Toon posts:

[JAVA/Android] Notificatie op een bepaald tijdstip

Pagina: 1
Acties:

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 17:36

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Topicstarter
Voor een schoolproject, waar wij de schoolagenda uitlezen en importeren in een rooster applicatie ben ik bezig met het tonen van notificaties bijvoorbeeld 10 min. voor een afspraak.
Bijvoorbeeld: Over 10 min. les in Lokaal 233

De notificatie kan ik prima laten zien, maar het lukt mij niet om de notificatie op een bepaald tijdstip te starten.
Ik dacht dat dat gewoon meegegeven moet worden met het aanmaken van een notification maar dat lijkt niet te werken.

Zoals ik al zei, de notificatie wordt wel getoond op het scherm, maar direct bij het opstarten van het programma, en niet op het moment dat de notificatie ingesteld staat.

Hierbij de code die ik geschreven heb:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
    NotificationManager mManager = (NotificationManager) getSystemService(Context.NOTIFICATION_SERVICE);
        Intent intent = new Intent(this, SelectAppointment.class);

// SyncRooster sync = new SyncRooster();
        // sync.createSync(this.getApplicationContext());

//testje om de datum te pakken.
        java.util.Date date = new java.util.Date(2011, 06, 14, 10, 32, 00);
        // create notification event
        //Aangezien date.GetTime de tijd vanaf 1970-01-01 00:00 pakt tel ik die datum/tijd er nog bij op
        Notification notification = new Notification(R.drawable.icon,
                "Hello!!!", date.getTime() + new java.util.Date().getTime());

notification.setLatestEventInfo(getApplicationContext(),
                "Notification", "Woohoo!" + date.getHours() + " "
                        + date.getMinutes() + " " + date.getSeconds(),
                PendingIntent.getActivity(this.getBaseContext(), 0, intent,

PendingIntent.FLAG_CANCEL_CURRENT));

mManager.notify(0, notification);

Last.fm | Code Talks

• Anoniem: 241683
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kun je niets vinden over een oplossing op google dan?
Ik heb niet echt het idee dat je uberhaubt gezocht hebt... Bij mij is het ongeveer de eerste hit op google.

Ik denk dat je toch maar even moet zoeken :)

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Topicstarter
Ik heb gezocht (natuurlijk), maar de dingen die ik gevonden heb leverden niet echt iets op.
Deze doet volgens mij:
http://stackoverflow.com/...ation-only-during-specifi

Deze doet het bijvoorbeeld alsnog op het moment dat de code wordt aangeroepen(System.getCurrentTime())

Last.fm | Code Talks

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 23:16

Yintha

We'll stay gold forever

Geen verstand van java maar kun je hem niet de lokale tijd en de tijd van de reminder vergelijken en dit in een loop zetten?

• Anoniem: 241683
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waar zoek je dan op?

Wel vreemd maar gebruik iig de goeie zoekwoorden: Linkje

En dan de timer gebruiken, dan moet je het niet meer fout kunnen doen. ;)

[Voor 9% gewijzigd door NMe op 14-06-2011 14:49. Reden: LMGTFY wordt hier niet gewaardeerd.]

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Topicstarter
Ik zocht op dingen als notification at certain time, maar schedular heb ik niet aan gedacht, zal het even gaan proberen, maar dat moet wel goedkomen.

Bedankt ;)

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee