Hey Allemaal,
Van een bekende kreeg ik een vraag waar ik eigenlijk zelf geen ervaring mee heb, en graag een antwoord hoor van mensen die ermee bekend zijn. Ik leg de situatie even uit:
De vraag dus: Welk programma zou voor ons geschikt kunnen zijn om grote databases te beheren, te bewerken en is ook nog betaalbaar?
Van een bekende kreeg ik een vraag waar ik eigenlijk zelf geen ervaring mee heb, en graag een antwoord hoor van mensen die ermee bekend zijn. Ik leg de situatie even uit:
Jullie snappen natuurlijk ook dat het niet handig is om 2 progamma's te gebruiken die retetraag werken, en qua bewerking ook niet flexibel zijn.Op het werk gebruiken wij momenteel Access als hoofdprogramma voor het beheren van grote databestanden, het draaien van queries en het maken van rapporten.
Maar wij lopen tegen problemen aan en zouden graag willen weten of er andere mogelijke geschikte software programma's voor ons zijn en welke dan?
Momenteel werken wij met spss voor het inlezen van bestanden en bewerking daar van, exporteren het naar Access en draaien daar meerdere queries om het vervolgens in rapportvorm/pdf formaat af te drukken.
Graag zouden we willen dat die rapporten (met een benchmark) flexibel te bewerken zijn, dat gaat nu niet vanuit Access.
Verder vergt Access veel geheugen en schijfruimte en werkt traag bij ons.
Welk programma zou voor ons geschikt kunnen zijn en is ook nog betaalbaar?
De vraag dus: Welk programma zou voor ons geschikt kunnen zijn om grote databases te beheren, te bewerken en is ook nog betaalbaar?
And that's how one and one makes three.