Toon posts:

MPB loopt vast, oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-02 22:22
Beste tweakers

Sinds kort loop mijn MBP 13" (april 2010) soms vast. Het regenboogje met een crash van Safari tot gevolg komt regelmatig voor, maar iedereen heeft dit wel veronderstel ik?

Maar nu heb ik al voor een 3e keer een scherm die volledig vastloopt. Alles blokkeert, niets is nog aan te klikken. Enkel de muis beweeg over het scherm, al de rest staat vast. Is nu laatst voorgekomen bij het kijken van een youtube filmpje. Enige oplossing is op startknop blijven duwen tot die uitvalt. Dit vind ik toch niet meer normaal, of heb ik het fout?

Zou hier een oorzaak van te vinden kunnen zijn?

(Ik draai niet overbodig veel programma's, op de tijd van het vastlopen was ik bezig met word doc en in safari youtube filmpje. Verder stond firefox, ical, excel, enzo standaard programma's open, de mpb was ook belast en ook niet warm)

Alvast dank voor de eventuele suggesties.

Anoniem: 225954

Beste Jizza,

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn MBP 15" (oct 2010). Veel regenbogen en onverklaarbare crashes. Vele reinstalls later vermoed ik een opzettelijke incompatibiliteit van Apple met Adobe Flash. Of ik nu Flash draai in MacOS, Op Windows in Parallels, danwel Bootcamp, Mac wil niet samen met Flash. Probeer het gewoon maar es, disable alle Flash plugins die je draait en kijk of het probleem zich dan nog voordoet. Je zal zien dat je veel minder problemen hebt. Ik heb het niet bijgehouden, maar gevoelsmatig komt het een 80%+ minder voor dat ik crashes en regenbogen heb.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:32
Anoniem: 225954 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:48:
Beste Jizza,

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn MBP 15" (oct 2010). Veel regenbogen en onverklaarbare crashes. Vele reinstalls later vermoed ik een opzettelijke incompatibiliteit van Apple met Adobe Flash. Of ik nu Flash draai in MacOS, Op Windows in Parallels, danwel Bootcamp, Mac wil niet samen met Flash. Probeer het gewoon maar es, disable alle Flash plugins die je draait en kijk of het probleem zich dan nog voordoet. Je zal zien dat je veel minder problemen hebt. Ik heb het niet bijgehouden, maar gevoelsmatig komt het een 80%+ minder voor dat ik crashes en regenbogen heb.
Ja inderdaad, Apple is er heel erg bij gebaat dat als je flash gebruikt je een slechte gebruikerservaring hebt met hun producten. 8)7

Het kan natuurlijk een conflict met flash zijn maar om gelijk van opzet te gaan spreken gaat veel te ver. Zeker omdat er veelal meer gebruikers zijn die er geen problemen mee hebben.

Wat je zou kunnen doen is je geheugen testen met memtest om te kijken of daar wellicht een probleem mee is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee