Toon posts:

[NVIDIA ION]HDTV als primair beeldscherm instellen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinooke2
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 19:07
Hallo,

Ik ben mijn nieuw aangeschafte HTPC aan het installeren. Dat is allemaal prima gegaan totdat ik de video drivers heb geinstalleerd en mijn HDTV als primaire montitor wil instellen, want dat wil dus niet lukken.

Mijn PC:
- Asus AT3-IONT-I Deluxe
- Philips 32pf5331 HDTV (HD ready) op de HDMI poort
- tijdelijk crtje om XP SP3 te installeren op de VGA poort
- 1tb schijf, 1gyg geheugen, dvd drive

Het volgende heb ik al geprobeerd:
1. De nieuwste drivers geinstalleerd (275.33)
2. In het Nvidia Control panel heb ik geprobeerd mijn HDMI poort/HDTV in te stellen, maar ik kan hier nergens iets over vinden. Alleen mijn CRT beeldscherm kan ik configureren. Dus vervolgens ben ik naar...
3.... desktop->eigenschappen->instellingen gegaan en daar kan ik zowaar een tweede monitor selecteren en instellen. Ik vink "extend my windows desktop onto this monitor' en krijg zowaar beeld. Alleen het vinkje 'use this device as the primary monitor' is grijs, dus die kan ik niet aanvinken en bij mn vga monitor kan ik hm ook niet uitvinken.
4. vervolgens wil ik met mijn dual screen weer naar Nvidia control panel gaan, maar als ik die aanklik schakeld ie gewoon keihard mn HDTV signaal uit en ben ik dus weer terug bij punt 2 aanbeland...
5. Heb de hele middag al fora afgezocht en de support sites van Nvidia, asus en windows afgezocht maargoed daar vind ik alleen maar beginners troubleshoots met de strekking van 'zorg dat je kabel aangesloten is en de stroom aanstaat' dus daar kom ik geen steek verder mee.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Bij voorbaar dank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:09

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het kan zijn dat bij optie 3, je crt al de primary is, dus is die optie weg bij de hdtv.
Haal je crt er even uit, stel je hdtv in, en sluit daarna je crt weer terug aan, misschien dat dat wil werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinooke2
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 19:07
Hippocampus schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:47:
Het kan zijn dat bij optie 3, je crt al de primary is, dus is die optie weg bij de hdtv.
Haal je crt er even uit, stel je hdtv in, en sluit daarna je crt weer terug aan, misschien dat dat wil werken.
CRT is inderdaad de primary, maar zonder crt eraan kan ik niks doen. Als ik de CRT loshaal blijft mn hdtv gewoon extended desktop. Dus beeldscherm eigenschappen opent gewoon op de CRT die er dus niet meer aanzit....

net nog even het volgende geprobeerd.
- geconfigureerd op extended desktop met beide schermen
- computer uitgezet en crt los gehaald (dacht misschien boot ie dan als primary)
- hij boot helaas niet als primary maar als windows is opgestart zie ik mn extended desktop weer.
- toen Nvidia control panel geopend
- CRT aangesloten zodat ik ht control panel kon zien, en toe zag ik zowaar 2 beeldschermen erin staan. 'Iiyama + err' stond er letterlijk. Err van error denk ik.
- vervolgens probeerde ik hem in te stellen.... maar helaas schakelde ie meteen weer terug naar de CRT...

begin hier zo langzamerhand wel moe van te worden.... ik moet toch gewoon simpel een 1280x768 signaal op die hdmi poort kunnen zetten zonder al dit gezeik.
heb die TV jarenlang op de DVI poort van mijn Geforce 6800GT gehad en heeft altijd prima gewerkt.

Trouwens net nog even een Samsung Syncmaster HDTV eraan geprikt en die detecteert ie gelijk en kan daar gewoon op booten...

het lijkt dus echt aan de combinatie drivers/beeldscherm te liggen. maar heb helaas nog geen oplossing gevonden... Heeft iemand nog ideeen?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee