Toon posts:

Blokjes vorming bij oud spel

Pagina: 1
Acties:

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 10:52
Vandaag maar eens een oud spel oud de kast getrokken om tot de ontdekking te komen dat deze er weinig zin in heeft. Het betreft het spel Freelancer.

Na 3 seconden goed beeld veranderen de textures in eens in grote vierkante blokken.

Pica!!!

Spel staat geïnstalleerd op een win7-x64 pc met een redelijk nieuwe HD6950. Andere moderne spellen als HD materiaal speelt prima af.

Rommelen met de compatibiliteit modus geeft weinig verschil en drivers / software zijn up-to-date.

Iemand enig idee?

• Daniel0416
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2018
Ben bang dat er toch wat compatibiliteit problemen zijn tussen je huidige hardware en de oudere game!

Oplossing??Geen idee!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Je zou nog kunnen proberen of het met Windows 2000 of XP wel werkt. Dit duid inderdaad op compatibiliteitsproblemen.

Als dat niet werkt zou je een retrosysteempje kunnen overwegen.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 19:59
Windows xp mode.

Draai een vitruele windows xp in windows 7. Gratis van mikerowesoft zelf:
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 13:14
Helaas windows xp mode ondersteund geen 3D graphics

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:42

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik ken het spel zelf niet, maar misschien is er bij video instellingen een optie in het spel om het in direct x 9 modus te spelen ?

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 16:59
probeer een beetje met de graphics options te spelen?

• gromnl
Helaas valt er in dit spel qua instellingen niet zoveel in te stellen. Alleen gamma en de resolutie zelf.

Virtual PC even geprobeerd maar geeft alleen maar fouten tijdens booten. (Vind één probleem al meer als zat dus er maar weer afgehaald.)

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 22:51
Het lijkt er op dat het texture geheugen wordt gecleared ofzo.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 10:49

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je toevallig anti aliasing geforceerd via het ccc? (Catalyst Control Center)
Staat adaptive anti aliasing aan?
Probeer eens met catalyst AI uit.

Windows 7 zou in staat moeten zijn dit gewoon goed te spelen.
Freelancer + discovery draait hier als een zonnetje. Enige wat ik me kan herinneren van toen ik het speelde is dat ik ook wat problemen had om het goed werkend te krijgen.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:26

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb je de mogelijkheid om de videosettings op software-/hardware-mode te zetten? Zo ja, probeer dat eens. Oude spellen hadden die keuze nog weleens meen ik te herinneren.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• gromnl
En het beestje heeft een naam. In CCC vinkje moeten zetten bij "morphological filtering". Geen idee wat het doet maar het ziet er goed uit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee