Toon posts:

Passieve speakers gebruiken op PC

Pagina: 1
Acties:

• jackieboy8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07-2021
Hallo, Omdat de topics over dit onderwerp niet volledig zijn en dus halverwege afgehaakt vraag ik het nog maar een keer.
Hoe kan ik ''Normale'' Home cinema speakers direct aansluiten op mijn pc. Heb 8 geluidspoortjes in mijn Realtek ALC888/1200 en wil er geen reciever tussenzetten.

Zulke bijv. Met alleen zwart en rood. Hoe sluit ik die aan op de pc. Geeft de geluidskaart dan genoeg stroom aan de boxen?

Alvast Bedankt
:)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Volgens mij zijn er toch echt meer dan genoeg topics over dit onderwerp welke ook allemaal hetzelfde antwoord geven: nee dat kan niet, de mini-jack van de pc geeft niet genoeg vermogen om de speakers aan te sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

De uitgang van een soundcard is meen ik een watt of 4. Verwacht een geluid om van te huilen, want bassen ga je niet eens goed waarnemen, en waarschijnlijk nog vet vervormd ook.

En hoe je dat aansluit.. haal een minijack naar utlp kabel, en knip de utlp er af, en strip de aders en voila, aansluiten maar.

Ik zou dit idee ten zeerste afraden en eigenlijk zeggen: sluit dan geen speakers aan, want dit gaat voor geen klote klinken. Dan kan je beter je oordopjes in doen van je mp3-speler.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 20:13
jackieboy8 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:03:
[...] en wil er geen reciever tussenzetten.
[...]
Helaas, er moet wel een reveiver/versterker tussen.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Koop een t-amp op ebay.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Ik heb er nog 1 in de aanbieding, maar dat mag ik niet bespreken hier van FeaR :P

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een reciever hoeft niet direct, gewoon een heel simpele versterker is genoeg, dat kan zeer goedkoop al.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 10:09
Makkelijk voorbeeld om te luisteren hoe het ongeveer klinkt: pak een telefoon of een mediaspeler en sluit er oortjes op aan of zet hem op speaker en zet hem zo hard mogelijk. Nou, zo gaat het ongeveer klinken. Nu zijn die speakertjes wel iets groter, dus zal het geluid wel iets beter en iets harder zijn, maar dat is een indicatie van het niveau waar je aan moet denken.

Een MP3-speler heeft namelijk ook geen versterker en je oortjes zijn ook onversterkt. Dus analoog aan wat jij wilt. Niet aan beginnen zou ik willen zeggen. Dan kun je nog beter een paar actieve speakertjes van trust gaan kopen op één of andere rommelmarkt. Of het moet zijn dat je die passieve speakers rond je hoofd wilt binden, dan kan het ook.

[Voor 18% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-06-2011 21:44]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 13:09
Als je dit kaartje in je pc stopt kun je direct vanaf je pc de speakers aansluiten :+

http://cgi.ebay.nl/MUSE-P...-Desktop-PC-/110686813638

• jackieboy8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07-2021
Ik heb een T-Amp aangeschaf voor degene die dat graag willen weten
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee