Toon posts:

"Psycho Folder" een bestand automatisch laten openen

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 18:52
Ik hoop dat ik hier goed zit bij programming, ik heb er echt helemaal geen kaas van gegeten. Het is dan ook waarschijnlijk een enorm makkelijke vraag.

Ik wil nzb bestanden die automatisch in een map gezet worden ook weer direct automatisch laten openen.

Ik heb een programma gevonden wat een map in de gaten kan houden en zodra er een bestand in gezet wordt dingen met dat bestand kan doen. Denk aan extracten, verplaatsen enzovoorts.

Wat niet standaard in het xml bestandje staat is het uitvoeren van een bestand. Volgens mij is dat wel mogelijk, maar ik kom er niet uit hoe ik een rule moet maken in het xml bestand om dit voor elkaar te krijgen.

Ik heb het standaard xml bestand aangepast. Het ziet er nu zo uit en slaat waarschijnlijk nergens op:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<RuleManager xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
<Rules>
<Rule>
<Run>cmd.exe /c run "{FILE}" "E:\NZBs\"</Run>
<Extension>.nzb</Extension>
<Name>Run NZB Files</Name>
<KeyWait>0</KeyWait>
</Rule>
</Rules>
</RuleManager>
Psycho Folder

Kan iemand me hierbij helpen?

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:10
Probeer eens:
code:
1
<Run>{FILE}</Run>

of (met quotes):
code:
1
<Run>"{FILE}"</Run>

Het is denk ik hetzelfde als de command line. Als je een bestand hebt E:\NZBs\test.txt, dan kan je op de command line E:\NZBs\test.txt invullen en dan enter. Dan wordt test.txt geopend met het standaard programma voor die extensie (.txt). Je hoeft het programma zelf niet te noemen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:41

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• SaN
alwinuzz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:51:
Probeer eens:
code:
1
<Run>{FILE}</Run>

of (met quotes):
code:
1
<Run>"{FILE}"</Run>

Het is denk ik hetzelfde als de command line. Als je een bestand hebt E:\NZBs\test.txt, dan kan je op de command line E:\NZBs\test.txt invullen en dan enter. Dan wordt test.txt geopend met het standaard programma voor die extensie (.txt). Je hoeft het programma zelf niet te noemen.
Helaas, dit werkt niet. Zodra ik een nzb bestand naar de map kopieer zegt Psycho Folder wel dat hij de rules ervoor gaat uitvoeren, maar er gebeurt verder niks.
Omdat het eigenlijk niet echt om het programma gaat maar om het xml bestand wist ik niet waar ik het topic moest plaatsen.

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Je wilt de nzb's laten openen, dat zal gebeuren door je standaard leech programma neem ik aan?

In de meeste programma's zit wel de optie om een bepaalde folder te scannen op nzb's en ze dan automatisch aan de download queue toe te voegen.
Of is dat niet wat je wil?

Misery and hate will kill us all.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:37
Idd, zoals hierboven gezegd..
Wat is het downloadprogramma?

Als dit bijvoorbeeld Spotnet, SABNZBd, AltBinz, of een ander fatsoenlijk programma is dan maakt dat het antwoord stukken simpeler :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

newsleacher gok ik zo O-)

[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.
Is er een mogelijkheid om nzb's die sickbeard in de black hole zet, direct uit te laten voeren, zodat Newsleecher opstart? Op die manier hoeft Newsleecher niet continu open te staan om nieuwe series binnen te halen.

[Voor 49% gewijzigd door Fish op 13-06-2011 23:12]

Iperf

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:37
Of je nou NewsLeecher laat idle'en, en automagisch elke x seconden laat scannen op nieuwe .nzb's
of je laat een ander programma dit doen, die vervolgens NewsLeecher opstart..

Kost je een paar MB RAM meer misschien, maar ik zou gewoon een (lichte) UsenetClient open laten staan :)

[Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 13-06-2011 23:14]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• SaN
Bedankt voor de suggesties. Ik zou het alleen toch graag op mijn manier doen. Zo moeilijk kan het niet zijn, ik zoek alleen naar de juiste rule.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 00:42

we_are_borg

You will Comply

<Run>cmd.exe /c run "{FILE}" "E:\NZBs\"</Run>

Je opent cmd geef cmd een optie mee je zegt daarna run file in path alleen welke file wil je opstarten. Ik zou gaan voor:

<Run>"X:\programma.exe" "{path}"</Run>

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SaN schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 01:19:
Bedankt voor de suggesties. Ik zou het alleen toch graag op mijn manier doen. Zo moeilijk kan het niet zijn, ik ziek alleen naar de juiste rule.
Inderdaad vast niet zo moeilijk maar dan moet je niet al te snel na het concept ontdekken al de moed opgeven en het vragen: de juiste rule bedenken en maken is juist het hele eiereneten ;)

In het kader van debugging; probeer vanaf de commandline eens wat ' cmd.exe /c run "{FILE}" "E:\NZBs\" ' zou moeten doen. <== als je dat doet zie je waar het fout gaat.

De psychofolder-wiki geeft een paar wel-werkende voorbeelden. Inderdaad wil je %executable% %parameters% doen: roep de juiste app aan met de uiste parameters.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SaN
Begrijp ik nou goed dat jij wel weet hoe het zou moeten, maar het me nu niet verteld?

Ik kom al lang genoeg op dit forum om te weten dat je eerst zelf moet zoeken voordat je iets vraagt. Ik heb google dus al flink geraadpleegd, helaas kwam daar niks uit. Ik kom er niet achter hoe ik een bestand met een variabele naam met een vaste extensie kan laten openen vanuit een commandline.

Ik ben er best een tijdje mee bezig geweest, maar aangezien dit echt niet in mijn straatje ligt kom ik er niet uit. Als er dan hier iemand is voor wie dit een eitje is, dan kan hij dat toch wel even opschrijven? Ik weet in ieder geval dat ik dat graag zou doen voor iemand...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SaN schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:47:
[... bla bla bla ]

Ik heb google dus al flink geraadpleegd, helaas kwam daar niks uit. Ik kom er niet achter hoe ik een bestand met een variabele naam met een vaste extensie kan laten openen vanuit een commandline.

[... huilie ...]
Kijk eens met http://live.sysinternals.com/procexp.exe wat voor argumenten er normaal meekomen
kies process -> properties -> image

Je open geen nzb. ok dat kan wel, maar dan lees je tekst.
Je opent newleecher (de exe) en die vertel je dat die iets moet doen. in jouw geval de inhoud waar het nzb bestand naar refereert downloaden

voordat je weer huilie gaat doen over waarom vertel je me het niet,
ik gebruik geen newsleecher dus ik weet ook niet wat voor argumenten er exact meegegeven worden al kan ik er 1 wel raden. en ik verdom het om voor jou te installeren

het probleem ligt bij jou dat je niet weet wat je moet openen, verder denk ik dat fjk het best aardig heeft uitgelegd.

[Voor 65% gewijzigd door Fish op 15-06-2011 00:07]

Iperf

• SaN
Huilie valt wel mee geloof ik. Ik probeer uit te leggen dat ik hier te weinig verstand van heb om zelf verder te troubleshooten. Dat is eigenlijk het enige.

Uitleggen hoe iets werkt zodat ik verder kan is prima. Maar alleen vertellen dat ik maar verder moet troubleshooten terwijl ik aangeef dat ik vastloop komt betweterig over.
Je open geen nzb. ok dat kan wel, maar dan lees je tekst.
Je opent newleecher (de exe) en die vertel je dat die iets moet doen. in jouw geval de inhoud waar het nzb bestand naar refereert downloaden
Je zegt dat een nzb openen wel kan, maar dat de pc dan tekst leest. Hoe bedoel je dit? Als Windows het nzb bestand opent start Newsleecher automatisch. Waarom zou dat niet werken?

Je geeft me wel een nieuw idee, ik zou ook Newsleecher kunnen laten starten als Psychofolder detecteert dat er een bestand bijgekomen is in de map die wordt gemonitord. Newsleecher ziet dan zelf het nzbtje. Dat is misschien makkelijker.

[Voor 3% gewijzigd door SaN op 15-06-2011 00:18]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er zit wat intelligentie in de explorer en de commandline

Maar je kan een plaatje bijv niet starten. je start een fotoprogramma die op zijn beurt het plaatje opent waarbij je het plaatje als argument meegeeft

Je kan een exe,com,bat,etc starten (mits daar ook inhoudelijk iets in staat waar het os iets mee kan)

[Voor 7% gewijzigd door Fish op 15-06-2011 00:26]

Iperf

• SaN
fish schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:25:
Er zit wat intelligentie in de explorer en de commandline

Maar je kan een plaatje bijv niet starten. je start een fotoprogramma die op zijn beurt het plaatje opent

Je kan een exe,com,bat,etc starten (mits daar ook inhoudelijk iets in staat waar het os iets mee kan)
Ok, dat wist ik dus al niet eens. Vandaar dat ik er dus ook geen command voor kon vinden. Dan kan je blijven zoeken.

Ik ga Newsleecher proberen te laten openen. Verder hoef ik Newsleecher niks te laten doen aangezien hij zelf het nzb bestandje zal detecteren in de map.

Edit: Gelukt, bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SaN schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:47:
Begrijp ik nou goed dat jij wel weet hoe het zou moeten, maar het me nu niet verteld?
FWIW: nee, ik ken noch het tool dat je wilt gebruiken en de parameters die dat nodig heeft, noch kan ik me niet herinneren ooit eerder Psycho Folder gezien te hebben. De combi maakt dat ik het met common sense moet doen. Een 100% zeker kloppend voorbeeld kan ik niet uit m'n mouw schudden want ken de eventuele nukken van de tools niet. En aan een gok heb je niets dus daar begin ik niet aan ;)

Dat run geen bestaand commando is had ik inderdaad wel even kunnen zeggen, aangezien je aangaf het graag met XML + commandline parameters te willen doen ipv bestaande tools ging ik er natuurlijk van uit dat je die basiskennis had. Zo niet wordt het idd lastig. fish geeft dan een mooie uitleg.

Voor als je je ooit verveelt en het regent: Wikipedia: Command-line interface geeft denk ik wel een mooi overzicht (maar ga dat niet uit je hoofd leren, bespreekt vooral ook andere OS'en: het gaat je om de concepten).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee