Toon posts:

[Win7] Met afsluiten melding dat iets nog niet is afgesloten

Pagina: 1
Acties:

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Recentelijk heb ik win7 x64 Ultimate opnieuw geinstalleerd. Vrijwel alle progs en tools geinstalleerd wat ik voorheen had. Zoals topictitel het zegt, elke keer als ik afsluit, krijg ik een scherm te zien dat een prog niet afgesloten is. Win7 sluit wel af, die scherm krijg ik in een flits te zien elke keer. Kan ook niet zien welk programma/proces die niet (automatisch) afgesloten is. Met de vorige install kreeg ik dit nooit te zien.
Iemand weet hoe ik hier achter kan komen?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 14:18
Waarschijnlijk krijg je onderstaande schermpje te zien. Dit betekend gewoon dat windows bezig is die programma's af te sluiten verder is er niks aan de hand ;)

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Ja dit komt vaak voor... Je computer is waarschijnlijk gewoon te snel :) Sluit je elk programma zelf af voordat je de PC uitschekeld of laat je Windows dat voor je doen? Als je optie 2 gebruikt is dat natuurlijk logisch ;)

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• 330d
Thanks, die vertaling is ook lekker duidleijk van engels naar nederlands :P Ga die hotfix idd even proberen. Maar vreemd dat ik voorheen die taskhost nooit zag en nu wel.
hhoekstra schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:27:
Waarschijnlijk krijg je onderstaande schermpje te zien. Dit betekend gewoon dat windows bezig is die programma's af te sluiten verder is er niks aan de hand ;)
Die zag ik ja. Maar ik kon niks zien, dus die taskhost was gewoon leeg??
larsiano schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:31:
Ja dit komt vaak voor... Je computer is waarschijnlijk gewoon te snel :) Sluit je elk programma zelf af voordat je de PC uitschekeld of laat je Windows dat voor je doen? Als je optie 2 gebruikt is dat natuurlijk logisch ;)
Te snel?? nee, hardwarematig niks veranderd hoor. Ik sluit niks af, druk gewoon op afsluiten van Win7 wat ik altijd doe eigenlijk.

[Voor 49% gewijzigd door 330d op 13-06-2011 14:21]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb het ook al verschillende keren gezien dat heel snel de Task Host proces nog afgesloten moest worden. Komt omdat het niet meteen reageert als het wordt gevraagd om te sluiten of als het langer duurt dan normaal (er staat een timeout op, die is aan te passen geloof ik), dan krijg je dat scherm. Mij boeit het verders weinig, want ik gebruik Windows minimaal, maar kan mij voorstellen dat anderen er een vreemd gevoel bij krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 14:18
330d schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:19:
[...]

[...]

Die zag ik ja. Maar ik kon niks zien, dus die taskhost was gewoon leeg??

[...]
Maar wat is nu je probleem dan ? Windows sluit toch netjes af. Dus lijkt me dat er niks aan de hand is.

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Te snel?? nee, hardwarematig niks veranderd hoor. Ik sluit niks af, druk gewoon op afsluiten van Win7 wat ik altijd doe eigenlijk.
Dat je niks aan de hardware hebt veranderd maakt niet uit. Als Windows opnieuw word geïnstalleerd is hij het snelste dat ie kan zijn en dus kan hij "ongeduldig worden op andere programma's"
Overigens is dat ook jouw probleem. Windows is er (nog ) niet voor gemaakt om voor jou alle programma's uit te schakelen dit moet je zelf doen (en ook niet met het rode kruisje maar met de functie"Afsluiten"). Het is dus geen probleem maar een feature van Windows die aangeeft dat je nog bezig bent. tien duizenden mensen loven Windows juist voor deze functie want het zorgt ervoor dat je nooit per ongeluk een niet opgeslagen document kwijt bent.

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
330d schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:19:
[...]

Thanks, die vertaling is ook lekker duidleijk van engels naar nederlands :P Ga die hotfix idd even proberen. Maar vreemd dat ik voorheen die taskhost nooit zag en nu wel.
Die vertalign wordt automatisch gedaan. Onderin staat een link naar de Engelse pagina, die uiteraard wel gewoon goed te lezen is.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:39
Briljant, inderdaad. Heb het ook op mijn laptop, in een flits (soms wat langer) zo'n leeg venstertje. Dan wil de computer gewoon sneller afsluiten dan dat ie kan :P

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Of je programma's sluiten gewoon niet snel genoeg af.

• 330d
hhoekstra schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:14:
[...]

Maar wat is nu je probleem dan ? Windows sluit toch netjes af. Dus lijkt me dat er niks aan de hand is.
Nou ja, probleem... tis meer dat ik hiervoor nog nooit die taskhost had gezien en nu opeens wel, terwijl vrijwel alle drivers en progs zelfde zijn. Overigens sluit die netjes af, dat wel.

• 330d
Ik heb die hotfix toch maar niet gebruikt. Staat duidelijk erbij dat tijdens afsluiten/restarten dat de taskhost lang blijft hangen, terwijl bij mij in een fractie van een seconden verschijnt en weer verdwijnt.

Wel heb ik de timeout in 2sec verandert in de registry, na de aanpassing zag ik m niet meer verschijnen (voorzoverre getest)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

larsiano schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:46:
Windows is er (nog ) niet voor gemaakt
Die mag je even uitleggen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee