Hoi, ik heb een chello aansluiting en zodoende heb ik 2 extra 100mbit kaartjes gekocht voor netwerkje thuis, en zodat ik op de 2e computer ook kan internetten. Dit ging gisteren nog als een tierelier. Nadat ik sygate geinstalld had, kon ik ook op de 2e computer netjes internetten. Nu vandaag, nadat beide computer uit zijn geweest, krijg ik met de computers geen internet meer binnen, ik krijg op de computer met 2 kaarten erin nog wel een ip van chello als ik die vernieuw in winipcfg.. Maar als ik dan een browser open, krijg ik te zien: "detecting proxy settings" in de statusbalk. Vervolgens gebeurt er niets en na verloop van tijd krijg ik zo'n "niets gevonden" browser window. Ik dacht eerst ik heb iets niet goed gedaan, dus ik kaartjes eruit en nog een keer proberen. Wat zag ik toen, dat wanneer ik die 2e kaart eruit laat, dan heb ik wel contact, maar als ik die 2e kaart erin doe, dan heb ik weer geen contact, en krijg ik dus weer "detecting proxe settings". Wie kan me hiermee helpen, want ik ben al een uurtje of 4 aan het klooien, maar het wil maar niet opgelost raken...
Heb je de ip configuratie van beide pc gecontrolleerd, kunnen ze elkaar pingen op de interne adressen?
Controlleer dit en geef beide (interne)netwerk kaarten een statisch ip, dat is voor z'n klein netwerkje het makkelijkst.
Grtz [P]inky
Controlleer dit en geef beide (interne)netwerk kaarten een statisch ip, dat is voor z'n klein netwerkje het makkelijkst.
Grtz [P]inky
But then again, I could be wrong..
Ja, pingen van elkaar gaat prima, ik kan de computer met 2 kaarten op allebei de kaarten pingen, en de andere computer is ook 'pingable'. Maar het lijkt wel alsof de internet-connectie gezocht wordt over de 'lan-netwerkkaart' en niet over de 'internet-netwerkkaart'. Maar in sygate staat toch duidelijk de goede kaart aangegeven bij de kaart voor internet-connectie, kortom ik snap er helemaal niks van en ik wordt er tierelier van. Ik ga anders maar ff 'format c:'-en en de hele reutemeteut opnieuw installeren, misschien helpt dat wel.......Op maandag 19 maart 2001 23:21 schreef Pinky het volgende:
Heb je de ip configuratie van beide pc gecontrolleerd, kunnen ze elkaar pingen op de interne adressen?
Grtz [P]inky
Kijk even na of die 2 nics (NIET de chello nic) een statisch IP hebben. Zo niet: doen.
Zet bij de client ff proxy uit... niet proxy gebruiken... Ik heb ook een netwerk op die manier draaien met 4 pc's over een chello verbinding (sygate ook).
Zet bij de client ff proxy uit... niet proxy gebruiken... Ik heb ook een netwerk op die manier draaien met 4 pc's over een chello verbinding (sygate ook).
Saved by the buoyancy of citrus
Pagina: 1