Toon posts:

Audio over zeer lange afstand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 09:17
Heeft er iemand ervaring met audio over een wat langere afstand?

Het is de bedoeling om voor een feest de audio die uit de dj-mixer komt te recorden. De plaats van opnemen is alleen zo'n 50 meter verwijderd van de dj-booth. Met een beetje netjes wegwerken zit je al gauw op zo'n 60-75 meter kabel.

Ik heb al gezocht naar RCA (tulp) kabels maar kan deze nergens vinden van langer dan 20 meter. Weet iemand of die uberhaupt te krijgen zijn?

Zijn er wellicht andere (betaalbere) oplossingen om zo'n afstand te overbruggen?

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Eerste waar ik dan aan denk is gebalanceerde audio. ([url=Balanced audio]Wiki[/url]) Weet niet of dit een betaalbare optie is met kant en klare blokken maar met zelfbouw niet lastig.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je wilt geen tulp gebruiken om 50 meter te overbruggen. Daar wil je een balanced line signaal over XLR-bekabeling voor gebruiken (of TRS-jacks, of een combinatie daarvan.) Dat gaat prima over die lengtes. Vrijwel alle professionele apparatuur ondersteunt dat ook gewoon. Als je een goedkope DJ-mixer (lees behringer) hebt, zul je er een DI-boxje tussen moeten zetten.

[Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 14-06-2011 17:38]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:53
Waarom zit de opnamen unit zo ver weg dan ? Ik vraag me af of een XLR koppeling over die afstand gebruikelijk is. Vaak zit een regel unit bij een optreden ook wel op 50 meter afstand trouwens. (zo`n regeltentje)

• DJ-FreSh
De reden dat het zo ver weg zit is dat we 2 area's op moeten gaan nemen. Het probleem is ook meer dat we het ook moeten gaan streamen naar internet en live moeten kunnen switchen tussen de 2 area's.

We hebben een kleine ruimte om tot studiotje om te bouwen, alleen zit die dichter bij de eerste area.

Heb ook al nagedacht om een laptop met wifi neer te zetten. Het probleem daarmee is alleen weer dat ik ook aan de andere kant een laptop nodig heb om het zaakje weer op te vangen :)

Maar ik begrijp dus in iedergeval uit jullie reacties dat RCA teveel signaal verlies heeft over die afstanden. XLR zou wat dat betreft dan de enige gangbare optie zijn.

Iemand ervaring met zo'n draadloos zendertje voor audio?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DJ-FreSh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:47:
Iemand ervaring met zo'n draadloos zendertje voor audio?
Als je een fatsoenlijke opname wilt is een tweetal balanced line uitgangen (stereo tenslotte) je enige optie (aannemend dat je geen AES/EBU hebt, en dat zou trouwens over dezelfde bekabeling gaan :P)

[Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 14-06-2011 17:53]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJ-FreSh
CyBeR schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:52:
[...]

Als je een fatsoenlijke opname wilt is een tweetal balanced line uitgangen (stereo tenslotte) je enige optie (aannemend dat je geen AES/EBU hebt, en dat zou trouwens over dezelfde bekabeling gaan :P)
Daar vreesde ik al voor :P

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 21:07
Je gaat iets live broadcasten maar je weet nog niet hoe je het audiosignaal naar je studio krijgt?

Dan vraag ik me af of dat uitzenden ook wel gaat lukken.
Om wat voor een feest gaat het?
Is er een FOH tent aanwezig?

• DJ-FreSh
Daan00 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:58:
Je gaat iets live broadcasten maar je weet nog niet hoe je het audiosignaal naar je studio krijgt?

Dan vraag ik me af of dat uitzenden ook wel gaat lukken.
Om wat voor een feest gaat het?
Is er een FOH tent aanwezig?
We gaan area 1 in ieder geval uitzenden. Dat halen we ook gewoon met een 20m rca kabeltje. Optioneel dus switchen naar Area 2 als we die audio in de studio krijgen.

Ik ben niet bekend met de term FOH. Is dat zo'n plek waar alles centraal binnenkomt?

Anoniem: 328247

DJ-FreSh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:12:
[...]
Ik ben niet bekend met de term FOH. Is dat zo'n plek waar alles centraal binnenkomt?
Front Off House. Degene die de eindmix doet. :)

• DJ-FreSh
Anoniem: 328247 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:23:
[...]

Front Off House. Degene die de eindmix doet. :)
Ah nee. De opzet is niet zo gek groot. Tenminste...het is geen (Trance) Energy ofzo :)

Even een plaatje van vorig jaar. Onder de X zit een ruimte waar het studiotje komt. Redelijk dicht bij Area 1.

Anoniem: 328247

DJ-FreSh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:52:
[...]

Ah nee. De opzet is niet zo gek groot. Tenminste...het is geen (Trance) Energy ofzo :)

Even een plaatje van vorig jaar. Onder de X zit een ruimte waar het studiotje komt. Redelijk dicht bij Area 1.

[afbeelding]
Tja, je vroeg wat een FOH was. :*)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 10:10

LauPro

Prof Mierenneuke®

Voor dit soort dingen heb je snakes!

Ik wil juist van eentje van 30 meter af ;) . Volledig gebalanceerd en goede kwaliteit.

Als je echt 50 meter moet hebben zou ik een snake huren van die lengte.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee