Ik wil mijn data op andere schijven zetten dan mijn besturingssysteem en software e.d. Hiermee bedoel ik al mijn muziek (geript van de oorspronkelijke cd's natuurlijk), films, backup's van gamedvd's, enz. Ik heb nogal wat nare ervaringen met kapotte harde schijven, en bijbehorden dataverlies, dus ik wil een raid1 opstelling maken. Omdat er slechts 2 sata-600 aansluitingen op mijn intel moederbord zitten, en 1 daarvan in bezet is voor mijn besturingssystemen, moeten de schijven een sata-300 aanlsuiting hebben. Aangezien de schijven gebruikt gaan worden voor data opslag, is snelheid niet belangrijk. De betrouwbaarheid is het belangrijkst (juist die informatie vind ik moeilijk te vinden, en daarom doe ik een beroep op jullie hulp). Ik heb genoeg aan 1,5 tb, maar het mag ook meer zijn. Mijn budget is 100 euro per schijf, maar het liefst een paar tientjes minder.
Even een samenvatting:
- minimaal 1,5 tb;
- sata 300 aansluiting;
- snelheid is totaal onbelangrijk;
- betrouwbaarheid is verreweg het belangrijkst;
- 100 euro per schijf is het maximum budget.
Hebben jullie ervaring met harde schijven die aan deze voorwaarden voldoen? Welke schijven zouden jullie mij aanbevelen?
Even een samenvatting:
- minimaal 1,5 tb;
- sata 300 aansluiting;
- snelheid is totaal onbelangrijk;
- betrouwbaarheid is verreweg het belangrijkst;
- 100 euro per schijf is het maximum budget.
Hebben jullie ervaring met harde schijven die aan deze voorwaarden voldoen? Welke schijven zouden jullie mij aanbevelen?