Optimistisch blijven, je zit een stap dichter bij de oplossing. ;)

• Teutates
c-mattic schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:06:
[...]

Ik ben totaal geen expert qua beveiliging en DoS-attacks, maar beetje googlen toonde aan dat het bij "Flood to Host" om een DoS-attack gaat. Een interesssante website over allerhande externe aanvallen vind je hier. Deeltje over DoS en Flood to Host is ergens onderaan te vinden.

Geen idee wat aan de basis ligt van die DoS.. en/of hoe je die kan voorkomen?
Zal zeker wel iemand op Tweakers hierover meer verstand van hebben dan ik?
Maar het verklaart wel je onstabiele verbinding (DoS-aanvallen overbelasten je router).

Over FIN scan:

[...]

Ziet er allemaal wat onrustwekkend uit, aan de andere kant...
Optimistisch blijven, je zit een stap dichter bij de oplossing. ;)
Punt is dat het van mijn eigen xps afkomt volgens de router.
Is dan a)mijn gloednieuwe xps deel van een botnet .... :(
heb avira, spybot search and destroy + standaard windows beveiging. meteen geinstalleerd na het opnieuw installeren van windows.
b) die Advanced-N 6230 ligt zo in de weg met de router dat de router dat hij denkt dat mijn xps een dos aanval doet op de router :S

Ik heb liever geen van beide maar hoop als het een van de 2 is het b is dan....

Netwerken heb ik weinig kaas van gegeten... dus kan ook dat ik helemaal verkeerd zit te denken qua richting...

[Voor 3% gewijzigd door Teutates op 16-06-2011 16:27]

• c-mattic
Een volledige scan van je pc kan zeker geen kwaad.
Naast je geïnstalleerde Avira, mss ook de online virusscanner van F-Secure gebruiken (heb ik uistekende ervaringen mee).

Meer raad kan ik niet geven, heb idem niet echt noemenswaardige kennis ivm netwerken...

• Teutates
c-mattic schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:04:
Een volledige scan van je pc kan zeker geen kwaad.
Naast je geïnstalleerde Avira, mss ook de online virusscanner van F-Secure gebruiken (heb ik uistekende ervaringen mee).

Meer raad kan ik niet geven, heb idem niet echt noemenswaardige kennis ivm netwerken...
Gedaan maar alleen tracking cookies gevonden. :)

ik vond in de wireless event viewer deze melding
"security mismatch with 11n. 11n is not in operation"
ik heb 11n uitgezet in mijn xps en heb veel minder disconnects
band in de router('s) staat toch op b+g+n modes :/
Voordeel minder disconnects meer nadeel max 54mbps inplaats van 300mbps....

Zag wel dat de drop nog steeds bestaan zag net 4 en 8 mbps voorbij komen.

ik kom wel dichterbij :/ maar zie het liefst dan toch 144mbps of 300mbps stabiel xD

*andere laptop / notebook zijn allebei gecapt op 54mbps maar die van hun zijn wel stabiel*

• c-mattic
Zou best kunnen dat je router zelf niet zo denderend presteert.
Je router (sitecom wl342) is een basismodel. Meeste basis n-routers presteren volgens reviews niet zoals ze het zouden moeten op n-mode (behalen dus die beloofde 144 of 300Mbps bijlange niet).

Hetzelfde met mijn router (dlink 615). Het is ook een basis n-router. Was onlangs op de universiteit verbonden op n-mode en behaalde daar een veel stabielere (en snellere verbinding) met de server. Snelheidsverschil dat dus niet te wijten is aan de internetverbinding :)

Deze basis n-router kunnen daarentegen wel goed overweg met de "good-old" g-mode. Verklaart waarschijnlijk waarom je verbinding stabieler is als router op g-mode staat en niet n-mode. ;)

Dus dat je verbinding niet zo constant is kan aan de beperkte capaciteiten van de router liggen.
Alhoewel de disconnects nog steeds niet zouden mogen.

Update:
Vond een review van je router op hardware.info en deze was niet echt positief.
http://nl.hardware.info/r...n-routers--sitecom-wl-342

Zou dus best kunnen kloppen dat je router mede-verantwoordelijk is voor de slechte draadloze verbinding.

[Voor 17% gewijzigd door c-mattic op 16-06-2011 23:32]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 13:12
Die 150 of 300 snelheid haal je nooit.
Marketing truuk, Delen door 2, wat overhead eraf en je houd een realistische snelheid over.

G standaard idem, 54 / 2 = 27, blij zijn als je er 22 à 23 van haalt.

Maar los daarvan vind ik het vreemd dat je niet de moeite neemt om te onderzoeken of je niet last hebt van buurnetwerken. Of je vergeet het terug te koppelen.
Draai eens een scan met InSSIDer. Dan kun je storing door buurtnetwerken met een beetje geluk uitsluiten.

Uitzenden met max vermogen, terwijl je er een meter naast zit zou ook voor problemen kunnen zorgen (reflecties, oversturing van het signaal).

Tot slot zou je nog bepaalde features in je router aan kunnen hebben staan die ingrijpen als je veel udp verkeer aan het genereren bent. (en daardoor in het oog van de router een Denial of Service zou kunnen veroorzaken). Check je router features.

Abort, Retry, Quake ???

• Teutates
Zal vast niet alles halen maar dingen zoals photobucket laden niet goed wanneer ik op mijn wireless zit nu.

Heb wel programma gebruikt om te controleren maar ik zie er niks vreemd aan.

Router functies

Ik moet dan dingen bij mijn firewall van mijn router omhoogschroeven /uitzetten ?

• HKnoodle
Ik heb een clean installatie gedaan en alle drivers opnieuw geïnstalleerd.
Tot mijn verbazing zijn de ping spikes nu veel minder, rond de 75ms.
Kon eerst niet gamen en niet skypen maar nu doet alles het goed.
Weet niet precieshoe dit kan of wat ik precies gedaan heb maar het is bij mij deels opgelost.

XPS17 6230 icm WNDR3700v2 en een clean install

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teutates
HKnoodle schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:43:
Ik heb een clean installatie gedaan en alle drivers opnieuw geïnstalleerd.
Tot mijn verbazing zijn de ping spikes nu veel minder, rond de 75ms.
Kon eerst niet gamen en niet skypen maar nu doet alles het goed.
Weet niet precieshoe dit kan of wat ik precies gedaan heb maar het is bij mij deels opgelost.

XPS17 6230 icm WNDR3700v2 en een clean install
Nice :P fijn dat jouw probleem is opgelost :)
Dus mogelijk zit er iets in de drivers niet helemaal lekker :)
Welke driver heb je gebruikt ?
Iets wat ik ook nog kan proberen.

Firewall router uitgezet geen verschil.
Verder van router af ook geen verschil.

Maar later ga ik dus eventjes de driver opnieuw installeren kijken of dat het probleem dan oplost :)
*en anders misschien clean install*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c-mattic
Teutates schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 06:58:
Heb wel programma gebruikt om te controleren maar ik zie er niks vreemd aan.
[afbeelding]
Yep, het zal niet aan interferentie van naburige wifi-netwerken liggen. :*)

Beetje off-topic:
Btw, hiervan kan ik alleen maar dromen. :9~ Zo weinig interferentie. Woon in de stad en wel... het resultaat zie je hieronder. :'(

Niet verwonderlijk dus dat ik waar mogelijk via mijn bedraad netwerk werk. :P
Maar is niet haalbaar op het tweede verdiep waar ik ben (zonder dat ik alles moet openbreken). En powerline ook niet wegens verschillende stroomgroepen (of hoe dat ook heet).
Misschien dat ik de 5Ghz-band eens moet overwegen..

[Voor 6% gewijzigd door c-mattic op 19-06-2011 12:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wees blij dat je dan hier niet woont:

Zijn er ondertussen al wel meer volgens mij.

[Voor 21% gewijzigd door Raven op 19-06-2011 12:50]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HKnoodle
Nice :P fijn dat jouw probleem is opgelost :)
Dus mogelijk zit er iets in de drivers niet helemaal lekker :)
Welke driver heb je gebruikt ?
Iets wat ik ook nog kan proberen.

Firewall router uitgezet geen verschil.
Verder van router af ook geen verschil.

Maar later ga ik dus eventjes de driver opnieuw installeren kijken of dat het probleem dan oplost :)
*en anders misschien clean install*
Laatste driver van de Intel website.
Voor de rest niks raars gedaan, alleen alles opnieuw installeren en tot mijn verbazing kon ik gewoon weer Skypen en gamen! :*)
Ik zou echt niet durven zeggen wat de oplossing is, volgens mij zijn het meerdere factoren bij elkaar opgeteld.
En nog een leuk nieuwtje, ik had eerst een probleem met mijn USB en dat is ook ineens verholpen..
Een clean install doet blijkbaar wonderen.. _/-\o_

• Petervanakelyen
Raven schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:49:
[afbeelding]
Dat is echt wel overdreven veel...
Waarom zet je je eigen netwerk niet op kanaal 1, lijkt minder interferentie te zijn dan op 10 waar je nu zit.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 09:40

NeHoX

Gamer + PV

Raven schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:49:
[afbeelding]
Je router op een regio instellen waar kanaal 14 beschikbaar is? ik zie bij 14 namelijk niets.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Teutates
Firewall van router uitgezet. had geen effect.
Driver gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd.
Zorgt er voor dat ik op standaard instellingen met 144 mpbs ik een veel stabielere verbinding heb.

Inzakkingen heb ik nog steeds maar het aantal discconects van xps met mijn router is flink gereduceerd.
Heb een aantal uur zonder disconects gebruik gemaakt van mijn internet.

Wel heb ik last van dat het nog te traag is af en toe.
Filmpjes van bijvoorbeeld youtube laden af en toe niet tot nauwelijks en met kabel bijna meteen.

Nog een poging met team fortress 2 en had ik af en toe spikes tot en met 139ms

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:47
offtopic:

Op de ruimte wonen geeft dan wel z'n voordelen. (Beide netwerken zijn overigens van mij)

[Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 20-06-2011 01:31]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Petervanakelyen schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:04:
[...]

Dat is echt wel overdreven veel...
Waarom zet je je eigen netwerk niet op kanaal 1, lijkt minder interferentie te zijn dan op 10 waar je nu zit.
Jep, veel idd. En dat is alleen maar aan de achterkant, aan de voorkant zitten er volgensmij ook nog wel de nodige die nog niet opgepikt zijn. Ik heb alle kanalen (behalve 14, zie hieronder) geprobeerd, mag blij zijn met 200kBps.... AP staat nu maar uit. Wil nog wel een wifi N NIC als AP proberen (voor in de router-pc), maar dan moet ik eerst pfSense (FreeBSD) vervangen door een OS dat ondersteuning bied voor N, FreeBSD doet dat namelijk niet + de Atheros driver voor FreeBSD is al jaren voorzien van de "stuck beacon"-bug wat in mijn geval alleen opgelost kan worden door te verhuizen naar het platteland.
NeHoX schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:13:
[...]

Je router op een regio instellen waar kanaal 14 beschikbaar is? ik zie bij 14 namelijk niets.
Dat zou nog kunnen, later eens proberen.

edit: Volgens wiki is kanaal 14 " 11b only"....

[Voor 8% gewijzigd door Raven op 20-06-2011 19:12]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ReyZa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-03 20:55
Mijn draadloze verbinding stort soms ook helemaal in en dit probleem doet zich voor sinds ik ziggo alles in een heb gekregen .Hierbij heb ik de nieuwe ubee wifi modem gekregen. Nu had ik verwacht dat het probleem bij ziggo of in de ubee modem/router zou zitten maar na een weekje stoeien en bellen met ziggo nog geen oplossing. Toen heb ik mijn laptop van werk verbonden (had ik natuurlijk al eerder moeten doen 8)7 ) en dan doet het probleem zich helemaal niet voor dit is wel een tragere netwerkkaart. Hiervoor had ik adsl van kpn en een wrt56G router (b/g netwerk dus) en toen had ik geen problemen.Ik heb de wireless-n 1030 in mijn xps 15 zitten enigste verschil dat ik nu kan bedenken is dat ik voor ziggo verbonden was met 802.11b/g en nu met 802.11n. Ik heb de laatste drivers geprobeerd te installeren van de intel site maar deze lijken ouder dan die op de dell site.Probleem is dat ik de drivers van de dell site niet geinstalleerd krijg hij blijft steeds zeggen dat de nieuwste drivers al geinstalleerd zijn al doet de datum me wat anders vertellen.

Verder lijkt bij mij het probleem zich niet voor te doen als ik een volle accu heb en aan de adapter hang(kan toeval zijn).Zodra ik de adapter los gooi beginnen de problemen terwijl ik zoals hier ook eerder vermeld bij energie beheer uitschakelen door netwerkkaart uitgeschakeld heb maar helaas nog geen oplossing voor mij.Ik heb alleen nog geen clean install gedaan en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten misschien later als er echt geen oplossing is voor mij. Ik heb nu N functie in de router uitgezet en nu heb ik teminsten een stabiele verbinding ook al is het een stukje trager dan ik eigenlijk zou kunnen halen.Ik hoop dat er hier nog een oplossing voor mij te vinden valt ik denk nog steeds dat het bij mij met de drivers te maken heeft maar goed we we gaan maar weer verder proberen.

[Voor 1% gewijzigd door ReyZa op 20-06-2011 18:34. Reden: extra info]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Krijgen jullie vreemde resultaten met DPC Latency Checker?

[Voor 5% gewijzigd door Nivk op 20-06-2011 20:18]

• Teutates
ik krijg vreemde resultaten :P

• Petervanakelyen
Daar klopt inderdaad het een en ander niet. Ik krijg DPC met geen mogelijkheid in het rood. Enkel wanneer ik WiFi aan/uit schakel gaat hij even boven de 2000µs.

• Teutates
Petervanakelyen schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:19:
Daar klopt inderdaad het een en ander niet. Ik krijg DPC met geen mogelijkheid in het rood. Enkel wanneer ik WiFi aan/uit schakel gaat hij even boven de 2000µs.
Maar het is waarschijnlijk een driver probleem dus ?

Maar wireless driver had ik al is opnieuw geinstalleerd :S (zelfs eerst de oude gedeinstalleerd)

• ReyZa
Ik heb nu zover ik weet de laatste driver geinstalleerd (Intel(R) Centrino (R) Wireless-N 1030 14.1.1.3) maar nog steeds geen verbetering. ;(

• c-mattic
ReyZa schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:46:
Ik heb nu zover ik weet de laatste driver geinstalleerd (Intel(R) Centrino (R) Wireless-N 1030 14.1.1.3) maar nog steeds geen verbetering. ;(
Misschien ligt de oorzaak van de hoge latency ergens anders? Alhoewel de meeste gevallen die ik kende het wel de wireless was, vermeldt DPC Latency checker ook andere oorzaken (interne geluidskaart, usb controllers,...). Misschien het testen waard?

• ReyZa
Ik had DPC Latency checker nog niet eerder gebruikt maar hij meld dit bij mij. :? Is volgens mij een standaard melding dus ik zal het een en ander moeten gaan proberen.

Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.

[Voor 7% gewijzigd door ReyZa op 21-06-2011 22:27]

• ReyZa
Ik ga nog even doortesten maar ik heb net in apparaatbeheer bij bluetooth radio's de Intel(R) Centrino(R) Wireless Bluethoot (R) 3.0 + High Speed Adapter uitgezet en hierna was mijn verbinding stabiel en heb ik ook de snelheid die ik verwacht. :)

• Teutates
ReyZa schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:21:
Ik had DPC Latency checker nog niet eerder gebruikt maar hij meld dit bij mij. :? Is volgens mij een standaard melding dus ik zal het een en ander moeten gaan proberen.

Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.
yep,

ik heb bijna alle drivers alweer gehad.... alleen audio driver en bios flash nog opnieuw downloaden... anders van het weekend clean install...

Iemand anders nog een idee ?

• ReyZa
Ik weet het nu zeker bij mij is de Intel(R) Centrino(R) Wireless Bluethoot (R) 3.0 de oorzaak.Als ik deze uitschakel is bij mij het probleem weg. d:)b

Nog even voor de info ik heb een XPS 15 met een wireless-n 1030 met bluetooth.Ik ga nog even kijken of er een nieuwe driver voor de bluetooth is en of dit mijn probleem oplost. Anders laat ik hem gewoon uit ik gebruik het toch bijna nooit.Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het zaakje werkt in de zelfde frequentie band,
Sony waarschuwd bijv bij aankoop van een laptop dat het kan storen op elkaar (zelfs als beide onderdelen in de zelfde laptop geintegreerd zitten)

Je wireless n, kun je miscchien in de 5Ghz band zetten

Iperf

• ReyZa
Ik las ergens dat de wireless-n 1030 geen 5Ghz ondersteunt misschien heb ik het verkeerd gelezen ik zal nog eens kijken.

Nee alleen de duurdere kaarten ondersteunen 5Ghz dus helaas. ;(

[Voor 21% gewijzigd door ReyZa op 22-06-2011 00:20. Reden: extra info]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ReyZa schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:19:
Ik las ergens dat de wireless-n 1030 geen 5Ghz ondersteunt misschien heb ik het verkeerd gelezen ik zal nog eens kijken.
Oh ook geen wireless a, waarchijnlijk niet dan

Iperf

• Teutates
ReyZa schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:11:
Ik weet het nu zeker bij mij is de Intel(R) Centrino(R) Wireless Bluethoot (R) 3.0 de oorzaak.Als ik deze uitschakel is bij mij het probleem weg. d:)b

Nog even voor de info ik heb een XPS 15 met een wireless-n 1030 met bluetooth.Ik ga nog even kijken of er een nieuwe driver voor de bluetooth is en of dit mijn probleem oplost. Anders laat ik hem gewoon uit ik gebruik het toch bijna nooit.Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ik heb blauwe tanden uitgeschakeld :) en het werkt :D

Stabiele verbinding
Weinig tot geen latency ingame :)

Geweldig :D

Waarom zoiets voor problemen kan veroorzaken is best wel vreemd....
(dpc geeft nog steeds meldingen maar websites die eerst problemen gaven / games helemaal niks )

zelfs op auto frequency gezet (gaat hij naar 300mpbs) geeft geen enkel probleem :)

• ReyZa
Teutates schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:34:
[...]

Ik heb blauwe tanden uitgeschakeld :) en het werkt :D

Stabiele verbinding
Weinig tot geen latency ingame :)

Geweldig :D

Waarom zoiets voor problemen kan veroorzaken is best wel vreemd....
(dpc geeft nog steeds meldingen maar websites die eerst problemen gaven / games helemaal niks )

zelfs op auto frequency gezet (gaat hij naar 300mpbs) geeft geen enkel probleem :)
Dat is mooi ik heb het ook even vermeld bij topic ervaringen dell xps 15 hier had ik eerder dit probleem al voorgelegd.

[Voor 6% gewijzigd door ReyZa op 22-06-2011 00:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 13:14
Bij mij hielp uiteindelijk hetvolgende:

Win7-64bit, intel 6230

Configuratiescherm - energiebeheer - geavanceerde instellingen
Je kunt daar aangeven dat er geen energiebeheer toegepast moet worden op de draadloze interfaces. Dit in tegenstelling tot de aanwijzingen die intel zelf geeft, in de driver is niets aan te passen.

Voor: 2-4 % packet loss
Ping local router 32-100+ ms

Na instelling:
0% packet loss, 1-2ms

Hint als je gaat testen
Ping 192.168.0.1 -n 1000
Hierdoor stuur je iets meer pakketjes dan bij de ping zonder opties.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee