• Anoniem: 409214
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste tweakers
Ik wist niet waar ik dit toppic neer moest zetten.
Maar omdat het met mijn inkomen te maken heeft zet ik het hier.
Als dat niet goed is zou iemand het dan willen verplaatsen?

Om even op mijn vraag terug te komen.
Ik heb iets voor een vriend gedaan in hiervoor zou ik een vergoeding krijgen.
Hij zou het met de post naar mij toestuuren wand hij kwam de eerste tijd niet meer in de buurt.
Nu heeft hij het woensdag of donderdag verzonden, het is nu dinsdag en het is er nog niet.
Ik heb dit al een keer eerder gehad toen ik vanaf mijn opa en oma iets voor moederdag naar mijn moeder heb gestuurd.
Dit kwam ook niet aan.
En als het nu een kaartje was oke.
Maar in totaal komt de waarde snel op 60 euro.
En met mijn zakgeld van 40 per maand is dat tog heel wat.

Ik heb geen email of telefoon nummer van tnt (ik denk dat het met tnt is verzonden) gevonden.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
En waar zou ik het eventueel kunnen afhalen? Postkantoor?

Ik hoop dat julliemmij kunnen helpen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als het niet verzekerd is verzonden heb je al snel pech.

Je zou wel bij TNT een klacht kunnen indienen, maar ik betwijfel of je daar iets mee opschiet. Op de site van TNT Post vind je ook de contactgegevens van de klantenservice: http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:33
Vergeet niet dat het dit weekend Pinksteren was. Misschien moet je nog even geduld hebben.

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoezo verzendt je dan ook geld met de post. Je kunt het toch ook gewoon overmaken?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Voor dit soort problemen hebben ze bankrekeningen uitgevonden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Waarom zou een vriend dat niet gewoon overmaken of IRL geven? Post is enorm riskant. Bovendien kan je dan zeggen "Ik heb het echt gestuurd hoor!" terwijl je het niet heb gedaan...

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:53

CeesKees

I rest my Kees

Ik denk dat je "vriend" het helemaal niet heeft verstuurd!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:01
Hoe heeft hij het verstuurd? Aangetekend of gewoon in een enveloppe gestopt? Als het dat laatste is, dan ben ik bang dat je pech hebt als het niet aankomt (en je vriend je adres goed geschreven heeft). Er is namelijk geen enkel bewijs dat je vriend dat geld heeft opgestuurd, laat staan dat het bedrag te bewijzen is.

Het beste is om een volgende keer het geld over te laten maken naar je bankrekening.

• Niet online
Ik vertrouw hem volkomen dat is het probleem niet.
Hij heeft geen interne bankieren.
Maar het probleem is.
Het is al de 2de keer.
Ook een keer toen ik het zelf heb gestuurd ging het mis.
Omdat ik wist dat we een moeilijk addres hadden had ik het uitgeprint.
Dus ik weet zeker dat het toen goed was.
En tog kwam het niet.
Maar deze keer kan het idd wel aan pinksteren liggen.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

*knip*

[Voor 82% gewijzigd door SmartDoDo op 14-06-2011 19:25]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Uhm, je had toch ook kunnen vragen of zijn vader het geld kon overmaken naar jouw rekening? En onverzekerd geld versturen per post is gewoon dom.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

En als het om louche verkooppraktijken gaan die buiten de belastingdienst en justitie om zouden moeten gaan moet je het als ondernemersrisico zien :+

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

smesjz schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:37:
Uhm, je had toch ook kunnen vragen of zijn vader het geld kon overmaken naar jouw rekening? En onverzekerd geld versturen per post is gewoon dom.
Zelfs verzekerd is het nog een behoorlijke weg om ooit je geld weer terug te krijgen.

Vroeger kocht ik veel online voor andere mensen (veelal mensen zonder creditcard waar creditcard enige optie was), 90% ging via telebankieren maar kleine groep (veel jongeren) stuurde mij gewoon geld. Gaat 9/10 goed, maar 1x verzekerd verzonden en kwam opengescheurd binnen. Zelfs foto's van verzending en ontvangst, ging TPG (nu TNT) niet over tot vergoeding van het geld, gelukkig ging het maar om 13 euro.

Geld uberhaubt via post versturen is gewoon niet slim :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Niet online
Okey
Bestkut
Het gaat om veel geld
Noujah niks aan te doen...

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 21:09
Vandaag moet je als maandag zien aangezien er gisteren niet bezorgd is, grote kans dat je het morgen krijgt.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13
Anoniem: 409214 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:43:
Okey
Bestkut
Het gaat om veel geld
Noujah niks aan te doen...
Volgende keer beter toch? (we gaan dan wel een wedje leggen hier ;) )

[Voor 9% gewijzigd door Keiichi op 14-06-2011 15:44]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Niet online
Keiichi schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:44:
[...]

Volgende keer beter toch? (we gaan dan wel een wedje leggen hier ;) )
Haha isgoed
Maar als jij wint stuur ik het geld wel met de post :p

• Niet online
Maegrim schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:43:
Vandaag moet je als maandag zien aangezien er gisteren niet bezorgd is, grote kans dat je het morgen krijgt.
We wachten af

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maegrim schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:43:
Waarom als ik deze zin lees, heb ik meteen dat liedje 'friday' in m'n hoofd? :X

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 00:08
Hoe kan het zijn, dat nog niemand over spelling is begonnen...

ontopic:
hier is de post ook erg onregelmatig, ik wacht altijd 5 werkdagen en maak dan eens een praatje met de postbode.

Do what you love, do it often

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13
macciez schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:47:
hier is de post ook erg onregelmatig, ik wacht altijd 5 werkdagen en maak dan eens een praatje met de postbode.
Ik vraag me af hoe dat in z'n werk gaat om een praatje met de postbode een praatje te maken.

Ik zou:
a) vrij moeten nemen van m'n werk
b) de hele dag voor het raam gaan zitten om te kijken wanneer ie aan m'n deur komt.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• ev1ltje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04-2018

ev1ltje

euh.. proper?

Keiichi schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:53:
[...]

Ik vraag me af hoe dat in z'n werk gaat om een praatje met de postbode een praatje te maken.

Ik zou:
b) de hele dag voor het raam gaan zitten om te kijken wanneer ie aan m'n deur komt.
Hij heeft het waarschijnlijk over de zaterdag (zie referentie naar de vijf werkdagen ervoor) ;)

En misschien kan hij het klepje van de bus horen als dit wordt "gebruikt", of heeft hij gewoon een erg groot raam :+

edit:
Maar euh, @TS: Verzend alsjeblief in het vervolg geen geld meer met de post, dat is om problemen vragen. De wereld is overigens al zo corrupt, en ik kan mij inbeelden dat een postbode met lange vingers wel eens zou durven een brief toevallig te "verliezen" als hij zit dat er geld in zit.

[Voor 21% gewijzigd door ev1ltje op 14-06-2011 15:56]

Specsels ♦♦♦ 5D Mark II + wat mooi glaswerk en lichtjes

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Zaterdag heb je meestal de weekendbezorgers.. Die zijn doordeweeks op school...

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 00:08
Keiichi schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:53:
[...]

Ik zou:
Ik zit in Duitsland (weet niet of dit ook normaal is in NL), maar wij hebben 1 of andere grote kast in de straat, waar kennelijk de post in wordt gedumpt, als ik sochtends naar de tram loop, dan zie ik hem 3 van de 5 dagen daar zijn post in zijn fiets laden. Tevreden?

Do what you love, do it often

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:25:
Als het niet verzekerd is verzonden heb je al snel pech.

Je zou wel bij TNT een klacht kunnen indienen, maar ik betwijfel of je daar iets mee opschiet. Op de site van TNT Post vind je ook de contactgegevens van de klantenservice: http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/
Al is het verzekerd, dan heb je er nog niks aan. Je mag niet eens geld versturen met de post.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 03:12

SmartDoDo

Woeptiedoe

Anoniem: 409214 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:21:
Beste tweakers
Ik wist niet waar ik dit toppic neer moest zetten.
Maar omdat het met mijn inkomen te maken heeft zet ik het hier.
Je topic heeft te maken met postbezorging en dat soort zaken passen beter in Stuffis Generalis. Daar heb je nog geen toegang dus heeft het ook geen zin jouw topic daarnaartoe te verplaatsen. Daarom zet ik er toch een slot op.

Misschien ontvang je je verwachte post alsnog en anders lijkt het me een goede raad om het voortaan over te laten maken, dan is de kans een stuk kleiner dat het fout gaat :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee