Toon posts:

Case zonder ruimte voor PSU

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:02
Hey,

Ik ben nu al enkele uurtjes op zoek naar een case waar geen plaats voorzien is voor een psu.
Raar idee? Waarschijnlijk. :P

Ik wil namelijk een htpc in elkaar zetten, maar die moet zo klein mogelijk zijn
Alle onderdelen heb ik al, die doen momenteel dienst als server.
De server wordt echter vervangen door een nas en daarom wil ik er een htpc van maken.

De kast moet dus micro-atx worden, ik wil geen mini-itx gaan kopen.
Ik heb al een pico-psu in de server, daarom ben ik nu dus om zoek naar een case waar geen plaats voorzien is voor een psu.

Bestaan die eigenlijk wel? Het is nogal lastig om op te googlen, ik kom steeds uit bij cases waar gewoon geen psu in zit. :/

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 17:36
Wat is de bedoeling dan? Dat ontgaat mij een beetje...? Je kan de ruimte dan toch ook gewoon onbenut laten? Enige reden die ik kan bedenken is om een zo'n klein mogelijke behuizing te hebben? Maar er moeten wel meerdere schijven in kunnen? Het zijn eigenlijk eisen die een beetje haaks op elkaar staan... normaal gesproken is er in dergelijke kleine behuizingen maar ruimte voor 1 hdd en/of 1 optische drive... dat is wat je met een NAS en/of server niet wil toch?

[Voor 33% gewijzigd door MicGlou op 14-06-2011 07:40]

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 15:06
Kijk of je een Dell behuizing kan vinden, sommige kantoor pc modellen van hun hebben een externe voeding
alleen het type weet ik zo niet

edit: Dell optiplex
http://www.pc-com.com/images/dell_SX280.jpg

[Voor 19% gewijzigd door soheilmd op 14-06-2011 00:57]

• Fire69
MicGlou schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:51:
Wat is de bedoeling dan? Dat ontgaat mij een beetje...? Je kan de ruimte dan toch ook gewoon onbenut laten? Enige reden die ik kan bedenken is om een zo'n klein mogelijke behuizing te hebben?
Juistem ;)
Maar er moeten wel meerdere schijven in kunnen? Het zijn eigenlijk eisen die een beetje haaks op elkaar staan... normaal gesproken is er in dergelijke kleine behuizingen maar ruimte voor 1 hdd en/of 1 optische drive... dat is wat je met een NAS en/of server niet wil toch?
Denk dat je nog eens opnieuw moet lezen ;)
Het is nu een server, maar wordt een HTPC. Alle schijven behalve een 2.5" gaan eruit.
Aangezien hij in de woonkamer onder de tv komt, zoek ik dus een zo klein mogelijke case.
En een case waar dan achteraan een groot leeg gat zit, da's plaatsverspilling :)
soheilmd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:53:
Kijk of je een Dell behuizing kan vinden, sommige kantoor pc modellen van hun hebben een externe voeding
alleen het type weet ik zo niet

edit: Dell optiplex
http://www.pc-com.com/images/dell_SX280.jpg
Die SX280 is denk ik een micro-btx mobo, ik vrees dat dat niet gaat passen.

Blijkbaar toch niet zo'n evidente vraag dus :P

• MicGlou
Niet zo'n evidente vraag... tja, het soort behuizing waar jij eigenlijk over spreekt is doorgaans voor mini-itx... maar jij wilt het hebben voor micro-atx. Het zit em gewoon in de combinatie... Waarom zoek je niet gewoon naar de kleinst mogelijke behuizing ipv perse eentje zonder psu-bay?

Of een leuke betaalbare htpc behuizing met alreeds een voeding erin? Er bestaan een aantal zeer mooie kleine htpc behuizingen met custom formfactor voeding.

Maar je beperkt jezelf toch wel heel erg in de keuzes... mocht je toevallig wat vinden dan moet het ook maar toevallig naar je smaak zijn. Want het moge duidelijk zijn dat je wens/eis vrij bijzonder is voor een pc-behuizing.

Ik zou iig de pricewatch gewoon filteren totdat je alleen maar micro-atx kastjes hebt en daaruit kiezen wat de kleinste is... anders zou ik het ook niet weten. Of je moet toch voor een andere voeding gaan en/of een mini-itx bordje...

• Fire69
Ik vrees inderdaad ook dat het gewoon niet bestaat.
Nu ben ik dus maar op zoek gegaan naar cases met de kleinst mogelijke custom formfactor.

Bvb de Silverstone LC19, die werkt ook met een externe powerbrick, maar het interne gedeelte is nog groter dan de picpsu

Die psu kan ik dan vervangen door de picopsu.

Zal wel eens moeten meten, want hij is maar 68mm hoog, ik weet diet of de boxed cooler van een AMD X2 hier gaat in passen... :)

[Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 14-06-2011 11:24]

• MicGlou
Dat gaat niet passen, dat kan je ik je op voorhand al vertellen. Je raakt sowieso al op zijn minst een centimer hoogte kwijt door het moederbord... en een stockkoeler is volgens mij incl koelblok al een centimer of 7 a 8 hoog. Voor socket AM2 (is het toch?) denk ik zelfs vrij moeilijk te vinden wat in die behuizing past... Misschien een passieve koeling en de cpu wat onderklokken zodat deze niet te heet kan worden?

• Fire69
Denk dat het qua heet worden sowieso al mee valt met die cpu.
Hij zit nu wel in een ruime kast, maar de enige fan is die op de heatsink. Gisteren toevallig nog aan gevoeld en dke was gewoon koud :)

Dus kan ik inderdaad misschien wel gewoon passief koelen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee