Toon posts:

Resolutie problemen VGA monitor aan MBP

Pagina: 1
Acties:

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 16:27
Recentelijk heb ik voor mijn 13" MBP 2011 een MiniDSP -> VGA adapter aangeschaft, om mijn Samsung LCD monitor eraan te hangen, welke een resolutie ondersteunt van 1920 x 1200.

De monitor wordt prima gedetecteerd, maar als ik in OSX de resolutie van mijn externe monitor instel op 1920 x 1200, heb ik grote zwarte balken aan beide zijkanten.

Als ik naar het instellingen menu ga van mijn monitor zelf, geeft deze echter aan een 1600 x 1200 resolutie weer te geven / binnen te krijgen, terwijl in OSX echt 1920 x 1200 staat ingesteld!

Als ik een andere, lagere, resolutie instel, geeft de monitor zelf wel de juiste resolutie aan, maar valt er een stuk beeld weg van de rechter zijkant.

Op google heb ik een aantal topics gevonden over problemen van een externe monitor aan een thunderbolt poort, maar deze zouden met de laatste OSX update verholpen moeten zijn. Dit is bij mij echter niet het geval en daarom vraag ik bij deze om jullie inzicht!

[Voor 8% gewijzigd door Lamarrr op 13-06-2011 19:46]

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ondersteunt de monitor geen dvi?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Anoniem: 387678

Hoe lang is de VGA kabel. Mocht hij een lengte van 10m hebben en van lage kwaliteit zijn. Dan zou dat ook kunnen komen door de degradatie van het vga signaal.
Ondersteund je tv ook DVI? Mocht het zo zijn, dan zou ik hem aansluiten met DVI op je tv.

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 16:27
Nee, het is helaas al een wat ouder modelletje en ondersteunt alleen VGA.

De kabel is ongeveer een metertje lang dus dat zal het probleem ook niet zijn.

Anoniem: 387678

SwitchResX is een programma dat het mogelijk maakt schermresoluties toe te voegen.
Misschien dat je hier wat aan hebt.
http://www.madrau.com/SRXv3/html/SRX/About.html

Heb je toevallig bootcamp op je macbook staan? Dan zou je eens kunnen proberen je tv te koppelen met windows. Mocht het daar wel werken, dan ligt het aan je macbook, anders aan je tv.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 16:06

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik denk dat zijn TV gewoon geen 1920x1200 aankan. TVs hebben meestal een paneel van 1920x1080 dus dat zou de resolutie moeten zijn die je kiest op je Mac. Daarnaast hebben de meeste VGA inputs een vrij "dom" algoritme dat kijkt naar het aantal gesignaleerde beeldlijnen (want VGA stuurt geen pixel klok mee) en als een VGA input 1200 beeldlijnen telt wordt dat dan meteen gekoppeld aan 1600x1200 wat vroeger een veel voorkomende resolutie was. Vervolgens gaat de TV dat proppen in een 4:3 kader waardoor je links en rechts zwarte balken krijgt.
edit:Ach... blijkt het niet om een TV te gaan maar om een monitor. Kan nog steeds aan hetzelfde euvel liggen, alleen dan is de oplossing minder voor de hand liggend.

[Voor 13% gewijzigd door Digistorm op 14-06-2011 11:42. Reden: niet goed lezen]

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mini Displayport naar VGA werkt behoorlijk ruk en je moet er echt geluk mee hebben. DVI zal beter werken, ben bang dat je hier niet veel aan kunt doen.

Edit:
Staat 'ie wel op 60 Hz ingesteld?

[Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 14-06-2011 18:19]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee