Is het in de praktijk mogelijk om via twee identieke geluidskaarten.. meerdere boxen (setjes) aan te sturen met 1 geluidsbron (bijvoorbeeld muziek via een mediaspeler) zodat het geluid over meerdere boxen verdeeld wordt.. Een beetje oldschool surround zegmaar..
eigenlijk moet 't gewoon zo zijn dat je het systeem fopt zodat het maar 1 kaart ziet.. maar wel profijt hebben van de boxset op de 2e kaart..
Anoniem: 63975
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Je weet trouwens dat GoT een mooi
knopje heeft he? En je topic kicken binnen 24 uur ongewenst is.

Je weet trouwens dat GoT een mooi

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 12-06-2011 19:02 ]
Ehrm waarom zou je niet de meerdere uitgangen gebruiken die een geluidskaart tegenwoordig heeft om een echte surround te bouwen?
request.getCookies();
Een beetje receiver heeft gewoon een 'all channel stereo' modus. Dan bereik je hetzelfde. Met één geluidskaart.
Maar goed, als je er persé 2 wilt: mbv Pulseaudio kun je afaik een soort virtuele geluidskaart maken die het geluid simultaan kan doorsturen naar meerdere geluidskaarten. Weet echter niet hoe goed dit onder Windows werkt.
En een simpele splitter zou inderdaad ook moeten werken..
Maar goed, als je er persé 2 wilt: mbv Pulseaudio kun je afaik een soort virtuele geluidskaart maken die het geluid simultaan kan doorsturen naar meerdere geluidskaarten. Weet echter niet hoe goed dit onder Windows werkt.
En een simpele splitter zou inderdaad ook moeten werken..
[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-06-2011 21:34 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik zou het niet doen via meer dan één geluidskaart. De kans dat je een faseverschuiving krijgt is behoorlijk groot, dat leidt dan tot erg onaangename neveneffecten.
Kan veel makkelijker en goedkoper. Tulpsplittertje (of net wat voor aansluiting er is) op de front aansluitingen van je speakers. Zet je de rears ook op de frontaansluitingen. En da's geen oldschool surround, maar gewoon dubbel stereo 
Overigens kun je met 1 geluidskaart ook prima 2 bronnen uitsturen. Met mixprogramma's werkt dat precies zo, die pakken 2 uitgangen van je geluidskaart om 2 bronnen (MP3's) uit te sturen. Heck, en de 3e kan headphones zijn.
Overigens kun je met 1 geluidskaart ook prima 2 bronnen uitsturen. Met mixprogramma's werkt dat precies zo, die pakken 2 uitgangen van je geluidskaart om 2 bronnen (MP3's) uit te sturen. Heck, en de 3e kan headphones zijn.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Komaan zeg.. een beetje inzet mag ook wel:
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=splitter
5e product in rij:
pricewatch: Belkin Luidspreker- en hoofdtelefoon-splitter
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=splitter
5e product in rij:
pricewatch: Belkin Luidspreker- en hoofdtelefoon-splitter
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
See you in another life, brother.
Wat een prijzen zeg voor zo'n splittertje. Ik haalde ze vroeger altijd bij de lokale electro-/computerboer op de hoek voor een gulden
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Tegenwoordig bestel je dat soort spul bij de Chinees:
3.5mm Splitter Plug @ dealextreme.com
Niet als je het morgen of volgende week nodig hebt
3.5mm Splitter Plug @ dealextreme.com
Niet als je het morgen of volgende week nodig hebt
De inzet moet nog getoond worden als ik het plugje ga gebruiken..
Maar je hebt gelijk, ik zal mijn leventje beteren
Ook met geluid
Vergeet alleen niet dat die splitters je signaal verdelen over het aantal uitgangen; met andere woorden: je moet je versterker harder zetten, waardoor de signaal/ruis-verhouding daalt.
Pagina: 1