Windows 7 - striped volume

Pagina: 1
Acties:

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
In Windows 7 heb ik inmiddels mijn 3TB schijven niet meer als gewoon spanned volume maar als striped volume ingesteld (zou sneller zijn, ik moet het nog testen). Er staat ook al data op het striped volume . Mijn vraag is of ik later ook nog een extra dynamisch volume aan het striped volume kan toevoegen. Met spanned volume kan dat wel maar voor een striped volume kan ik het niet vinden (Google).

EDIT: Toch wat gevonden: http://www.thewindowsclub...riped-volume-in-windows-7

... dan zou het niet kunnen. Kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 17% gewijzigd door flopdoc op 14-06-2011 09:28 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Misschien niet helemaal ontopic, maar houd er rekening mee dat als je een schijf verliest in een stripe je al je data kwijt bent.

Met een spanned volume ben je alleen de data kwijt die op de specifieke schijf stond die kapot is.

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
brederodekater schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:31:
Misschien niet helemaal ontopic, maar houd er rekening mee dat als je een schijf verliest in een stripe je al je data kwijt bent.

Met een spanned volume ben je alleen de data kwijt die op de specifieke schijf stond die kapot is.
Ik ben me de beperkte risico's wel bewust, ik heb backups van de data die ik echt belangrijk vind. Nou dacht ik dat het risico met een spanned volume hetzelfde is overigens.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2