Toon posts:

word 2GB minder ram gevonden bij eerste boot.

Pagina: 1
Acties:

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 12:49

steareth

professionele epibreerder

Topicstarter
Goeiemorgen deze morgen.

Ik heb nou al een paar maanden dit klein "hick-upje" en ik kan maar niet vinden wat het is.
als ik mijn pc van de eerste keer boot, vind ie maar 4GB RAM geheugen, als ik em daarna uitzet en na 5 seconden weer opstart vindt ie wel 6GB geheugen.
Nu heb ik UBCD gebruikt om mijn RAM te checken op fouten, maar die zijn niet gevonden.
ook zijn mijn HDD's in orde en het moederbord ook.
zal even de specs listen.
I7 930 @ 3.4GhZ
6GB DDR3 OCZ Black edition @ 1540MhZ
Asus P6T SE mobo
corsair 650 PSU
Corsair H50 water cooling
6GB Intel SSD
XFX 5770 XXX edition @1GhZ

(sigh. realiseer me net dat het allemaal in me sig staat)

ik heb me cpu al een paar keer gereseated, inclusief de koeler. alles eens wat strakker aangedraaid.
heb de pc ook al uit elkaar gehad, wat stof eruit gehaald en weer in elkaar gezet (wat een klusje met dit weer)

Is iemand bekend met dit probleem? of is het gewoon een kwestie van je pc onderdelen laten opwarmen en opnieuw laten booten. dit zou wel erg vervelend zijn en zou opzich niet moeten hoeven.

ik kijk uit naar eventuele oplossingen. O-)

ik weet niet waar je huis woont.

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:18
Kun je het probleem ook reproduceren als het ram op stock speeds draait?

• steareth

steareth

Topicstarter
ja, ook als alles op stock draait is het hetzelfde
hierover heb ik met asus en ocz contact gehad, en zelfs intel.
zij zeggen dat het bekend is maar heb nog geen oplossingen van ze gezien.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34
Bios updaten; alle sloten geheugencombinaties proberen?

• steareth

steareth

Topicstarter
heb ik ook gedaan ja. heb de laatste bios.
alle stick 1 voor 1 geprobeerd en alle geheugen bankjes eens geprobeert.
met 1 voor 1 werden ze gewoon gevonden.
alle geheugen bankjes combi bleef het probleem aanhouden.
zou dit een fout zijn in de geheugen controller van de cpu? dat die eerst moet opwarmen ofzo?

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 16:07

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik heb op mijn werk hetzelfde moederbord met dezelfde CPU, alleen met 12GB geheugen. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Wat bij mij de oplossing was, is het plaatsen van de RAM modules in een andere volgorde. Waarschijnlijk heb je dit zelf ook al een keer gedaan.

EDIT: En hierboven geef je het antwoord al....

[Voor 8% gewijzigd door itsalwaysme op 13-06-2011 11:34]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• steareth

steareth

Topicstarter
HA, ben dus niet de enige :P

• Boszna
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 16:14
Ik ben het probleem meerdere malen tegen gekomen bij jou type moederbord Asus P6T.
Daarom denk ik dat jou moederbord ook gewoon defect is.
De oplossing is dus terug sturen en wachtten op een nieuwe.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee