Sinds een paar weken heb ik een glasvezelverbinding. Omdat mijn internetprovider Solcon een waardeloze router (Thomson) bij de glasvezel levert en ik na een uur al tegen beperkingen aanliep heb ik een Draytek Vigor 2130Vn router gekocht.
Deze router vertikt het om een verbinding te krijgen met de glasvezelaansluiting (Genexis Ethernet Gateway with voip http://www.genexis.eu/products.php?id=ethernet_voip). Hang ik de router aan een andere DHPC server, dan krijg ik meteen een internetverbinding met deze router. Omdat ik vermoedde dat het aan de router lag, heb ik de router omgeruild voor hetzelfde type. Helaas is mijn probleem niet opgelost. Ik ben daarna in de glasvezelwinkel in Houten geweest en heb gevraagd daar deze router aan te sluiten op de glasvezelaansluiting. Ook hetzelfde probleem. In de glasvezelwinkel is internet van een andere provider dan Solcon.
Ik vraag me nu af of het probleem dat ik heb veroorzaakt wordt door:
- de router (gevoelsmatig nummer 1)
- de Genexis Ethernet Gateway with voip
- de combinatie router en Genexis Ethernet Gateway with voip
- glasvezelconfiguratie in Houten
Kan iemand mij verder helpen om de oorzaak van het probleem boven tafel te krijgen?
Alvast bedankt!
Deze router vertikt het om een verbinding te krijgen met de glasvezelaansluiting (Genexis Ethernet Gateway with voip http://www.genexis.eu/products.php?id=ethernet_voip). Hang ik de router aan een andere DHPC server, dan krijg ik meteen een internetverbinding met deze router. Omdat ik vermoedde dat het aan de router lag, heb ik de router omgeruild voor hetzelfde type. Helaas is mijn probleem niet opgelost. Ik ben daarna in de glasvezelwinkel in Houten geweest en heb gevraagd daar deze router aan te sluiten op de glasvezelaansluiting. Ook hetzelfde probleem. In de glasvezelwinkel is internet van een andere provider dan Solcon.
Ik vraag me nu af of het probleem dat ik heb veroorzaakt wordt door:
- de router (gevoelsmatig nummer 1)
- de Genexis Ethernet Gateway with voip
- de combinatie router en Genexis Ethernet Gateway with voip
- glasvezelconfiguratie in Houten
Kan iemand mij verder helpen om de oorzaak van het probleem boven tafel te krijgen?
Alvast bedankt!