Na 5 jaar heeft mijn laptop het plotseling begeven 
Gister opende ik een videostream (pinkpop) via cultura.nl (volgens mij in flash).
Ik had beeld in de browser en zette hem vervolgens op full screen; het scherm ging zwart en na enkele seconden werd ie dof/wit.
Dit had ik nog nooit gezien, dus ik vreesde al voor het ergste.
De laptop reageerde nergens meer op.
Na een harde power-off zette ik hem weer aan en kwam er geen duidelijk beeld meer, geen "bios-boot" scherm, alleen een dof/wit scherm.
Dus ik sloot hem aan op een monitor via de vga output en ik kreeg op de externe monitor wel beeld.
Windows 7 bootte maar voorbij het windows booting logo kreeg ik een bsod rebootte hij weer.
Veilige modus gestart, videokaart uitgeschakeld > reboot > win 7 startte goed op (via de externe monitor), maar natuurlijk zonder beeldscherm drivers = 8 bit kleuren ofzo
Als ik de videokaart weer enable en herstart krijg ik een BSOD:
Ik vermoed dat de vga kaart het heeft begeven, maar vind het een beetje vreemd als die fullscreen de oorzaak is? De laptop was verder ook niet warm, stond pas aan en verder niks vreemds aangesloten.
Enkele specs:
Compal HEL81 (2006)
Core Duo T2500 @ 2ghz
Geforce Go 7600
2GB ram
100gb HD
Zijn er nog opties die ik kan proberen?
[EDIT2]
Lijkt trouwens aardig veel op dit probleem, alleen heb ik een andere chip? HP dv9500 - Geen beeld meer.
[EDIT]
Hieronder een foto tijdens het booten van Windows.
Linksboven zie je een vage witte waas op het scherm.
Gister opende ik een videostream (pinkpop) via cultura.nl (volgens mij in flash).
Ik had beeld in de browser en zette hem vervolgens op full screen; het scherm ging zwart en na enkele seconden werd ie dof/wit.
Dit had ik nog nooit gezien, dus ik vreesde al voor het ergste.
De laptop reageerde nergens meer op.
Na een harde power-off zette ik hem weer aan en kwam er geen duidelijk beeld meer, geen "bios-boot" scherm, alleen een dof/wit scherm.
Dus ik sloot hem aan op een monitor via de vga output en ik kreeg op de externe monitor wel beeld.
Windows 7 bootte maar voorbij het windows booting logo kreeg ik een bsod rebootte hij weer.
Veilige modus gestart, videokaart uitgeschakeld > reboot > win 7 startte goed op (via de externe monitor), maar natuurlijk zonder beeldscherm drivers = 8 bit kleuren ofzo
Als ik de videokaart weer enable en herstart krijg ik een BSOD:
code:
1
2
3
| Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed STOP: 0x000000116 (0x87e6d008, 0x90c25700, 0x00000000, 0x00000002) nvlddmkm.sys - address 90c25700 base at 90c19000 |
Ik vermoed dat de vga kaart het heeft begeven, maar vind het een beetje vreemd als die fullscreen de oorzaak is? De laptop was verder ook niet warm, stond pas aan en verder niks vreemds aangesloten.
Enkele specs:
Compal HEL81 (2006)
Core Duo T2500 @ 2ghz
Geforce Go 7600
2GB ram
100gb HD
Zijn er nog opties die ik kan proberen?
[EDIT2]
Lijkt trouwens aardig veel op dit probleem, alleen heb ik een andere chip? HP dv9500 - Geen beeld meer.
[EDIT]
Hieronder een foto tijdens het booten van Windows.
Linksboven zie je een vage witte waas op het scherm.

[ Voor 19% gewijzigd door Bld- op 13-06-2011 19:31 . Reden: foto bijgevoegd ]