Toon posts:

Probleem uitzenden signaal projector (HDMI)

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 410665

Topicstarter
Hey,

Ik heb een Optma HD66 die ik via een HDMI to DVI kabel van 8m met mijn
pc (Windows 7 Ultimate. Geforce GTX 280) verbind. Ik heb dit een half jaar zonder enig probleem gedaan maar op een zekere dag zonder dat ik ook maar iets veranderd had herkende mijn computer mijn projector niet meer. :(

Waar er vroeger bij schermresolutie en beeldscherm instellingen Optoma HD66 stond verscheen er plots: Algemeen niet pnp beeldscherm... :? waardoor mijn pc nu niet meer weet welk beeldapparaat er verbonden is en ik dus de correcte resolutie van mijn projector niet meer kan instellen (1280 x 800).

Ik dacht dus dat er iets met mijn HDMI kabel zou zijn en heb een nieuwe HDMI naar HDMI cabel van 8m gekocht met HDMI naar DVI connector ertussen en het probleem blijft.. Ook heb ik dan proberen mijn beamer aan te sluiten via de HDMI poort van mijn laptop maar deze doet helemaal niets wanneer ik de projector aansluit. Geen enkel signaal van de beamer wordt doorgegeven en de laptop ziet niet dat er iets aangesloten is, heel raar :S

Dan heb ik mezelf een VGA naar VGA kabel van 8m gekocht, met deze kabel krijg ik op mijn laptop wel te zien dat mijn projector Optoma HD66 is maar op mijn vaste pc met tussenstuk van VGA naar DVI werkt dit dan weer niet.. Overigens is de beeldkwaliteit met deze lange VGA kabel verschrikkelik slecht!

Ik ben nu volledig radeloos en vraag me af hoe dat kan dat mijn pc plots deze projector niet meer herkent. Ik heb mijn projector ook al op een andere pc aangesloten via de HDMI kabel maar hier is het dus het zelfde probleem.. Het is dus volgens mij niet de kabel en niet mijn computer maar mijn projector zelf die via de HDMI poort geen gegevens meer uitzend naar de computer met de nodige informatie over resolutie en model. Via VGA werkt dit wel nog maar is het beeld lelijk..

Ik wil graag dat mijn pc mijn projector via HDMI terug herkent zodat ik hem terug op 1280 x 800 resolutie kan zetten en op 1280 x 720 120hz voor DLP 3D glasses 8) wat mijn orspronkelijke bedoeling was. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
alvast erg bedankt!

Djodjo-13

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:28

Fiber

Beaches are for storming.

Firmware van de projector updaten? Of juist terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Ik zou beginnen met de fabrieksinstellingen terugzetten en dan van af scratch weer te beginnen (net alsof je de beamer dus net binnen hebt), dus beamer afkoppelen, resetten en opnieuw aansluiten. Mocht dat niet werken, dan kan je eventueel, op een andere harddisk, even Windows opnieuw installeren en kijken of dat het probleem oplost. Het zou kunnen zijn dat er een Windows update is geweest, die er nu een zooitje van maakt (zeg niet dat het zo is, maar het is een mogelijkheid).

Anoniem: 410665

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoord!,
Heb net een poging gedaan om hem te resetten naar de fabrieksinstellingen maar dit verhelpt het probleem niet.. Een mogelijkheid om de firmware zelf te updaten is er niet voor zo ver ik kan vinden op het internet.. Ik heb ook al pogingen gedaan om mijn projector op verschillende computers aan te sluiten zonder resultaat dus volgens mijn zal het niet aan mijn windows liggen. Ik zit nu druk in de examens maar zodra ik tijd heb zal ik mijn windows eens proberen herinstalleren maar ik denk niet dat dat het probleem zal zijn, volgens mij zit het probleem echt in mijn projector zelf op de aansturing van de HDMI poort ofzo. Probleem met mijn garantie is dat ik hem in amerika gekocht heb en dit dus enorm duur zal zijn om deze terug te zenden en in belgie verkopen ze volgens mij geen Optoma in de winkels dus hier kan ik hem niet binnen doen.. Wel lastig dus

Anoniem: 367635

Ik zou hier eigenlijk ook graag een oplossing voor hebben, ik heb namelijk een soortgelijk probleem meegemaakt.

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Optoma wordt hier verkocht bij Computerland, misschien dat je wat met hun kan regelen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee