Toon posts:

asus supreme fx II met ASRock moederboard?

Pagina: 1
Acties:

• foxofinfinety
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 19:40
een collega van mij heeft recentelijk een nieuwe geluidskaart gekocht.
ik heb toen zijn vorige kaart, een Asus Supreme FX II, gekregen.

echter, kan ik die niet gebruiken op dit moment.
windows 7 (Ultimate x64) ziet de kaart niet in Apparaat beheer en de drivers willen ook niet installeren.

als ik probeer de drivers te installeren geven deze de fout dat ze niet geschikt zijn voor mijn hardware configuratie.

ik heb verder dit:
Asrock P5B-DE
Intel Core 2 Quad Q8200
Asus EN9800GT/DI/1GD3
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G (twee keer)
Cooler Master Centurion 5
weet iemand hoe kan ik die kaart gebruiken als ik de drivers niet kan installeren?

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Bij Asus proberen nieuwe drivers te downloaden misschien??

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 00:49
Die supreme kaartjes horen bij dat moederbord, los heb je er niks aan helaas.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• foxofinfinety
Verderf schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:20:
Die supreme kaartjes horen bij dat moederbord, los heb je er niks aan helaas.
was ik al enigzins bang voor ja...

werkt hij wel met andere Asus boarden echter?
ik heb nog wel een andere PC met Asus moederboard, maar die heeft geen specifiek slot voor audio kaarten.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 00:49
Hij werkt met elk bordje waar hij zelf al bij zit, dus dat schiet alsnog niet op ;)
Overigens zijn die supreme dingen niet zo speciaal hoor, zijn gewoon realtek kaartjes met een software emulated eax 5 laag.

[Voor 42% gewijzigd door Verderf op 13-06-2011 23:00]

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• foxofinfinety
Verderf schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:00:
Hij werkt met elk bordje waar hij zelf al bij zit, dus dat schiet alsnog niet op ;)
Overigens zijn die supreme dingen niet zo speciaal hoor, zijn gewoon realtek kaartjes met een software emulated eax 5 laag.
kan, maar dan nog altijd wel beter dan onboard audio... :P

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
foxofinfinety schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:13:
[...]

kan, maar dan nog altijd wel beter dan onboard audio... :P
Dat vind ik persoonlijk nogal meevallen, ik maak ook gebruik van onboard audio en die doet niet onder voor mijn optionele geluidskaart.

If it ain't broke, don't fix it

• foxofinfinety
Berreber schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:41:
[...]

Dat vind ik persoonlijk nogal meevallen, ik maak ook gebruik van onboard audio en die doet niet onder voor mijn optionele geluidskaart.
kan, maar het hangt wel sterk af van welke onboard codec je dan hebt.
de mijne staat als "7.1 HD audio CODEC", maar het klinkt niet echt HD...althans, of er is meer in mijn audio-setup wat verbeterd moet worden.

wat best kan overigens, maar alles zou 7.1 HD moeten zijn, met uitzondering van de speakers dan, die zijn 5.1, maar wel weer HD, en het klinkt niet erg geweldig.

ik ken iemand met een geluidskaart die niet HD zou moeten zijn, en dat klinkt beter dan wat ik heb (nou heeft hij wel een mixpanel en equalizer er tussen, maar ik weet eigenlijk niet hoeveel het uitmaakt, maar dacht tot wel aardig wat, dus dat kan ook daarvan komen)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee