Toon posts:

Playstation 2 op pc??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo is het mogelijk om playstation 2 spellen op pc te spelen? zo ja hoe?

en ik heb gehoord dat je wel sowieso playstation 1 spellen kunt spelen op je pc?hoe?
thanx

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
er zijn genoeg Playstation emulators zoals Bleem en VGS, maar PS2 emulators zijn er volgens mij nog niet.

Verwijderd

Er zijn geen emulatoren voor en je computer is veel te traag. De ps2 chip is geen x86 chip en geeft dus ander instructies. Dus playstation 2 geemuleerde spellen kan je nu nog wel vergeten.

Verwijderd

Ik bedoel als je de ps2 zou willen emuleren moet je eerst de niet x86 chip emuleren en daarna de instructies(kost veel rekenkracht). Dan moet je de controller nog emuleren, de GPU en de SPU(kost allemaal ook veel rekenkracht), daar heb je dus een rete snelle processor voor nodig ik gok tussen de 3000 en de 4000 megahertz

Verwijderd

Er wordt wel degelijk gewerkt aan een Playstation 2 emulator. Sites die informatie geven over de ontwikkeling van deze emulator worden onder dwang van Sony gesloten.

Dat PS2 code niet natief op een x86 box draaid is logisch, daarom moeten ps2 instructies worden omgezet naar x86 instrukties. Dit kost natuurlijk wel de nodige processor kracht, maar niet zoveel als je zou vermoeden. De ps2 code wordt namelijk niet real-time omgezet naar x86 code, maar wordt daarvoor al omgezet naar x86 code. Dit principe werd ook al gebruikt bij de N64 emulator UltraHLE.