Toon posts:

Monitor Audio op Marantz SR5003

Pagina: 1
Acties:

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 22:11
Ik ben de laatste paar weken flink wezen luisteren naar speakers.
Nou krijg ik binnenkort de MA RX8 thuis te staan om te luisteren.
Maar nu kwam ik er achter na wat op internet gekeken te hebben dat die speakers 4 Ohms zijn.
Maar op mijn SR5003 staat:
Front A or B, Center, Surr, Surr back : 6-8 Ohms
Front A + B : 8 Ohms

Is het nu "slecht" om deze speakers op mn receiver aan te sluiten?
Wat zijn de gevolgen of zijn er geen?
Of kan ik beter een aparte eindversterker kopen voor alleen de front speakers?

Alvast bedankt...

• -]Stellarc[-
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2019
Het kan wel , mits je in de gaten houdt dat hij niet te warm wordt.

Anoniem: 328247

Soms gaat het goed, maar vaak gaat het mis en blaas je je versterker op. Bij een wat hoger volume gaat de SR5003 clippen en dat is meestal het einde van de speaker en/of de eindtorren. Beter is het om speakers van 6-8 Ohm te gaan zoeken, zoals Dali, B&W etc. en die MA RX8 te laten voor wat het is. Een aparte eindbak voor de fronts kan natuurlijk ook, maar dan ben je meer geld kwijt.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 13-06-2011 23:32]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Met normaal gebruik zal je echt je versterker niet op gaan blazen, als je feestjes gaat geven dan zal het sneller fout gaan. En proberen kan altijd, want als het niet lekker gaat zal de versterker eerst in de beveiliging schieten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zonder impedantiegrafiek zegt het niet zoveel. Als hij niet onder de 4Ω raakt is het niet zo'n probleem, je hebt ook '8Ω' speakers die op een bepaalde frequentie tot zo'n 2Ω zakken dus misschien is het wel veilig aangegeven. Als je op A én B een 8Ω speaker aansluit ziet de versterker ook 4Ω totaal, dus volgens hun eigen specs moet het al gewoon goed gaan ;)

Verder met FeaR: normaal volume gaat gewoon prima werken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

FeaR schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:35:
Met normaal gebruik zal je echt je versterker niet op gaan blazen, als je feestjes gaat geven dan zal het sneller fout gaan. En proberen kan altijd, want als het niet lekker gaat zal de versterker eerst in de beveiliging schieten.
Zou je denken. In de meeste gevallen werkt de beveiligig niet bij clippen. Ik heb al heel wat eindtrappen gerepareerd, die daardoor naar de eeuwige jachtvelden waren verbannen. :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Als die speakers gewoon 4 Ohm zijn gaat er niets gebeuren en kan TS gewoon die Monitor Audio speakers aansluiten. Mijn speakers dippen ook naar 2.9 Ohm en hier ook geen centje pijn op een gemiddelde receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Ach ja, soms gaat het ook wel goed. :o

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 14-06-2011 00:11]

• mbliek
thanks voor de reacties, denk toch maar dat ik voor de zekerheid een 2de hands stereo eindversterker ga kopen. Kan beter voorkomen dan genezen...

• mbliek
Heb inmiddels 2 mono eindversterkers gekocht (Audiolabor Schenell)
Heb nu de Canton Chrono SL580 staan en die klinken een stuk beter hierop dan op mn SR5003.
Zaterdag de RX8 ophalen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee