Toon posts:

[WIFI] Teveel devices op draadloos netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 19:55
Beste tweakers,

ik heb een probleem met het draadloos netwerk thuis. Dit valt erg vaak weg, waarna ik de draadloze router (Linksys WRT54GC) moet unpluggen om het weer werkend te krijgen. Op het draadloze netwerk zitten 4 laptops en 9 andere devices (iPads, smartphones etc.) aangesloten. Eerst dacht ik dat hij steeds wegviel doordat de DHCP server niet zoveel verschillende apparaten aankon, maar de lease-tijd en het aantal mogelijke leases veranderen hielp niets. Ook heb ik static IP te gebruiken, maar de problemen bleven, en bovendien is dat erg veel gedoe om elk apparaat een eigen IP te geven en bij te houden.
Het bedraad netwerk blijft gewoon wel werken als de WIFI wegvalt.

Wat zou de oorzaak en oplossing van dit probleem kunnen zijn? Zou het zo kunnen zijn dat dit oude Linksys kastje (type G), zo'n netwerkbelasting niet goed meer aan kan? Vroeger deed hij het namelijk wel, maar sinds we in een klap er 6 apparaten bij kregen, werkt hij niet meer goed.

Ik ben nou niet bepaald een expert op dit gebied, dus jullie hulp zou erg mooi zijn!

Robbert

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Al de laastste firmware erop gezet?

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WRT54GC/download

PS: je beschijft overigens dat je router vastloopt, niet dat je wifi vastloopt. Kun je nog wel bij je router remote control webpagina als hij vast loopt? kijk eens of je logging ziet?

(ook je hardware kan defect zijn/ te warm lopen)

[Voor 54% gewijzigd door leuk_he op 13-06-2011 14:45]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
1. Anders proberen om de Kanaal te veranderen naar een niet teveel gebruikte kanaal
(gebruik bijvoorbeeld: http://www.metageek.net/products/inssider/ )

Als er teveel mensen in jou buurt kannaal 11 heeft, kan dit gaan storen op je WiFi en kan deze ook uitvallen.

2. Ook zoals je zei, kan die de capaciteit niet goed meer aan. Probeer eens 5 apparaten te gebruiken, en kan dan een dagje of 2 aan.

BLijft tie goed lopen, dan weet je waar het probleem aan ligt ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Kijk eerst eens of het probleem daadwerkelijk in het wireless gedeelte zit. Sluit 1 client aan met een draad en kijk of die wel verbinding houdt als de wifi-clients problemen hebben.
Ik acht de kans echter groter dat je router vast loopt op het aantal connecties, iets waar oudere modellen routers wel meer problemen mee hebben. Vooral bittorrent clients zijn goed in het maken van (te) veel verbindingen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 19:55
@leuk_he Laatste firmware heb ik er al opgezet, en control panel werkt gewoon wel als ik via een kabel op linksys aansluit, en het wifi valt uit.
@Soundstorm2010 Heb ook al eens van kanaal gewisseld, overigens zitten er nauwelijks andere netwerken in de buurt die zouden kunnen gaan storen.
@Zer0: Draad netwerk werkt wel gewoon, maar die zitten niet via de linksys aangesloten, bedoel je dat ik een draad op linksys moet aansluiten en kijken of die dan nog werkt?

Als het probleem inderdaad het grote aantal connecties is, wat is dan de beste oplossing? Een nieuw kastje neem ik aan?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

robbertvdh schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:24:
@leuk_he control panel werkt gewoon wel als ik via een kabel op linksys aansluit, en het wifi valt uit.
Werkt internet bedraad dan ook nog? of niet?

Niet -> teveel connecties zou oorzaak kunnen zijn. -> nieuwe router?
Wel -> Wifiprobleem wat ik niet ken... -> wat meer bedraad gaan werken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Met Linksys heb ik vaak draadloze problemen gehad. Als je nog een andere router probeer dat of haal je draadloze beveiliging er even vanaf.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 13:47

donny007

Try the Nether!

Met mijn vorige Linksys (WRT320n) heb ik vaak problemen gehad met veel gelijktijdige verbindingen (iedere 4 uur herstarten met bijv. torrents), DD-WRT (een alternatief OS voor routers) was toen de oplossing, helaas wordt je apparaat niet ondersteund door DD-WRT en zul je dus een andere aan moeten schaffen zoals een Netgear WNDR3700 (aanrader, heb ik inmiddels) of de Cisco E4200, die kunnen veel gelijktijdige verbindingen aan en lopen niet meteen vast.

/dev/null

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:28

mphilipp

Romanes eunt domus

Dit is typisch. Mijn broer heeft juist op aanraden van mij een WRT54G gekocht omdat zijn oude no-name router met losse AP problemen gaf. En nu heeft ie ook hetzelfde probleem met de Linksys. Ik heb alles ingesteld en gescand welk kanaal het minst bezet was, DHCP goed gezet en ook gekeken of ik DD-WRT oid erop kon zetten. Maar helaas. Ik weet het versienummer niet meer uit het hoofd, maar het die met 2Mb en DD-WRT past er niet op. Het is precies de 'foutste' WRT54G.

Wat is op het ding aangesloten
met draad:
*PC
*dreambox
*PS3 (via homeplug, maar dat is voor de Linksys ook een draad)

en via WiFi:
*printer
*laptop
*iphone
*ipad
*nokia smartphone
*htc smartphone

Als ik langs kom, dan gaat het mis. Soms al eerder. Mijn schoonzus is dan de pisang, want die nook verbreekt steeds de verbinding, dus hij mag er dan niet meer op.

Ik dacht ook dat het makkelijk moest kunnen, maar hij trekt het gewoon niet. En het is niet een kwestie van traag worden oid, want wie aangesloten is, werkt gewoon goed. En het zijn geen high-bandwith apps die ze draaien. Ooit hadden ze zomaar een torrentclient geinstalleerd, maar die heb ik teruggetuned naar een normaal aantal aansluitingen. Maar dat heeft niets met dit probleem te maken, want als ik bv mijn wifi uit zet, komt de nook er weer wel op. Het is dus net alsof zijn entries 'op' zijn.

Ik durf nou niets meer te adviseren... ;) Ik heb zelf een dure Draytek en die kopen ze toch niet. Iemand een idee wat een beetje leuke router is voor iemand die gewoon 'normaal' wil kunnen internetten met een acceptabel aantal wifi connecties? Is any moderne wifi route goed of moet ik specifiek op iets letten?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee