Anoniem: 271227

Topicstarter
Ik heb al enige tijd de popcorn A110 maar nog nooit DTS geluid goedwerkend kunnen krijgen.
Als ik een MKV film afspeel met DTS ingebakken, dan heb ik omgeving geluid via de 5.1 boxen set, maar ik mis het geluidskanaal waar de stemmen in voorkomen. Andere formaten avi's met AC3 spelen goed af, enkel bij MKV en DTS gaat het verkeerd.

Ik heb een hdmi kabel van de popcorn naar de tv met alleen video en een optische kabel naar een logitech 5,1 set. Wanneer ik een dts film afspeel zie ik op de display van de 5.1 set dat dts digital wordt herkend.

Het is mij onduidelijk waar het misgaat. Bij de popcorn, de boxen set, de kabel.

Helaas is ook iets afgebroken bij de optische uitgang van de popcorn, de kabel is niet meer goed vast te krijgen.
Dus ik ben opzoek naar een opvolger die DTS goed kan afspelen en full hd kan stream vanaf een NAS (DROBO-FS). Als iemand een tip heeft, ik hoor het graag.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 15:08

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Anoniem: 271227 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:45:
Ik heb al enige tijd de popcorn A110 maar nog nooit DTS geluid goedwerkend kunnen krijgen.
Als ik een MKV film afspeel met DTS ingebakken, dan heb ik omgeving geluid via de 5.1 boxen set, maar ik mis het geluidskanaal waar de stemmen in voorkomen. Andere formaten avi's met AC3 spelen goed af, enkel bij MKV en DTS gaat het verkeerd.

Ik heb een hdmi kabel van de popcorn naar de tv met alleen video en een optische kabel naar een logitech 5,1 set. Wanneer ik een dts film afspeel zie ik op de display van de 5.1 set dat dts digital wordt herkend.

Het is mij onduidelijk waar het misgaat. Bij de popcorn, de boxen set, de kabel.

Helaas is ook iets afgebroken bij de optische uitgang van de popcorn, de kabel is niet meer goed vast te krijgen.
Dus ik ben opzoek naar een opvolger die DTS goed kan afspelen en full hd kan stream vanaf een NAS (DROBO-FS). Als iemand een tip heeft, ik hoor het graag.
Welke firmware heb je en staat je popcorn wel goed ingesteld voor DTS=

Mijn popcorn A110 doet alles prima: DTS geeft ie goed weer,en mkv speelt ie prima af.

Ik gok dat een nieuwe NMT niet de oplossing is (of een dure workaround)

Topicstarter
net gechecked, heb de laatste firmware van April 2011.

HDMI audio: uit
Surround mode: 5.1
DTS setting: DTS-HD
de rest (dolby digital, AAC,etc staat op digital raw).

Zoals ik al aangaf de optische uitgang is niet echt meer bruikbaar, ik zal wel een andere MediaTank moeten aanschaffen. Maar ik ben benieuwd of het DTS geluid aan de media tank setting ligt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 15:08

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Anoniem: 271227 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:52:
net gechecked, heb de laatste firmware van April 2011.

HDMI audio: uit
Surround mode: 5.1
DTS setting: DTS-HD
de rest (dolby digital, AAC,etc staat op digital raw).

Zoals ik al aangaf de optische uitgang is niet echt meer bruikbaar, ik zal wel een andere MediaTank moeten aanschaffen. Maar ik ben benieuwd of het DTS geluid aan de media tank setting ligt.
Bij mij staat ie identiek, alleen daar staat HDMI audio aan. Maar volgens mij maakt dat nieteens uit.

Enige verschil is dat ik er een receiver aan heb (Marantz SR7400) ipv een Logitech

Alleen waarom zou je een nieuwe NMT aanschaffen? Ondanks dat de popcorn een 'oudje' is zie ik geen reden om een nieuwe aan te schaffen.
En een gebroken/defecte toslink... die heb je zo gefixed, gewoon even de toslink module vervangen, sloop er eentje uit een oude dvdspeler / geluidskaart, of maak er een coax uitgang van (als je logitech coax in heeft)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:49
Klinkt meer als een configuratiefout in je versterker. Als er uberhaupt geluid uit komt dan is er dus niks mis met je link. Doet ie wel DTS van een dvd goed? Is je versterker wel geschikt voor DTS-HD?

Topicstarter

DTS op DTS-HD of digital raw geeft het zelfde resultaat.
Volgens de specs claimen ze dat deze set, DTS en DTS 96/24 moet aankunnen.
Vermoedelijk kan ik dus ook geen DTS-HD aan met deze set, want DTS-HD is bedoeld voor 7.1 sets?
Maar als de codec DTS is dan zou ik gewoon DTS moeten krijgen ongeacht de setting van de popcorn (DTS-HD/digital raw).

coax kan wel, maar popcorn heeft geen coax aansluiting. Op de afbeelding zie je zón klepje wat de optische ingang afschermt, bij de popcorn is dat afgebroken.

Ik heb overigens geen aparte dvd/blueray speler, stream enkel een mkv naar de popcorn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee