Anoniem: 410613

Topicstarter
hallo tweaker collega's

Kan iemand mij helpen ? Heb gisteren eee pad transformer gekocht(android 3.1 met wifi) .Heel leuk ding werkt echt goed maar stuit op een probleem.Ik wil graag bestanden etc van mijn windows 7 cpu kunnen bekijken op de transformer maar win 7 kan geen verbinding maken met draadloos netwerk? heb een bedraad netwerk in huis plus wifi.
via config scherm gebruik ik "een apparaat toevoegen" hij ziet dan " wifi desktopcomputer" geeft win 7 de foutmelding " er zijn geen netwerkprofielen beschikbaar voor dit apparaat"
Dan maak ik een nieuw netwerkprofiel aan in draadloze netwerken beheren
zegt hij draadloze netwerken zijn niet ingeschakeld. Dus dan kan ik toevoegen "handmatig een netwerkprofiel toevoegen. en dan komt het "er kunnen geen netwerkadapters voor draadloze netwerken op deze computer worden gedetecteerd"

hoe kan dat nu? mijn eee pad maakt wel verbinding met mijn wifi thuis maar kan dus niet in een netwerk met windows?

Wat doe ik verkeerd ?

Hartstikke bedankt alvast

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
Als jouw tablet verbinding heeft met hetzelfde netwerk als jouw Windows computers, hoef je niets aan die Windows computers met netwerkverbindingen te doen. Je moet wel zorgen dat je op jouw computers 'Bestandsdeling' oid hebt ingeschakeld.

Op jouw tablet installeer je dan een filemanager, zoals Astro. Bij networking kan je een Windows (SMB) netwerk toevoegen, nadat je gevraagd is of je de Astro WiFi module wilt installeren. Daar moet je alleen nog het IP, gebruikersnaam en wachtwoord en de share in te vullen. De share is de naam die je hebt opgegeven voor je gedeelde map. Succes!

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Anoniem: 410613 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 08:41:
maar win 7 kan geen verbinding maken met draadloos netwerk? heb een bedraad netwerk in huis plus wifi.
via config scherm gebruik ik "een apparaat toevoegen" hij ziet dan " wifi desktopcomputer" geeft win 7 de foutmelding " er zijn geen netwerkprofielen beschikbaar voor dit apparaat"
Dan maak ik een nieuw netwerkprofiel aan in draadloze netwerken beheren
zegt hij draadloze netwerken zijn niet ingeschakeld. Dus dan kan ik toevoegen "handmatig een netwerkprofiel toevoegen. en dan komt het "er kunnen geen netwerkadapters voor draadloze netwerken op deze computer worden gedetecteerd"
Als ik het goed begrijp wil je op een pc (met Win7) die bedraad in je netwerk zit en geen wireless netwerkkaart heeft een draadloos netwerk toevoegen?..(correct me if i'm wrong)
Dat gaat niet lukken natuurlijk.

Wat hierboven al gezegt wordt, je moet een share maken op die Win7 pc en die kan je dan benaderen vanaf je android apparaat, met een file-manager.
Ervan uitgaand dat beide apparaten (wireless en bedraad) in het zelfde netwerk hangen.

[Voor 4% gewijzigd door Gero71 op 13-06-2011 11:10]

Misery and hate will kill us all.

Topicstarter
Jullie hebben helemaal gelijk het gaat dus niet lukken wat ik wil , heb ook al een file manager op mijn android tablet geïnstalleerd (astro liep steeds vast dus maar een andere) Mijn harde schijfen gedeeld en zowaar ziet hij 1 harde schijf! Moet nog uitzoeken waarom de andere niet.
Wat mij wel opvalt is dat het streamen ontzettend langzaam gaat .Dus een film kijken die ik op mijn pc heb gedownload op mijn tablet gaat niet?!

of weten jullie hier iets op

thanx voor het reageren
Gero71 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:08:
[...]

Als ik het goed begrijp wil je op een pc (met Win7) die bedraad in je netwerk zit en geen wireless netwerkkaart heeft een draadloos netwerk toevoegen?..(correct me if i'm wrong)
Dat gaat niet lukken natuurlijk.

Wat hierboven al gezegt wordt, je moet een share maken op die Win7 pc en die kan je dan benaderen vanaf je android apparaat, met een file-manager.
Ervan uitgaand dat beide apparaten (wireless en bedraad) in het zelfde netwerk hangen.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Bestanden kunnen bekijken via je tablet die op je PC staan is natuurlijk iets anders dan video streamen van je PC naar je tablet 8)7 .
Met een fatsoenlijke media server op je PC en ervan uitgaande dat je Wi-Fi snel genoeg is en je niet Full-HD gaat zitten streamen, zou het toch wel fatsoenlijk moeten kunnen werken lijkt mij zo.

Topicstarter
ok? dat wist ik niet wat voor media server is dat dan? als ik nu met file manager hd bestanden inlees lijkt het of hij de bestanden wel eerst moet "downloaden"van mijn pc
een divx van 700 mb duurt wel 5 min. voordat de tablet het binnen heeft en zelfs een foto duurt lang.
mijn wifi lijkt me wel snel genoeg (tenminste het is een vrij nieuwe router)

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:48
Ik denk dat je een en ander toch eens goed moet uitzoeken. Tweakers is niet bedoeld om iemand aan het handje mee te nemen om een probleem op te lossen.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Anoniem: 410613 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 06:23:
ok? dat wist ik niet wat voor media server is dat dan? als ik nu met file manager hd bestanden inlees lijkt het of hij de bestanden wel eerst moet "downloaden"van mijn pc
een divx van 700 mb duurt wel 5 min. voordat de tablet het binnen heeft en zelfs een foto duurt lang.
mijn wifi lijkt me wel snel genoeg (tenminste het is een vrij nieuwe router)
Met 700MB duurt (dat is 5600Mb, 1Byte is 8bit) zelfs met snelle Wi-Fi overzetten daar van nog langer dan een minuut. Maar goed streamen is niet overzetten, dus waarschijnlijk heb je genoeg bandbreedte maar dat ziet mijn magische toverbol niet!
Voor een server zou je eens hier kunnen kijken, je hebt natuurlijk nog steeds een player nodig die er mee overweg kan (Plex heeft naast server ook een player voor Android, hoe goed die werken weet ik niet).
Sowieso denk ik dat merendeel van je vragen beter hier kunt stellen, als alvorens niet daar een passend antwoord gewoon te vinden is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee