Toon posts:

[win7] Sorteren op extentie

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Ik loopt tegen een probleem aan
(weer 1 voor mijn steeds langer wordende lijst van frustraties over dingen die in xp wel konden maar in w7 niet.)

Ik heb een diectory vol bestanden en wil die sorteren op Extensie (dus op .rar) .
Maar windows7 laat mij alleen sorteren op type |:( , en daar schiet ik dus niks mee op !
Het enige wat google mij bood was DIT
Maar dat lijkt niet te werken :(

Iemand nog een andere optie ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 11:53
In de zoekbalk van de map de extensie neerzetten , bijvb. .mp3(muziek) dan zou die alleen bestanden van die extensie moeten laten zien.

FIFA - Feyenoord - Darten - Fotografie

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Sorteren op "type" is hetzelfde als op "Extensie", zodat je alle rar/pdf/docx/txt/exe/etc netjes bij elkaar krijgt te staan.
Wat gaat er precies niet goed dan bij jouw als je die optie kiest in een bepaalde map?

[Voor 23% gewijzigd door Gero71 op 13-06-2011 11:21]

Misery and hate will kill us all.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
ZicoDon schreef op maandag 13 juni 2011 @ 01:36:
In de zoekbalk van de map de extensie neerzetten , bijvb. .mp3(muziek) dan zou die alleen bestanden van die extensie moeten laten zien.
Tnx
niet aan gedacht, en het is ook niet echt perfect.
Maar al een stuk beter dan niks ! :)
Gero71 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:20:
Sorteren op "type" is hetzelfde als op "Extensie", zodat je alle rar/pdf/docx/txt/exe/etc netjes bij elkaar krijgt te staan.
Wat gaat er precies niet goed dan bij jouw als je die optie kiest in een bepaalde map?
Type is niet hetzelfde als extensie !
.rar .r01 en .r99 zijn alle 3 type "winrar"
mp3 wmv en mkv zijn alle 3 type "media player"

Oftewel windows groepeert ze gewoon vrolijk door elkaar heen.
Terwijl er wel degelijk een groot verschil in zit.

Dat ie dat nou standaard doet zal wel weer "newbe vriendelijk" zijn, kan ik nog inkomen.
Maar dat er in die 50 verschillende kolommen met de meest idiote criteria geen extensie voorkomt kan ik dan weer absoluut niet volgen........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:52
heuveltje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:31:
[...]
Hmm bij mij is dat
mp3 -> MP3 Audio file
wmv -> Windows Media Audio/Video file
mkv -> MKV File

niks gegroepeerd dus.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Erm fijn dat jij daar 3 verschillende programma's voor gebruikt :?
Ik gebruik vlc voor alle 3 en bij mij groepeert ie ze dus wel :(

• Caelorum
heuveltje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:52:
Erm fijn dat jij daar 3 verschillende programma's voor gebruikt :?
Nope, 1 programma. Mja twee, Zune en MPC.

[Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 13-06-2011 12:01]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kan ook filteren op "*.r??" waarmee je .rar, .r00 t/m .r99 pakt.

[Voor 3% gewijzigd door spone op 13-06-2011 12:05]

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 22:37
Een van de eerste dingen die ik op een windows pc installeer is Total Commander. Dit is een explorer alternatief met 2 schermen naast elkaar (voor makkelijk kopiëren/verplaatsen/vergelijken tussen mappen). De mogelijkheden zijn eerst wat overweldigend misschien, maar is wel geheel naar je eigen hand te zetten. Sorteren op extensie is geen probleem natuurlijk.

Verder kan je in explorer ook bij de kolom type op het pijltje er rechts naast klikken en enkel de extensietypes selecteren die je wilt zien.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

heuveltje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:52:

Ik gebruik vlc voor alle 3 en bij mij groepeert ie ze dus wel :(
Tja. Maar dat is dan ook logisch, want het zijn allemaal bestanden waar VLC nu van zegt dat ze van 'hem' zijn.
Gebeurt trouwens ook onder XP tegenwoordig met 1.1.17 en hoger.

Je kan natuurlijk ook VLC wel de bestanden laten openen maar niet als default, dan heb je dit hele gedoe niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 18:51
Geen echte oplossing, maar een goede workaround kan zijn om eens een third party filemanager te proberen.
meuk: Total Commander 7.56a
meuk: Directory Opus 10.0.0.0

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:13:
[...]

Tja. Maar dat is dan ook logisch, want het zijn allemaal bestanden waar VLC nu van zegt dat ze van 'hem' zijn.
Gebeurt trouwens ook onder XP tegenwoordig met 1.1.17 en hoger.

Je kan natuurlijk ook VLC wel de bestanden laten openen maar niet als default, dan heb je dit hele gedoe niet.
Dat is idd behoorlijk logisch als je op type sorteert.
Mijn iritatie/probleem/verbazing ligt dan ook voornamelijk dat windows bestandsbeheer blijkbaar wel kan sorteren op oa: brandpuntsafstand, uitgever,hobby's en semafoon nummer :?.
Maar iets basics als sorteren op bestandsextensie is compleet verdwenen |:(
(ms dos kon dit notabene al)

En om nu iemand te verplichten verschillende afspeel programma's te gebruiken alleen om de explorer sortering aan te passen is mij inziens behoorlijk van de zotte.
Henk007 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:18:
Geen echte oplossing, maar een goede workaround kan zijn om eens een third party filemanager te proberen.
meuk: Total Commander 7.56a
meuk: Directory Opus 10.0.0.0
Wel eens naar gekeken, maar dat is imho redelijk overkill als ik snel even iets wil doen.
Maar dir-opus nooit geprobeerd dus dat zal ik nog eens een poging geven...

• Caelorum
heuveltje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:34:
[...]
En om nu iemand te verplichten verschillende afspeel programma's te gebruiken alleen om de explorer sortering aan te passen is mij inziens behoorlijk van de zotte.
Dat verplicht niemand je, VLC zit alleen te kloten, waardoor je alles als één ziet.
Met MPC bijvoorbeeld krijg je netjes te zien dat het verschillende types zijn. Ook logisch aangezien de bestandstypen ook niet gelijk zijn.

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
heuveltje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:31:
[...]
Type is niet hetzelfde als extensie !
.rar .r01 en .r99 zijn alle 3 type "winrar"

Oftewel windows groepeert ze gewoon vrolijk door elkaar heen.
Terwijl er wel degelijk een groot verschil in zit.
Dan is er toch iets niet goed/anders aan jouw instellingen want ik gebruik MPC voor alle multimedia bestanden maar als ik kies voor "sort by->type" dan zet ie toch netjes alle 3gp files bovenaan daaronder de html's, iso's en dergelijke (die dus niet zijn gekoppeld aan MPC) en dan pas een keer de mkv en mp3 files.
Netjes op extensie gesorteerd.. en niet op (multimedia) type.

Misery and hate will kill us all.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

heuveltje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:34:

VLC gedraagt zich tegenwoordig ook als een halve filemanager in plaats van een mediaplayer.
En aangezien die nu het eigenaarschap van die extensies geclaimed heeft doet Explorer datgene wat ervan verwacht wordt :P
Kijk maar eens in je registry bij die bestandstypen, VLC maakt daar een 'VLC Media' bestand van en overruled Explorer daarmee.

Maar goed, de sorting binnen Explorer wil ook nog wel eens verschillen als je tussen de weergaveopties (maptypen) wisselt.
Je weet wel. Folder Properties > Customize > Optimize folder for General Items levert iets anders als Video.

[Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 13-06-2011 13:05]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Gero71 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:53:
[...]

Dan is er toch iets niet goed/anders aan jouw instellingen want ik gebruik MPC voor alle multimedia bestanden maar als ik kies voor "sort by->type" dan zet ie toch netjes alle 3gp files bovenaan daaronder de html's, iso's en dergelijke (die dus niet zijn gekoppeld aan MPC) en dan pas een keer de mkv en mp3 files.
Netjes op extensie gesorteerd.. en niet op (multimedia) type.

Dit is toch echt standaard gedrag voor zowel mijn laptop als mijn pc.............

• Caelorum
heuveltje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:06:
[...]

[afbeelding]
Dit is toch echt standaard gedrag voor zowel mijn laptop als mijn pc.............
Deinstalleer dan winrar maar en installeer 7zip. Ben je gelijk van dat probleem af.
Dit is een probleem van programma's die alles zonodig hetzelfde wil laten zijn.

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 13:09
is dit geen oplossing?
code:
1
2
3
4
5
6
7
search * in the folder.
save the search.
open the .search-ms file by notepad.exe.
insert <column viewField="System.FileExtension"/> after <column viewField="System.ItemNameDisplay"/>
save.
open the .search-ms file by explorer.
show the FileExtension column and sort by it.

Bron

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Caelorum schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:10:
[...]
Deinstalleer dan winrar maar en installeer 7zip. Ben je gelijk van dat probleem af.
Dit is een probleem van programma's die alles zonodig hetzelfde wil laten zijn.
Nee dit is een probleem van explorer dat een basis functie mist |:(
Nogal vreemd om daar allerlei excuses in andere programma's voor te zoeken !
ed800 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:35:
is dit geen oplossing?
code:
1
2
3
4
5
6
7
search * in the folder.
save the search.
open the .search-ms file by notepad.exe.
insert <column viewField="System.FileExtension"/> after <column viewField="System.ItemNameDisplay"/>
save.
open the .search-ms file by explorer.
show the FileExtension column and sort by it.

Bron
Bedankt voor het meezoeken/denken !
Alleen ik krijg het niet aan het werk :(
Ben nog aan het speuren of het een NL vs Eng verschil is, maar iig doet het bij mij niets :(

[Voor 22% gewijzigd door heuveltje op 15-06-2011 20:09]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee