Toon posts:

Facebook Like/Share knop op Tumblr blog

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 355859
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik plaats dit maar in algemeen omdat ik niet zeker weet onder welke categorie het valt...
Iig wil ik een Facebook like-knop (en liefst ook share) toevoegen aan mij *link is niet relevant*weblog.
Dit is deels al gelukt alleen is het eindresultaat een link die alleen de site en siteomschrijving noemt ipv de desbetreffende post (hij linkt gelukkig wel correct). Ik zie op veel andere sites dat verwijzen naar de post, inclusief titel en foto, wel mogelijk is, dus ik weet niet waar het mis gaat.
Ik weet dat de html van mijn weblog een beetje een rommeltje is, maar ik heb om het te testen ook al een nieuwe weblog gestart en ook daar loop ik direct tegen hetzelfde probleem aan?

[Voor 4% gewijzigd door MueR op 12-06-2011 19:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ik zie vooralsnog een blanco pagina (en een broncode waar nodig een bezem doorheen moet).

Wat heb je allemaal geprobeerd?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Uhm diverse verschillende scriptjes voor knoppen (ze doen allemaal deels hun werk, alleen dus niet helemaal), diverse instructies gevolgd over het toevoegen van wat metadata die aan geeft wat voor gegevens facebook moet gebruiken.. En dus alles ook nog toegepast op een blanco nieuwe tumblr pagina om te vergelijken of het in mijn html zat (maar dat maakte dus geen verschil).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 20:50

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

"Diverse dit" "diverse dat". Doe eens wat concrete informatie, zoals "dit script (link) heb ik geprobeerd, maar werkt niet omdat ... (foutmelding)". Op deze manier moeten wij maar uitzoeken welke van de miljoenen resultaten je al geprobeerd hebt. Lees ook de quickstart nog eens.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Oke, 't is gewoon zo dat ik al zo'n 2 dagen nonstop aan t aanrommelen ben, dus 't is nogal een tocht om alles weer terug te halen wat ik geprobeerd heb..

Iig:
- de officiele like plugin op Facebook
- de officiele Share plugin van Facebook
- plugins AddThis en Sharethis (die eerste pakt overigens wel de juiste titel, alleen niet het onderschrift)
- fbShare.me

Ik heb deze handleidingen in hun geheel gevolgd: (buiten de handleidingen van voorgenoemde plugins)
http://willfrancis.com/po...d-facebook-like-to-tumblr
http://grsml.wordpress.co...-button-on-a-tumblr-blog/
http://forum.developers.f...iewtopic.php?id=62825&p=1

En ik heb dus een geheel nieuwe Tumblr geopend waarop ik het, zonder verdere aanpassingen, direct ben gaan proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 249083

Overigens leek de link in de opening me juist wel relevant zodat men in de praktijk kon zien wat er mis gaat.. maar om het dus maar zo duidelijk mogelijk uit te leggen: wanneer op 'share' of 'like' gedrukt wordt verschijnt in het venstertje de naam en omschrijving van de site, ipv de eerste regels en titel van de post waar het om gaat. Daar wordt wel naar gelinkt. Het meest succes had ik nog met ShareThis die iig de titel te pakken had, maar helaas heel willekeurig voor sommige posts wel en anderen niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Tja, zo blijft het gissen...graag of niet, hoor.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0Henk 'm!

8088 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:33:
Tja, zo blijft het gissen...graag of niet, hoor.
:/ Ik weet niet hoeveel concreter ik nog kan zijn :?
Ik heb genoemd om welke plugins het gaat, hoe en waar ik ze geprobeerd heb, en wat het probleem is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Anoniem: 249083 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:39:
Ik weet niet hoeveel concreter ik nog kan zijn
Ik heb nog geen regel code gezien. Ook niets over hoe je te werk bent gegaan tijdens het debuggen en welke inzichten dat opleverde.

[Voor 3% gewijzigd door 8088 op 12-06-2011 20:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

8088 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:49:
[...]

Ik heb nog geen regel code gezien. Ook niets over hoe je te werk bent gegaan tijdens het debuggen en welke inzichten dat opleverde.
Debuggen ben ik niet echt in thuis, als een code niet werkt probeer ik een ander of zoek een andere handleiding, want eigenhandig gaan rommelen in andermans programmeerwerk lijkt me sowieso niet productief.
't is niet alsof ik iets wil opvoeren tot prestaties waar het niet voor bedoeld is, ik wil gewoon dat het doet wat het hoort te doen. Het enige wat ik echt daarbuiten geprobeerd heb is de plugins plaatsen op een nieuw weblog zodat ik zeker weet dat andere html het niet in de weg zit.

Wat betreft de codes zijn dit de voornaamste die ik gebruikt heb:

Sharethis:
code:
1
2
3
4
5
6
In [head]:
<script type="text/javascript">var switchTo5x=false;</script><script type="text/javascript" src="http://w.sharethis.com/button/buttons.js"></script><script type="text/javascript">stLight.options({publisher:'34db39e5-132e-4f7b-b833-5332efdde922'}); 

In post:
<span st_url='{Permalink}' st_title='{Title}' class='st_twitter_hcount' displayText='Tweet'></span><span st_url='{Permalink}' st_title='{Title}' class='st_facebook_hcount' displayText='Facebook'></span>
</script>

Officiel FaceBook Share button:
code:
1
<script>function fbs_click() {u=location.href;t=document.title;window.open('http://www.facebook.com/sharer.php?u='+encodeURIComponent(u)+'&t='+encodeURIComponent(t),'sharer','toolbar=0,status=0,width=626,height=436');return false;}</script><a rel="nofollow" href="http://www.facebook.com/share.php?u=<;url>" onclick="return fbs_click()" target="_blank">Share on Facebook</a>

Officiele Facebook Like button:
code:
1
<div id="fb-root"></div><script src="http://connect.facebook.net/en_US/all.js#appId=210282632344065&amp;xfbml=1"></script><fb:like href="{Permalink}" send="true" width="450" show_faces="true" font=""></fb:like>

AddThis:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<!-- AddThis Button BEGIN -->
<div class="addthis_toolbox addthis_default_style " addthis:title="{Title}" addthis:url="{Permalink}">
<a class="addthis_button_preferred_1"></a>
<a class="addthis_button_preferred_2"></a>
<a class="addthis_button_preferred_3"></a>
<a class="addthis_button_preferred_4"></a>
<a class="addthis_button_compact"></a>
<a class="addthis_counter addthis_bubble_style"></a>
</div>
<script type="text/javascript">var addthis_config = {"data_track_clickback":true};</script>
<script type="text/javascript" src="http://s7.addthis.com/js/250/addthis_widget.js#pubid=ra-4df49b055751bcca"></script>
<!-- AddThis Button END -->

FBshare:
code:
1
<script src="http://widgets.fbshare.me/files/fbshare.js"></script>

En op aanraden van eerder geplaatste links heb ik ook nog meta tags toegevoegd die zouden kunnen helpen:

code:
1
2
3
<meta property="og:title" content="{block:PostTitle}{PostTitle}{/block:PostTitle}"/>
<meta property="og:site_name" content="willfrancis.com"/>
<meta property="og:image" content="http://creative.myspacecdn.com/uk/Editorial/Today/Blog/willfrancisdotcom.jpg"/>

En sorry als dit nog steeds te vaag is, maar als ik specifiek wist waar het probleem zat had ik ws geen hulp meer hoeven vragen..

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Anoniem: 249083 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:11:
Debuggen ben ik niet echt in thuis
Over debuggen in het algemeen: Programming FAQ - Algemeen
In het geval van JavaScript is Firebug een handige tool, en af en toe ergens een alert(var) plaatsen kan ook verhelderend werken.
als een code niet werkt probeer ik een ander of zoek een andere handleiding, want eigenhandig gaan rommelen in andermans programmeerwerk lijkt me sowieso niet productief.
Maar dit subforum is juist bedoeld om code te leren begrijpen en werkend te krijgen, niet om elkaars knip- en plakkunsten te bespreken.

Je eerste codeblok lijkt overigens niet compleet.

[Voor 4% gewijzigd door 8088 op 13-06-2011 00:29]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

De share-buttons delen altijd gewoon de huidige pagina. Het werkt dus niet om deze in een overzicht te plaatsen bijvoorbeeld. Weet niet of je dat doet, maar zo ja, dan werkt dat dus niet.

Verder kun je volgens mij voor Facebook via meta-tags opgeven welke afbeelding/omschrijving bij de pagina hoort, maar dat is vast wel in de documentatie te vinden.

Bosmonster schreef op maandag 13 juni 2011 @ 02:28:
De share-buttons delen altijd gewoon de huidige pagina. Het werkt dus niet om deze in een overzicht te plaatsen bijvoorbeeld. Weet niet of je dat doet, maar zo ja, dan werkt dat dus niet.
Hier is een Tumblr die dat wel precies doet met volgens mij dezelfde plugin, dus het zou mogelijk moeten zijn. Meta-tags aanpassen om een vaste beschrijving of afbeelding te gebruiken lukt me wel, maar over verwijzen naar de omschrijving/afbeelding van desbetreffende post kan ik eigenlijk heel weinig vinden.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 20:50

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Ik vraag het nog een keer. Wat gaat er mis, wat heb je geprobeerd om het op te lossen. Wat voor mogelijke oorzaken denk je zelf aan. We zijn hier geen forum om je te helpen met kant en klare code in kant en klare code pluggen, daar klop je maar voor bij de auteur(s) aan. We hebben het hier over zelf programmeren. Als ik geen verbetering zie in dit topic gaat het op slot.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Tja, dan heb ik het wellicht in het verkeerde subforum geplaatst.
Ik vraag niet om een kant-en-klaar script, maar voor mij is een plugin die zijn werk niet doet hetzelfde als software die niet functioneert: daar moet een pasklare verklaring voor zijn, je gaat dan ook niet zelf het programma in zijn geheel herprogrammeren. De vraag is dus waar dit aan zou kunnen liggen.
Ik heb serieus alles wat er mis gaat en wat ik geprobeerd heb al in diverse bewoordingen benoemd en weet serieus niet hoe ik dat nog uitgebreider zou moeten doen?

Overigens heb ik alle 'auteurs' al gemaild, maar als ik al een reactie krijg is het een verwijzing naar hun FAQ die ik al in zijn geheel heb doorgenomen.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 249083 op 13-06-2011 20:37]

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Anoniem: 249083 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:36:
De vraag is dus waar dit aan zou kunnen liggen.
Daar kom je achter door te debuggen.

[Voor 9% gewijzigd door 8088 op 13-06-2011 21:14]

8088 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:53:
[...]

Daar kom je achter door te debuggen.
Ja, en daar nam ik dus aan dat wanneer ik een volledig nieuw weblog zou gebruiken dat het wel bug-free zou functioneren. Maar daar zit het 'm dus kennelijk ook niet in..

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 12:35
Waarschijnlijk maken deze scripts gebruik van bijvoorbeeld document.title

Dit kan je veranderen in document.getElementById("").innerHTML
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee