Toon posts:

Funambol icm msql-connector build errors (Java IPv6?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Even wat informatie over het systeem:

OS: Debian Squeeze (Linux debian 2.6.32-5-686 #1 SMP Wed Jan 12 04:01:41 UTC 2011 i686 GNU/Linux)
Funambol: 10.0.0.2
mysql: mysql Ver 14.14 Distrib 5.1.49, for debian-linux-gnu (i486) using readline 6.1

Wat ik probeer te doen is Funambol te installeren in combinatie met MySQL i.p.v. de standaard Hypersonic database.

Hiervoor volg ik de guide op http://www.c0urier.net/20...l-and-debian-lennysqueeze

net als in de tutorial gaat het fout bij het installeren van Funambol:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
BUILD FAILED
/opt/Funambol/ds-server/install/install.xml:172: The following error occurred while executing this line:
/opt/Funambol/ds-server/install/install.xml:353: The following error occurred while executing this line:
/opt/Funambol/ds-server/install/install.xml:380: The following error occurred while executing this line:
/opt/Funambol/ds-server/install/install.xml:437: The following error occurred while executing this line:
/opt/Funambol/ds-server/install/install.xml:452: com.mysql.jdbc.exceptions.jdbc4.CommunicationsException: Communications link failure

The last packet sent successfully to the server was 0 milliseconds ago. The driver has not received any packets from the server.

De oplossing van de guide, sed -i 's/net.ipv6.bindv6only\ =\ 1/net.ipv6.bindv6only\ =\ 0/' \
/etc/sysctl.d/bindv6only.conf && sudo invoke-rc.d procps restart werkt niet:

code:
1
sed: can't read /etc/sysctl.d/bindv6only.conf: No such file or directory

De bug zou namelijk in een brakke implementatie van IPv6 in Java zetten, dus heb ik geprobeerd IPv6 handmatig te disablen:

code:
1
echo net.ipv6.conf.all.disable_ipv6=1 > /etc/sysctl.d/disableipv6.conf

Maar dit mag ook niet baten, dezelfde error blijft opduiken en ik weet even niet meer hoe het verder moet.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 11:53
Heb je ook andere manieren geprobeerd om IPv6 te disablen? Staan in de comments onder de howto, waar eveneens je eigen foutmelding ook staat.
oftewel
rmmod ipv6
en even kijken of ie het dan doet. (en blacklisten als je na een reboot niet wil laden ook)

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• sloth
  • Niet online
code:
1
2
# rmmod ipv6
ERROR: Module ipv6 does not exist in /proc/modules

als ik een ifconfig doe zie ik ook geen IPv6 meer, lijkt me dat het volledig disabled is dan?

Helaas wel nog altijd dezelfde error :(

[Voor 4% gewijzigd door sloth op 14-06-2011 21:01]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wat zegt 'cat /proc/sys/net/ipv6/bindv6only' ?
En laat je hem wel op de juiste manier connecten met mysql? En staat mysql bijvoorbeeld niet met disabled networking te draaien (of alleen te luisteren op localhost, terwijl je daar geen verbinding op maakt?)

Overigens, waarom staat er 'disable ipv6 voor java'? Want dat doet die optie helemaal niet, wat een onzin. Wat je hier doet is veranderen dat hij alleen op ipv6 luistert (ipv op zowel ipv4 als ipv6).

OM gewoon te testen of je kan connecten, kun je gewoon je gewoon proberen om met mysql in te loggen: mysql -u$user -p$password en dan 'use $database', als dat lukt zijn je privileges iig goed. En verder staat in die guide 'flush privileges' ook nog eens voor een grant commando (die flush moet je ook na de grant doen).

[Voor 54% gewijzigd door Kees op 14-06-2011 21:31]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• gertvdijk
Blijkbaar heeft het dus weinig met IPv6 te maken inderdaad.
Heb je ook zelf gegoogled op die foutmelding? Bijvoorbeeld op Serverfault is iemand die hetzelfde probleem heeft. Daarnaast een groot draadje op de MySQL forums.

[Voor 15% gewijzigd door gertvdijk op 14-06-2011 21:31]

• sloth
  • Niet online
Kees schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:27:
wat zegt 'cat /proc/sys/net/ipv6/bindv6only' ?
0
En laat je hem wel op de juiste manier connecten met mysql? En staat mysql bijvoorbeeld niet met disabled networking te draaien (of alleen te luisteren op localhost, terwijl je daar geen verbinding op maakt?)
lijkt me wel:
/opt/Funambol/ds-server/install.properties
code:
1
2
3
4
5
jdbc.classpath=/opt/Funambol/tools/jre-1.6.0/jre/lib/ext/mysql-connector-java-5.1.10.jar
jdbc.driver=com.mysql.jdbc.Driver
jdbc.url=jdbc:mysql://localhost/funambol
jdbc.user=xxx
jdbc.password=xxx

mysql staat niet met disabled networking te draaien, de error blijft hetzelfde bij zowel bind-address = 127.0.0.1 als wanneer deze line commented is.
Ik probeer dus voor alle duidelijkheid inderdaad naar localhost te connecten. Of deze bij install.properties als 127.0.0.1 staat maakt ook geen verschil uit.
Overigens, waarom staat er 'disable ipv6 voor java'? Want dat doet die optie helemaal niet, wat een onzin. Wat je hier doet is veranderen dat hij alleen op ipv6 luistert (ipv op zowel ipv4 als ipv6).

OM gewoon te testen of je kan connecten, kun je gewoon je gewoon proberen om met mysql in te loggen: mysql -u$user -p$password en dan 'use $database', als dat lukt zijn je privileges iig goed. En verder staat in die guide 'flush privileges' ook nog eens voor een grant commando (die flush moet je ook na de grant doen).
Volgens de blog is de error Java related en gaat deze weg als IPv6 disabled is:
You need to disable IPv6 for Java, this is one of the reasons why I’ve made this guide, since I had this issues without really being able to find a solution for it until now.
Ik kan gewoon via de CLI connecten en 'use funambol' doen met de credentials die in /opt/Funambol/ds-server/install.properties staan.

Ik had inderdaad al gegoogled en was die Servervault pagina al tegengekomen. Helaas werken de tips die ze daar voorstellen niet. Hetzelfde voor de draad op mysql.com

• sloth
  • Niet online
*bump*

• gertvdijk
Op deze pagina lijken nog wat extra settings gebruikt te worden. 'CharacterEncoding' en 'dbms' wordt op 'mysql' gezet.

• sloth
  • Niet online
Dat haalt ook niets uit, de installer slaagt er maar niet in verbinding met de MySQL database te maken :/
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee