Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:25

Kraz

Saving the world

Topicstarter
In het kort; m'n pc start niet (meer) op.

Details;
Vorige week maandag zag ik toen ik aan het eten was dat m'n pc opstartte zonder dat ik er nog bij in de buurt ben geweest. :? Direct viel deze weer uit.
Nadat ik m daarna zelf wilde opstarten gaf de pc dezelfde symptomen; niet in 1x aan willen en als hij dan aan ging hoor je nog net 1 piep en dan gaat ie weer uit. Nog niet eens beeld.

Geprobeerd;
Nieuwe voeding... Zelfde probleem.
Ander moederbord....zelfde probleem.
Alles losgekoppeld en toen 1 voor 1 aangesloten...zelfde probleem.
Geheugen losgekoppeld..... Bios piepjes dat geheugen mist. Wat dus klopt.
Videokaart losgekoppeld.... Bios piepjes dat videokaart mist. Wat dus klopt.
Bios gereset

Ik heb dus geen idee meer waar ik t moet zoeken. Kan het m'n processor zijn die is overleden? Er zouden dan toch ook bios piepjes moeten zijn?
Kan het 'opeens' stuk zijn te maken hebben met het onweer van vorige week maandag?

Iemand van jullie die dit bekend in de oren klinkt? :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen?
Je hebt je cpu en harddisk nog niet gewisseld. Draaien al je fans? Koeler OK?

[Voor 11% gewijzigd door Microkid op 12-06-2011 23:50]

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:46:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen?
Je hebt je cpu en harddisk nog niet gewisseld. Draaien al je fans? Koeler OK?
Troubleshooter heb ik al doorgelopen.
Hardddisk ga ik niet vanuit aangezien hij zo ver nog niet eens komt.
CPU heb ik niet geprobeerd. Simpelweg omdat ik daar geen 2e van heb liggen.

De 2e voeding en moederbord heb ik al ( voor niets :X ) gekocht dus wil het daar ook nog even bij laten.

Alle fans gaan netjes aan. Lampjes gaan aan.. Maar na 3 sec; poef! Uit.
En dit zomaar ineens. Dat vind ik zo raar.

Ik had gehoopt dat dit verhaal iemnd bekend voorkwam en dus advies kon uitbrengen.
Heb al meerdere pc's in elkaar gezet en kan prima logisch redeneren, maar dit probleem zegt me echt niets :P

Is het dan toch m'n CPU, is in principe t enige wat overblijft..... :(

• Boszna
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-05 23:01
De dingen die ik je aan kan raden om te proberen:

- Koppel alles los en sluit alleen de nodige onderdelen aan (geen HDD, geen kast aansluitingen), probeer dus alleen tot na je BIOS te komen.
- Probeer ander geheugen, of alleen met 1 geheugen en wissel het om als je meerdere hebt.
- mocht dit niet werken, dan kan het altijd nog het moederbord, voeding, processor of videokaart zijn. Ook al heb je de onderdelen nieuwe gekocht kunnen deze helaas ook defect zijn.

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Boszna schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:33:
De dingen die ik je aan kan raden om te proberen:

- Koppel alles los en sluit alleen de nodige onderdelen aan (geen HDD, geen kast aansluitingen), probeer dus alleen tot na je BIOS te komen.
- Probeer ander geheugen, of alleen met 1 geheugen en wissel het om als je meerdere hebt.
- mocht dit niet werken, dan kan het altijd nog het moederbord, voeding, processor of videokaart zijn. Ook al heb je de onderdelen nieuwe gekocht kunnen deze helaas ook defect zijn.
Alles loshalen heb ik ook gedaan, maar komt op tzelfde neer. Niet booten. :'(
Ik vreesch dat t een upgrade gaat worden. Ken niemand met een spare processor.

• Boszna
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-05 23:01
En als je nou alles uit de kast haalt en alleen de cruciale onderdelen buiten de kast aansluit.
Nog altijd niets?

Als al je onderdelen bij 1 winkel zijn gekocht dan kan je ook langsgaan bij de servicebalie. in de meeste gevallen moet je wel alles los aanleveren bij hun, maar er word naar je probleem gekeken.

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Boszna schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:40:
En als je nou alles uit de kast haalt en alleen de cruciale onderdelen buiten de kast aansluit.
Nog altijd niets?

Als al je onderdelen bij 1 winkel zijn gekocht dan kan je ook langsgaan bij de servicebalie. in de meeste gevallen moet je wel alles los aanleveren bij hun, maar er word naar je probleem gekeken.
Done!...
Maar nog steeds; BEEEP... OFF *Argghhh

Let wel; de pc is NIET nieuw oid.
Deze draaide al 2,5 jaar zonder problemen totdat hij ineens bovenstaande kuren begon te vertonen. Terugbrengen of garantie is dus niet (meer) van toepassing.

Ik dacht/hoopte alleen 'even' een nieuw onderdeel erin te gooien en weer verder, maar dat loopt dus op niets uit. Ik vrees nu dat t de processor is maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen aangezien ik niet zomaar 'even' een spare proc heb liggen.

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Een paar dagen verder...een paar dagen wijzer.
Na proberen, proberen, proberen en nog eens proberen.... wat blijkt; het is f**** kortsluiting in mn kast.
ERGENS.
Geen idee hoe dit ineens komt, maar als ik alle onderdelen loshaal en buiten de kast aansluit dan start mn PC op.

Iemand een idee hoe je dit kunt gaat troubleshooten? Ben dit nog nooit tegengekomen in de praktijk nml.
:(

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik denk een kwestie van alles loshalen, en dan de draadjes / aansluitingen 1 voor 1 er weer inprikken en testen.
Kijk ook even of je front audio / usb enz niet ergens klem zit, haal desnoods je frontje eraf.

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Hippocampus schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:52:
Ik denk een kwestie van alles loshalen, en dan de draadjes / aansluitingen 1 voor 1 er weer inprikken en testen.
Kijk ook even of je front audio / usb enz niet ergens klem zit, haal desnoods je frontje eraf.
OK Thnx.
Het eraf halen wordt lastig denk ik aangezien ik een geheel aluminium case heb; Coolermaster Wavemaster.

Enige USB wat hier op zit is de 'UP' USB. (bovenop) de kast. Als ik die loshaal; zelfde probleem.
Kan het elke apparaat zijn of is het meestal het moederbord wat de problemen geeft?

*searching in the dark... 8)7
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee