Toon posts:

Tutorials/advertorials voor Tweakers

Pagina: 1
Acties:

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 19:40
Geachte redactie,

In basis wil ik hier een topic openen waar Tweakers voorstellen kunnen doen voor artikelen die de gemiddelde Tweaker wat bijbrengen. Over IT hoeft dat meestal niet, en anders weten Tweakers hun weg wel te vinden. Echter is er in de reacties onder nieuwsberichten vaak genoeg een gebrek aan kennis waar te nemen over nevenzaken. Hierdoor zijn de reacties vaak ongeïnformeerde onderbuikreacties wat mijn inziens niet op Tweakers thuishoort.
Een dergelijk artikel kan dan simpelweg een tutorial zijn, maar kan ook in samenwerking met een commerciële partij een advertorial zijn.

Uiteraard open ik het topic ook omdat ik zelf een voorstel voor een dergelijk artikel heb.
Naar aanleiding van de verschillende reacties onder nieuwsberichten die betrekking hebben op merkrecht, lijkt mij het goed om daarover een tutorial te schrijven.
Momenteel is Apple nogal vaak in het nieuws met betrekking tot merkrecht, dus ik gebruik Apple even als voorbeeld.
In het geval van merkrecht moeten mijn inziens de volgende punten aan bod komen:
  • Het gaat om het exacte woord of afbeelding, dus "app store" en niet "application store"
  • Een merkrecht moet actief verdedigd worden. Apple moet eiPott dus bestrijden.
  • Een bedrijfsnaam mag gevoerd blijven worden wanneer dit is gestart voordat een ander dezelfde naam als merk registreerde. Het maakt dus niet uit voor iCloud communications dat Apple iCloud heeft geregistreerd. iWink gaat met iWebhosting dan ook waarschijnlijk winnen.
  • ....Een meer deskundige partij kan vast nog wat meer bedenken.
Ik hoop dat jullie er wat in zien. Het vergt natuurlijk wel wat oplettendheid in de reacties voor het bepalen van onderwerpen.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 17:47

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We hebben onze handen nogal vol aan het huidige nieuws, reviews en achtergronden. Ik denk dus dat ik kan stellen dat de kans dat dergelijke artikelen, die toch iets verder van ons afstaan, er gaan komen, erg klein is. Uiteraard staat het je vrij een en ander zelf uit te zoeken en een topic te starten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee