[windows 7] Windows Activatie werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278445

Topicstarter
Mensen,

Al ruim een half jaar draait mijn Windows 7 Home Premium 64 bit probleemloos en geactiveerd op mijn Acer Aspire 8530. Sinds enkele dagen echter, geeft Windows aan dat het een niet legitiem exemplaar is. Op zich geen probleem zou je denken, gewoon de activatie procedure opstarten, activeren, en klaar is Kees. Maar daar gaat het fout.

Bij de computer eigenschappen, helemaal onderaan staat vermeld dat de product id niet beschikbaar is en ik kan hier ook nergens de activatie procedure opstarten. De Windows update werkt niet en wanneer ik een melding krijg dat deze Illegaal is (bijvoorbeeld bij het opstarten van windows), druk ik op de knop om de activatie op te starten, en dan krijg ik een melding dat "Er is een fout opgetreden." Hierbij geeft de computer de foutcode 0x80070241

Het betreft hier uiteraard om een originele Windows 7 licentie, met sticker en code op de onderkant van de laptop. (De Windows is géén upgrade versie!)
Activatie proces aanroepen met bijvoorbeeld "slui.exe 0x.." werkt niet!

Het lijkt erop dat de windows activatie software geblokkeerd is of gewoon corrupt is. Ik heb de Virus beveiliging en de Firewall beveiliging verwijderd. Mbam leverde geen resultaten op.

Heeft er nog iemand ideeën? Acer is uiteraard onbereikbaar. Microsoft vraagt om een product id voordat er telefonisch contact opgenomen kan worden. Juist deze code geeft de computer nu niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 18:15

mrtnptrs

You idiot!

Waar heb je hem gekocht?
Hier zij iemand dat hij legaal was, maar na nader onderzoek van hemzelf bleek het niet zo te zijn.

Anders zou je nog KB971033 (Een windows-update) kunnen verwijderen, want deze zou nog wel eens een valse melding kunnen geven over een illegale versie van windows.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Change product key en dan de key opnieuw invoeren. Werkt dat wel?

Je product key staat natuurlijk onderop je laptop of op je doos van de oem/retail versie van Windows 7.

ProductKey

[ Voor 78% gewijzigd door Gé Brander op 13-06-2011 19:28 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@mrtnptrs: Apparaat is gekocht bij de Mediamarkt, in een verzegelde doos. Ik kan er dus vanuit gaan dat dit goed zit. De update is verwijdert, herstart is gedaan, maar dit heeft niet mogen baten.

@c70070540: Dit gedeelte via de "slui 0x03" opstarten werkt wel, maar wanneer ik de code invoer, blijft hij met dezelfde melding komen.
Edit: Aanvulling op dat plaatje wat u stuurt, de bovenste regel geeft aan "Status niet beschikbaar". De tweede regel geeft aan "Niet beschikbaar". Mogelijkheden om ergens op te klikken om een wizard te kunnen opstarten, mislukken.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 278445 op 13-06-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apronk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 09:20
@Osiris12345 probeer eens vanuit het (elevated) command prompt dit commando te doen: slmgr -ipk JOUWP-RODUC-TNUMM-ERHIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Je zal allereerst Acer moeten bellen met dit probleem of terug naar de Mediamarkt. Mijn voorkeur ligt bij Acer, omdat zij dit probleem op kunnen lossen en de Mediamarkt je waarschijnlijk enige tijd zonder laptop laat zitten als die opgestuurd moet worden.

Dit is een zogenaamde OEM licentie waarbij Microsoft het product geleverd heeft aan Acer tegen een lagere prijs met de afspraak dat Acer alle support doet. Dus Microsoft zal hier niet thuis geven.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@apronk: Helaas, dit werkt niet. (Prompt als admin uitgevoerd. Zelfde error wederom.)

@ c70070540: Daar was ik al bang voor.

Het lijkt erop dat de machine totaal geen contact krijgt met de windows activatie server ofzo? En dat het geheel gewoon geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apronk
Osiris, bedrijven zoals Acer gebruiken de OEM methode om te activeren. Op de originele Acer CD zal ergens het license certificaat te vinden zijn (extensie .xrm-ms) deze kan je kopieren nar een plaats op je C-schijf en vervolgens die opnieuw importerenm, waardoor windows zich heractiveerd, ook weer vanuit elevated command prompt: slmgr -ilc C:\Pad\naar\acer\license.xrm-ms (Acer certificaat is ook op internet net vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Anoniem: 278445 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:31:
@mrtnptrs: Apparaat is gekocht bij de Mediamarkt, in een verzegelde doos. Ik kan er dus vanuit gaan dat dit goed zit. De update is verwijdert, herstart is gedaan, maar dit heeft niet mogen baten.

@c70070540: Dit gedeelte via de "slui 0x03" opstarten werkt wel, maar wanneer ik de code invoer, blijft hij met dezelfde melding komen.
Edit: Aanvulling op dat plaatje wat u stuurt, de bovenste regel geeft aan "Status niet beschikbaar". De tweede regel geeft aan "Niet beschikbaar". Mogelijkheden om ergens op te klikken om een wizard te kunnen opstarten, mislukken.
Ik heb gehoord dat meerdere mensen wel eens zongenaamd een foto maken van een computer met de sticker waar de serialcode voor windows op staat. En deze voeren ze even later thuis weer in.
Kan dit het geval zijn?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Met win7 en oem werkt dat niet (tenzij het hetzelfde merk is).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

DukeBox schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:45:
Met win7 en oem werkt dat niet (tenzij het hetzelfde merk is).
Sorry, maar er zit toch altijd een sticker op de computer of op het kistje met de cd-rom?
Waarom kan het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 10:55
mrtnptrs schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:51:
[...]

Sorry, maar er zit toch altijd een sticker op de computer of op het kistje met de cd-rom?
Waarom kan het dan niet?
omdat het OEM serials zijn, zijn gebonden aan hardware.
na activatie kan je het dus ook wel vergeten op een ander systeem
bijv een dell laptop, met een OEM sticker, herinstalleer je een paar keer,. je gaat over op een desktop je pakt de oem code vervolgens zal hij hem NIET activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apronk
Dit werkt JUIST bij Dell, HP, en andere OEM leveranciers, doe dit al sinds Windows 7 uit is.
Dit is de officiële OEM methode van activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-04 10:47
Het je proxyserver ingevuld? Schakel deze dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

apronk schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:03:
Dit werkt JUIST bij Dell, HP, en andere OEM leveranciers, doe dit al sinds Windows 7 uit is.
Dit is de officiële OEM methode van activeren.
Ja, maar zoals er staat, een Dell code werkt niet op een HP. Sterker nog, een optiplex code werkt bijv. ook niet op een latitude.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:27
jterpstra schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:55:
[...]

omdat het OEM serials zijn, zijn gebonden aan hardware.
na activatie kan je het dus ook wel vergeten op een ander systeem
bijv een dell laptop, met een OEM sticker, herinstalleer je een paar keer,. je gaat over op een desktop je pakt de oem code vervolgens zal hij hem NIET activeren
Weet je dat zeker? Ik draai hier op mijn Toshiba laptop een OEM Medion licentie van de overleden laptop van mijn vriendin. Of geldt het niet voor windows XP?

@TS: Ik heb laatst hetzelfde gehad bij de nieuwe PC van een vriend van me. Nieuw verzegeld exemplaar van W7 Pro 64bit. Net geïnstalleerd, nog niet geactiveerd en een paar dagen later de melding dat het geen legitiem exemplaar van Windows was. Alle trucjes van Google geprobeerd, maar die hielpen niet. Enige wat hielp was opnieuw installeren. Meteen maar geactiveerd en tot nu toe geen problemen meer op dat gebied.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

Maxow

Hidden Sound System

DukeBox schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:37:
[...]

Ja, maar zoals er staat, een Dell code werkt niet op een HP. Sterker nog, een optiplex code werkt bijv. ook niet op een latitude.
Tenzij je een SLIC tabel in je bios flasht van het desbetreffende merk. Maar normaal gesproken werkt het niet idd.

[ Voor 6% gewijzigd door Maxow op 15-06-2011 09:28 ]

Pagina: 1