Misschien wil ik iets doen zoals het helemaal niet hoort, dus even een korte introductie..
In het verleden heb ik wel eens gewerkt met Adobe Audition en andere tools om audio mee op te nemen.
Ik gebruikte toen o.a. een Yamaha CS1x met wat Behringer effecten en een Smallstone Phaser.
Enkele maanden geleden ben ik echter begonnen met vst's; er ging echt een wereld voor me open.
De hardware-effecten gebruik ik momenteel eigenlijk niet meer; alles via vst's.
Ik heb toen een beetje gegoogled naar een freeware DAW, en kwam uit bij Zynewave Podium.
Fijn programma om te gebruiken, snel en dus een kostenloze versie.
Maar ik mis de mogelijkheid om audio files te importeren.
Ik kan wel opnemen maar geen bestaande audiofiles importeren.
Kan dat echt niet met Podium?
En als ik al audiobestanden kan importeren, zou ik het erg tof vinden als ik er dan nog eens een vst-effect op los kan laten.
Ik heb Reaper ook geïnstalleerd vandaag, waarmee ik wel audiobestanden kan importeren, maar vst effecten toevoegen krijg ik niet voor elkaar.
Vraag ik nou teveel? Pak ik het verkeerd aan?
Moet ik misschien switchen naar een pakket als Sonar of iets anders?
Ik kan geen goede antwoorden vinden op mn vragen.
Wie zou me op weg kunnen helpen?
In het verleden heb ik wel eens gewerkt met Adobe Audition en andere tools om audio mee op te nemen.
Ik gebruikte toen o.a. een Yamaha CS1x met wat Behringer effecten en een Smallstone Phaser.
Enkele maanden geleden ben ik echter begonnen met vst's; er ging echt een wereld voor me open.
De hardware-effecten gebruik ik momenteel eigenlijk niet meer; alles via vst's.
Ik heb toen een beetje gegoogled naar een freeware DAW, en kwam uit bij Zynewave Podium.
Fijn programma om te gebruiken, snel en dus een kostenloze versie.
Maar ik mis de mogelijkheid om audio files te importeren.
Ik kan wel opnemen maar geen bestaande audiofiles importeren.
Kan dat echt niet met Podium?
En als ik al audiobestanden kan importeren, zou ik het erg tof vinden als ik er dan nog eens een vst-effect op los kan laten.
Ik heb Reaper ook geïnstalleerd vandaag, waarmee ik wel audiobestanden kan importeren, maar vst effecten toevoegen krijg ik niet voor elkaar.
Vraag ik nou teveel? Pak ik het verkeerd aan?
Moet ik misschien switchen naar een pakket als Sonar of iets anders?
Ik kan geen goede antwoorden vinden op mn vragen.
Wie zou me op weg kunnen helpen?
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com