Toon posts:

Audio draadloos van pc naar receiver??

Pagina: 1
Acties:

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 09:16
Hallo iedereen,

voor een kennis van me ben ik het volgende aan het uitzoeken..

Hij heeft een laptop, waarvan hij het geluid draadloos naar zijn receiver wil sturen. Hij had dit bij een kennis gezien die dat draadloos deed op een Harman/Kardon receiver. Waarschijnlijk zit daar een bijgeleverde accessie bij die dat mogelijk maakt. Hij heeft zelf een Yamaha RX-V557. Yamaha heeft ook wel een accessoire die dit mogelijk maakt met bluetooth: De Yamaha YBA 10‏. Echter is deze niet compatible met de receiver die hij heeft.

De vraag is of er nog andere mogelijkheden zijn. middels bluetooth, of wellicht via wifi.

Ik kon op internet zo geen pasklare oplossingen vinden! Er zijn wel kits met antennes die het draadloos verzenden, maar dat zijn dan weer van die enorme apparaten.. het mooiste zou een klein usb stickje zijn voor in de laptop, en een ontvanger op de receiver.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:37

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

De RX-V557 heeft zelf niets van Wifi of USB, dus dan wordt het al lastig om daar mee te werken. Oplossingen als iets van een Squeezebox en een Sonos kunnen natuurlijk wel. Deze maken gebruik van het draadloos netwerk binnen het huis (dus de laptop hoeft al geen adapter te hebben). En aan de kant van de receiver sluit je deze aan via digitale of analoge audiokabels.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• powermarcel10
FeaR schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:47:
De RX-V557 heeft zelf niets van Wifi of USB, dus dan wordt het al lastig om daar mee te werken. Oplossingen als iets van een Squeezebox en een Sonos kunnen natuurlijk wel. Deze maken gebruik van het draadloos netwerk binnen het huis (dus de laptop hoeft al geen adapter te hebben). En aan de kant van de receiver sluit je deze aan via digitale of analoge audiokabels.
Bedankt voor je reactie..

Ik weet dat de receiver geen USB of wifi heeft, maar bedoelde ook meer een oplossing zoals je aangeeft.. Dat er "een" aooaraatje op één van de digitale ingangen van de versterker worden aangesloten. Een Squeezebox of een Sonos zijn alleen niet echt helemaal wat ik bedoel.. Deze vind ik wat te groot. Ook kan je hier alleen bestanden van het netwerk mee afspelen, maar de bedoeling is dat het complete geluid via de versterker gaat.. Dus ook als hij bijvoorbeeld een filmpje via Youtube kijkt of luisterd via spotify..

Zijn er geen compacte oplossingen voor het draadloos verzenden van het geluidssignaal? Bijvoorbeeld een apparaatje dat je aansluit op de line out/koptelefoon aansluiting van de laptop? En aan de andere kant bij de receiver deze aansluit op digitale ingang of evt. de anologe?

[Voor 7% gewijzigd door powermarcel10 op 13-06-2011 18:45]

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:56
je bedoelt dus echt een draadloze geluidskaart als het ware?

is dit iets? http://www.avmagazine.nl/?p=1788

• powermarcel10
mr.DJ95 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:49:
je bedoelt dus echt een draadloze geluidskaart als het ware?

is dit iets? http://www.avmagazine.nl/?p=1788
Ga ik even naar kijken.. Ik vond ook dit:

http://www.diskidee.be/20...-installatie-sturen/6100/

Alleen is dit een bericht uit 2005, dus geen idee of dit werkt onder windows 7.. Ff uitzoeken nog..

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-02-2019
Voor iets als hier boven mij al wordt vermeld kan je eens verder zoeken op bv "bluetooth stereo receiver".
De goedkoopste versie die ik ken vind je op dealextreme.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:56
als die laptop bluetooth heeft word het heel makkelijk door gewoon 1 van de bovenstaande dingen te kopen en aan te sluiten met de tulpjes. Van die voiiis hoor ik goede dingen trouwens.

• powermarcel10
mr.DJ95 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:56:
als die laptop bluetooth heeft word het heel makkelijk door gewoon 1 van de bovenstaande dingen te kopen en aan te sluiten met de tulpjes. Van die voiiis hoor ik goede dingen trouwens.
Die Voiiis is ook een enrom ding.. En volgens mij heb ik er twee nodig als ik het zo zie.. één voor aan de receiver, en één voor aan de laptop..

Er zit bluetooth op de laptop.. Wat ik me alleen afvraag; Hoe stel ik de laptop zo in dat hij het geluid via bluetooth gaat verzenden? Ik zal op één of andere manier het bluetooth device in moeten stellen als geluidskaart.. Heb geen idee of dat mogelijk is.. Dat apparaatje wat hier boven beschreven word, sluit ik op de tulps aan inderdaad.. En ik maak dus vanaf de laptop via bluetooth contact met dat apparaatje? Dat is ideaal..

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 10:49
Muziek bibliotheek in Itunes zettten en dan een Airportexpress naast je versterker?

If it ain't broken, don't fix it

• powermarcel10
BiX schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:00:
Muziek bibliotheek in Itunes zettten en dan een Airportexpress naast je versterker?
Zoals aangegeven, het gaat niet alleen voor het afspelen van zijn muziekbestanden, maar ook voor het afspelen van spotify en youtube filmpjes..

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Je hebt ook losse bluetooth audio receivers. Die hoef je enkel op je stereo aan te sluiten, en pairen met je pc/laptop, en klaar is kees. Enige vereiste is dat je laptop/pc bluetooth heeft met A2DP. Al kan je die dongles voor een prikkie kopen.

Zo'n unit kost je 5 tot 6 tientjes. Ik had er ooit zelf 1 op het oog, koste 5 tientjes, ben alleen het merk vergeten en weet ook niet meer op welke site het was.

Genoeg keuze, mits je de juiste zoekterm gebruikt: http://www.google.nl/#scl...163da118&biw=1024&bih=451

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 15:00
powermarcel10 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:01:
[...]

Zoals aangegeven, het gaat niet alleen voor het afspelen van zijn muziekbestanden, maar ook voor het afspelen van spotify en youtube filmpjes..
Airfoil does the trick

No Shame, only Fame!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-03 16:23
Vorig jaar Voiis bij iBood gekocht, zeer simpel en handig in gebruik:

http://www.ibood.com/nl/n...luetooth_Muziek_Streamer/

zie net dat hij hierboven al vermeld is. Kwaliteitsverlies van de audio is verwaarloosbaar.

• powermarcel10
Bedankt voor de link.. Ik lees hier alleen niet HOE het audiosignaal verzonden word.. Blurtooth? Wifi?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:39

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat is wifi idd. Bluethooth kan overigens iets minders zijn aangezien er bij sommige sets hercompressie plaatsvind (dan schijnt het ongeveer 320 kbps mp3 kwaliteit te worden).

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 15:00
powermarcel10 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:26:
[...]

Bedankt voor de link.. Ik lees hier alleen niet HOE het audiosignaal verzonden word.. Blurtooth? Wifi?
Wifi inderdaad. Heb het zelf ook wel eens gebruikt en moet zeggen dat het prima werkt. Een goede wifi dekking is echter wel een pré.

No Shame, only Fame!

• powermarcel10
S2801 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:39:
[...]

Wifi inderdaad. Heb het zelf ook wel eens gebruikt en moet zeggen dat het prima werkt. Een goede wifi dekking is echter wel een pré.
Oké, heel mooi, maar wat dien ik dan precies of de versterker aan te sluiten?? Als het via wifi zou gaan?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 16:59
[verwijderd]

[Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:17]

• powermarcel10
Mar.tin schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:05:
Mijn vader heeft een heel mooi dingetje van logitech daarvan, werkt al jaaaren zonder problemen. Zal eens opzoeken wat t voor dingetje is, Heel klein kastje en een soort usb stick :)
Je bedoeld dit waarschijnlijk??

http://www.diskidee.be/20...-installatie-sturen/6100/

Is al best oud.. Endig idee of dit ok onder Windows 7 werkt?

EDIT: Of deze misschien ?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee